Gjest Nybegynner Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Nå har jeg endelig fått ut fingern og kjøpt en Ipod, etter å ha lurt på i et år om jeg skal velge Ipod Classic eller Ipod Touch.. Det ble en Ipod Classic med 160 gigabytes minnekapasitet. Jeg er veldig ivrig etter å komme igang, men jeg tror dataen min synger litt på siste verset. Blant annet faller strømkabelen ut veldig ofte, sånn at den plutselig får lav batterikapasitet/slår seg av. I bruksanvisningen jeg fikk med i butikken, står det at den skal ladesi minst fire timer uten at dataen går i dvale. (Gjelder dette kun den første gangen? Er det farlig om det går mye over fire timer?) Jeg er derfor litt redd for å koble den inn i min data, i tilfelle den plutselig slår seg av. Spørsmålet er, er det veldig til ulempe for meg hvis jeg starter med å laste ned itunes på dataen til kjæresten min, sånn for å komme litt igang liksom, og så heller fortsetter å bruke min data etterhvert? Er det komplisert/tidkrevende å laste ned itunes? Kanskje blir jeg også nødt til å kjøpe ny data om ikke så lenge, hvis jeg ikke blir kvitt strømproblemet. Jeg har forstått det som at det kan være litt kinkig og at jeg kanskje må slette musikken igjen når jeg skal ta ibruk annen data, men det er vel ikke noe mer galt enn det som skjer i så fall? Det er ikke sånn at det er en stor belastning for ipoden at jeg bruker den på ulike datamaskiner og sånn? Er det forresten noen som vet om det er enkelt å få fikset problemet med datan?
Gjest Coarvi Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Ja, du kan fint bruke iPoden på så mange maskiner du bare måtte finne... iTunes er en grei sak å innstallere. Og nei, selv om du bruker flere forskjellige pc-er trenger du ikke miste sangene eller noe sånt. Du må bare endre på innstillingene i iTunes slik at den ikke automatisk synkroniserer biblioteket sitt opp mot ipoden. Da velger du selv nøyktig hvilke sanger du vil ha på ipoden og bare drar de over... Etter første gangs lading trenger du ikke lade den i 4 timer nei. Dessuten kan du kjøpe en lader til ipoden som gjør at du kan lade den via stikkontakt i veggen i stedet, mye mer praktisk enn å sose med å lade den via pc-en!
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Aha, så praktisk da! Da tror jeg jeg vil sette igang med å bruke Ipoden på datan til kjæresen min med det samme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå