Gjest Gjest_timotei_* Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Noen i slekten vår sier de er allergiske mot katt. Reaksjonen kommer 2-3 dager etter at de har forlatt huset vårt. Er det i det hele tatt mulig at det kan ta dager før de får allergi reaksjonen på katt. Kan nevne at vedkommende ikke har holdt eller klappet katten, kun vårt i samme hus. Pga dette tør de ikke lengre komme på besøk hos oss
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Noen i slekten vår sier de er allergiske mot katt. Reaksjonen kommer 2-3 dager etter at de har forlatt huset vårt. Er det i det hele tatt mulig at det kan ta dager før de får allergi reaksjonen på katt. Kan nevne at vedkommende ikke har holdt eller klappet katten, kun vårt i samme hus. Pga dette tør de ikke lengre komme på besøk hos oss Det har jeg aldri hørt om før. Det går helt fint ann å reagere bare man er i samme hus men jeg har aldri hørt om allergiske reaksjoner som kommer 2-3 dager etter at man har vært utsatt for det man er allergisk for. Tror ikke det er mulig men jeg ville dobbelt sjekket med en lege hvis jeg var deg
Pingting Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Om de har holdt den har ikke noe å si, det er helt normalt å reagere av å være i samme hus. Jeg vet også det hender at symptomene varer i så lenge som 2-3 dager. Derimot har jeg aldri hørt om at det kan ta så lang tid før symptomene kommer - men da snakker jeg kun ut fra min egen erfaring og de jeg har snakket med. For min egen del tar det alt fra ett minutt til en halv dag før jeg merker noe.
Gjest Gjest_berit_* Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Hei! Jeg er selv allergisk for katt. Og jeg får ofte reaksjoner flere timer etter at jeg har vært i et hus med katt. Det kommer helt an på hva slags type allergi du har. Selv får jeg en form for allergisk astma, eller astmabronikk. Jeg kan bli tett sammen kvelden, men utvikle bronkitt-delen et par dager etterpå. Så det som blir beskrevet av dine slektniner stemmer. Katt er en av de tingene svært mange er allergiske for. Så det er flere som vil ha problemer med å besøke deg, så lenge du har katt. Men det er jo også et valg.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Jeg personlig tror ikke det går an at reaksjonen kommer først 2-3 dager etterpå. At det kan ta NOE tid er så, men ikke så lenge. Det kan riktignok vare en stund, men det er noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #7 Skrevet 1. september 2009 Jeg er også allergisk mot katt. Jeg har ikek spesielt 'sterk' allergi, men jeg merker det gjerne etter en del timer, kanskje opp mot en hel dag i et 'kattehus'. Plagene varer gjerne i flere dager etterpå. Et eksempel; var på besøk hos tante som har katt. De vet jeg er allergisk så de vasker gjerne litt ekstra før jeg kommer. Katten er ut hele tiden mens jeg er der. Føler meg fin så lenge jeg er der. Noen timer seinere, på kvelden etter jeg har kommet hjem igjen merker jeg at jeg blir tungpustet, er slimete i halsen, har piping i brystet, etc. Varte et par dager. Så det er sikket mulig. TS, har du grunn til å mistenke at det ikke er reelt, siden du spør?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 En ting er at det kommer senere på kvelden. I ts tilfelle er det snakk om 2-3 dager senere. Det høres bare ikke fysisk mulig ut
Pingting Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Jeg personlig tror ikke det går an at reaksjonen kommer først 2-3 dager etterpå. Personlig gjetning og tanker har vel strengt tatt ikke så mye med saken å gjøre. Allergi er en kroppslig reksjon, det mest fornuftige er vel å finne ut av om det er biologisk/fysisk mulig å reagere så sent på et allergen. Det kan riktignok vare en stund, men det er noe annet. Nja. En allergisk reaksjon har to stadier; den umiddelbare responsen og en senere respons. Den umiddelbare responsen skjer rett etter eksponering for et allergen, og merkes vanligvis innen en time etter eksponering. Den senere responsen merkes vanligvis 2-24 timer etter eksponering. Symptomene er noe ulike på de to stadiene. Jeg har googlet litt siden jeg skrev sist, og fant ut at om det er lave nivåer med allergener eller om personen er lite sensitiv kan det faktisk skje at reaksjonen ikke merkes før etter flere dager. Mer om allergi her, her, her, her og og her. Men når det er sagt, så synes jeg 3 dager likevel høres svært mye ut. Enten har du et sjeldent tilfelle i familien TS, eller det kan være at de reagerer på noe annet de er eksponert for senere og tror det er katten (det går jo an om det er tilfeldigheter og de ikke har vært på besøk så mange ganger). eller så er det noen som bruker det som unnskyldning for ikke å komme på besøk (får håpe det ikke er tilfellet).
Gjest Pathman Skrevet 17. september 2009 #10 Skrevet 17. september 2009 (endret) Jeg fikk høre om Pathman av min mor, og at han kunne hjelpe meg med mine allergier. Jeg var litt skeptisk i starten da allergi etter min mening var en mer fysisk reaksjon og derfor ikke like lett å behandle med hypnose. Jeg var allergisk mot katter, pollen og en del frukt som eple, pære og moreller, som fikk meg til å klø og hovne opp i halsen. Etter 2 behandlinger ble jeg merkbart bedre da pathman ga meg frukt under hypnose slik at kroppen kunne kjenne igjen de problemene frukt ga meg. Etter den 3dje behandlingen merket jeg ikke noe til kløen i halsen når jeg spiste frukt. Katter kan jeg nå kose med som jeg vil og pollen plager meg heller ikke. Det siste kan jo skyldes at det er så seint på sesongen, så den store testen her får man vel til våren. Jeg kan uansett i høy grad anbefale Pathman til andre med lignende problemer. Fullt navn er fjernet iht KGs regler. Phaedra, mod Endret 17. september 2009 av Phaedra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå