Gå til innhold

Fet hud og masse, masse kviser etter jeg startet med i.d mineral-sminke...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjest:-)_*
Skrevet

Hei hei:-)

Jeg er en jente på 21 år som begynte å bruke id. bare mineral-sminke for et par måneder siden. Hadde fin hud før, men nå popper det opp kviser i hytt og pine, og huden har blitt veldig fet. Har aldri sliti med sånne ting før, har vel egentlig heller hatt litt tørr hud kanskje. Jeg frykter at det er den nye sminken som kan være årsaken, men synes samtidig det er litt merkelig... Trodde nemlig denne sminken skulle ha motsatt virkning- Bedre huden og gi et naturlig resultat. Istedet glinser hele huden, og den føles fettete. Noen som har opplevd det samme? Burde jeg gå tilbake til vanlig sminke igjen? Eller kan det være bare nå i startfasen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei hei:-)

Jeg er en jente på 21 år som begynte å bruke id. bare mineral-sminke for et par måneder siden. Hadde fin hud før, men nå popper det opp kviser i hytt og pine, og huden har blitt veldig fet. Har aldri sliti med sånne ting før, har vel egentlig heller hatt litt tørr hud kanskje. Jeg frykter at det er den nye sminken som kan være årsaken, men synes samtidig det er litt merkelig... Trodde nemlig denne sminken skulle ha motsatt virkning- Bedre huden og gi et naturlig resultat. Istedet glinser hele huden, og den føles fettete. Noen som har opplevd det samme? Burde jeg gå tilbake til vanlig sminke igjen? Eller kan det være bare nå i startfasen?

velg et annet merke!

Id inneholder bismuth som ca 75% reagerer negativt på!

Gjest SmallTalk
Skrevet

Dette er typiske ting som dukker opp når man bruker sminke som inneholder Bismuth. Prøv et annet merke uten Busmuth, Everyday Minarals er både billig og bra. :)

Skrevet

Jeg klarte ikke å bruke I.D særlig lenge og gikk over til flytende foundation igjen. Det ble ikke så ille, men jeg klødde fælt.

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen problemer med I.D, snarere tvert imot ettersom jeg hadde en del kviser i utgangspunktet. Men alle er forskjellige, så jeg synes du skal prøve et annet merke i hvert fall. Og se om det går over:)

Skrevet

Jeg får også masse kviser av det, og huden blir tørrere faktisk. Synd, for jeg syns den ser bra ut på huden. Dyrt er det også...

Skrevet
Jeg har aldri hatt noen problemer med I.D, snarere tvert imot ettersom jeg hadde en del kviser i utgangspunktet. Men alle er forskjellige, så jeg synes du skal prøve et annet merke i hvert fall. Og se om det går over:)

Enig med deg.Har samme erfaring etter å ha brukt I.D i et år nå :)

Skrevet

Jeg har hørt om flere som reagerte sånn på den sminken, ja. Så bytt sminke, prøv noe annet. Og det at du reagerer på ID betyr ikke at du vil reagere på all mineralsminke, mest sannsynlig er det bare bismuthen du har reagert på tror jeg :)

(Jeg bruker Everyday Minerals og er storfornøyd!)

Skrevet
Jeg har hørt om flere som reagerte sånn på den sminken, ja. Så bytt sminke, prøv noe annet. Og det at du reagerer på ID betyr ikke at du vil reagere på all mineralsminke, mest sannsynlig er det bare bismuthen du har reagert på tror jeg :)

(Jeg bruker Everyday Minerals og er storfornøyd!)

Hvor får man tak i de? Hva er prisen sånn i forhold til ID? For den er jo ikke billig..... :gjeiper:

Skrevet
Hvor får man tak i de? Hva er prisen sånn i forhold til ID? For den er jo ikke billig..... :gjeiper:

https://www.everydayminerals.com/

Har nettopp fått prøvene mine i butikken så nå skal jeg finne ut hvilken farge jeg vil ha!

Skrevet

Tikei skal også ha ganske god mineralsminke (uten bismuth selvfølgelig), det bestiller du fra www.tikei.se (svensk ja;) ). Selv bruker jeg EM (det er jo grisebillig) og er fornøyd, men skal prøve tikei så snart jeg er tom for EM...:) Tiker er heller ikke særlig dyrt sammenlignet med ID.

ID har jeg ikke til noe overs for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...