Gjest føkk Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Dellmaskina mi har i det siste hengt seg opp, jeg har restartet, maskina har gått gjennom feilsøkingsprogram, og rettet opp feil. Innimellom, og de siste dagene har den fungert helt fint. Plutselig i dag hang den seg opp igjen, og nå vil den ikke starte opp i det hele tatt. Den kjørte et recoveryprogram, som fortalte til slutt at alt var i orden, men det var det jo tydeligvis ikke. Den går til der man skal taste inn koden, men da kommer det bare svart skjerm og musepekeren. Ingen feilmld, pipesignaler eller noe. Jeg trykket f12 ved oppstart, og kjørte diagnostisering på maskina, og fikk opp følgende melding: HARD DRIVE - DST TEST RESULT: FAIL ERROR CODE 2000-0142 MSG: UNIT 1: DRIVE SELF TEST FAILED. STATUS BYTE = 79 Har prøvd å google, men er ikke så god i teknisk engelsk, eller "dataspråk" generelt, så er det noen her som kan fortelle meg på norsk hva som er i veien, og hva jeg må gjøre?
feuerstein Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Disken er ikke helt død ennå, men det nærmer seg. Start fra en cd med f.eks. Knoppix, kopier ut alt av verdi, bytt til ny disk, reinstaller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå