Gå til innhold

Dagens dilemma

Skal de få et barn til?  

1. 1. Skal de få et barn til?

• ja
      7
    • nei
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk dere at et par som er gift og har et barn (2 år) sammen pluss at mannen et barn (14 år) fra før.

Kvinnen som har et barn pluss et stebarn vil gjerne ha et barn til. Slik at yngstemann får et søsken som er likere i alder, fordi hun mener det er sunt å ha søsken, og fordi hun føler at et barn er for lite.

Mannen har to barn og synes det er nok. Han synes han har vært småbarnsfar veldig store deler av livet og synes to barn er helt passe.

Hun har aldri lagt skjul på at hun ønsket seg, i alle fall en liten, ungeflokk.

Han fant ikke ut at han ikke ville ha flere før etter at yngstemann var født... da ble det liksom alvor at det kunne bli snakk om flere.

Hvem skal gi seg?

Er det riktig at hun skal gå å savne et barn til, eller er det riktig at han skal få et barn han ikke egentlig ønsker seg.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Vil han ikke så vil han ikke! Da blir det ikke et barn til, hvis ikke hun lurer ham og det er helt forkastelig.

Hadde jeg vært henne hadde sikkert mast litt, prøvd noen overtalelseskunster, men hvis nei`et fra mannen fremdeles var overbevisende sikkert, vel da måtte jeg jo bare slått meg til ro med at sånn blir det.

Skrevet

Jeg ville aldri ha prøvd å overtale en mann til å få barn. Det kan ikke få annet enn katastrofale følger. Da må hun velge, mann eller flere barn....

Gjest Hilde K S
Skrevet

Et overbevisende nei når man har en toåring kan lett bli til et ja når toåringen er blitt litt større. ( Toåringer er sjarmerende, men kan også være tunge å ha i hus )

Synes slike spørsmål er vanskelige. Man vet ikke noe om hvem som ønsker sterkest eller om han synes det bare er slitsomt å bli mast litt på osv.

Gjest Gjesta
Skrevet

Dette blir vel opp til hver enkelt...

Hadde det vært meg, hadde jeg ikke vært fornøyd med ett barn. (Jeg er av den mening at en er for lite...)

Men jeg hadde ikke blitt gravid hvis min sambo absolutt ikke ville ha ett extra barn, og han hadde noen veeeldig gode grunner for at han har nok...

Jeg starter ikke "produksjon" før vi er enige om ca antall.... ;)

(Altså,...hvis han bare vil ha ett barn, og jeg vil ha fire, starter ikke produksjonen før vi vet hvor ting tar veien.....)

Ble ett veldig egoistisk svar det her...

Clea

Skrevet

Umulig for meg å velge ja eller nei her. Skjønner godt at hun vil ha flere barn. Men hun kan jo ikke tvinge mannen heller. Får håpe han ombestemmer seg om en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...