Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Vi kjøpte et hus for 6 månder siden. Nå har vi pusset opp litt og fått det veldig fint. Så i dag skulle vi få besøk av en rørlegger som skulle legge opp rør til vaskemaskin for oss.... Der gikk husdrømmen til helvete!!! Det viser seg at vi ikke kunne ha noen vaskemaskin i huset fordi det finnes ingen kran til og stenge vannet med i huset, denne ligger derimot 40 meter bort fra huset vårt og dette vil da bety graving ledning piigging osv i følge rørleggeren. Noe vi absolutt ikke har råd til. Men er det ikke veldig rart at dette står verken i boligrapporten eller noen av papirene vi skrev under på når vi overtok huset. Burde ikke dette bli opplyst? Hjelp!!
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Jo, dette burde det ha blitt opplyst om. Men dere skulle ha sett etter stoppekrana også! Mener det står i papirene når man overtar jeg - at man har vist stoppekrana.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Det står ofte ikke i overtakelsesprotokollen at man har blitt vist stoppekrana. Dette burde ha blitt opplyst ja. Regner med at dette er en gangske så gammel bolig om den ikke har stoppekran inne i huset. Jeg oppfatter det som om dere har kjøpt et oppussingsobjekt - om dere har brukt 6 mnd på å pusse opp før dere finner ut av dette. Jeg er redd for at et eventuelt krav mot selger vil bli avvist som "ikke vesentlig feil/mangel". Det er større sansylighet for det enn om dere ikke hadde behøvd å pusse opp / huset hadde vært nytt. Nå har ikke jeg greie på rørlegger"ting" men burde det ikke være mulig å montere en stoppekran i forbindelse med varmtvannsberederen istedenfor all den "gravingen og piggingen" som du sier??? Lykke til! Føler med deg
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Det står ofte ikke i overtakelsesprotokollen at man har blitt vist stoppekrana. Dette burde ha blitt opplyst ja. Regner med at dette er en gangske så gammel bolig om den ikke har stoppekran inne i huset. Jeg oppfatter det som om dere har kjøpt et oppussingsobjekt - om dere har brukt 6 mnd på å pusse opp før dere finner ut av dette. Jeg er redd for at et eventuelt krav mot selger vil bli avvist som "ikke vesentlig feil/mangel". Det er større sansylighet for det enn om dere ikke hadde behøvd å pusse opp / huset hadde vært nytt. Nå har ikke jeg greie på rørlegger"ting" men burde det ikke være mulig å montere en stoppekran i forbindelse med varmtvannsberederen istedenfor all den "gravingen og piggingen" som du sier??? Lykke til! Føler med deg Det kan lages mange stoppekraner enkelt, men vannet må stoppes først.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Huset er fra 50 tallet. Har jo tenkt på det at rørleggern sikkert vil tjene mest mulig på oss, så han tenker utbytting av rør osv med en gang, men det må vel kunne gjøres på en annen måte akkurat nå. Han sa at han kunne koble den til varmtvannet, men at det kom til og ødelegge oppvaskmaskinen
Gjest Gjest_maya76_* Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Huset er fra 50 tallet. Har jo tenkt på det at rørleggern sikkert vil tjene mest mulig på oss, så han tenker utbytting av rør osv med en gang, men det må vel kunne gjøres på en annen måte akkurat nå. Han sa at han kunne koble den til varmtvannet, men at det kom til og ødelegge oppvaskmaskinen Ikke at jeg har så innmari peiling, men oppvaskmaskina vår er koplet til varmvannet....ikke noe problem det, og oppvaskmaskina er ikke ødelagt.. Vi har hus fra 40-tallet.
Gjest Supermimz Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Hoi hoi dere, ikke få panikk ennå. Det er visst mange som kobler maskinene rett inn på varmt vann,selv om det ikke er ideelt. http://www.byggebolig.no/index.php?topic=2921.0 Det er mulig dere kan få tak i en maskin som er importert og kan behandle varmvann slik at dere ikke får problemer..men problemene er visst ikke værre enn noen grå glass og litt lukt i maskinen..og det er jo ikke så veldig miljøvennlig da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå