Gå til innhold

Det Norske Hedningsamfunn

Gjest Gjest_sara_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sara_*

Jeg har vært medlem av HEF i årevis og egentlig alltid syntes de har vært en smule blodfattige og at det virker som de går mer inn for å beskytte alle religioner og likestille dem enn å understreke det ateistiske standpunktet. Når de ikke klarte å ta et standpunkt i hijab-saken engang så var det over og ut for meg og HEF. Spesielt siden jeg ikke "bare" er en ateist, men heller litt mer over til å bli en anti-teist som ønsker å mer aktivt bekjempe religionens makt.

Er engasjert i dette og har lyst til å melde meg inn i en ny organsisasjon, så jeg tittet litt på sidene til DNS (www.hedning.no). Må si det var svært mange interessante linker og artikler der, og deres mål virket å sammenfalle med mine meninger, men.. gjør disse egentlig noe som har noen politisk eller samfunnsmessig betydning? Synes ikke jeg har sett så mye til dem ute i media og samfunnslivet generelt, og ut fra nettsidene virker det ikke som det er en spesielt aktiv gruppe. Bortsett fra at de poster morsomme linker til youtube og sitater fra Arnulf Øverland.

Noen her som er medlemmer eller kan fortelle litt om organsisasjonen?

Eller finnes det en annen organsisasjon jeg heller bør bruke tid og penger på?

Jeg er et aktivt menneske, og starter gjerne en studentorganisasjon eller arrangerer ting, men man blir ikke så engasjert om hovedorgansiasjonen er "død".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært medlem, omtrent samtidig med at jeg meldte meg ut av statskirken. Men jeg har ikke egentlig noe sans for livssynssammenslutninger, så jeg meldte meg ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...