Gå til innhold

Haruki Murakami

Anbefalte innlegg

Gjest lesehæsten
Skrevet

Er bøkene til Haruki Murakami å anbefale? Vet liksom ikke helt hvilken av de jeg skal begynne med. Er det flere serier han har eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest to bøker av ham, Hardkokt eventyrland og verdens ende og Norwegian Wood, og vil ikke anbefale dem, i alle fall. Men han er jo veldig populær, så man må nesten bare gjøre opp sin egen mening om man er interessert.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Jeg ELSKER murakami, han er flink til å kombinere de daglige tingene i livet sammen med helt rare og kreative universer. Anbefaler å lese de på engelsk.

Prøv Kafka on the Shore. Det var den jeg leste først og selv etter at jeg har lest 7-8 av bøkene hans så er det fortsatt favoritten.

Gjest EmilyLane
Skrevet (endret)

Murakami er min favorittforfatter.

After Dark er kjempebra, men Trekkoppfuglkrøniken er min absolutte favoritt! Kafka on the Shore er den neste på lista, leser "blind willow,sleeping woman" nå.

Men ja, les dem på engelsk om du kan :)

Endret av EmilyLane
Skrevet

Leser nesten bare på engelsk :-)

Men er det noen av disse som er serier eller er alle "selvstendige" bøker?

Gjest EmilyLane
Skrevet

Jeg synes å huske at jeg ble anbefalt å lese èn bok før "after dark", men at det ikke gjorde spesielt mye om jeg ikke gjorde det. Husker ikke hvilken det var, men jeg starta med "after dark".

Ingen serier i Murakami-gården nei!

Skrevet
Jeg synes å huske at jeg ble anbefalt å lese èn bok før "after dark", men at det ikke gjorde spesielt mye om jeg ikke gjorde det. Husker ikke hvilken det var, men jeg starta med "after dark".

Ingen serier i Murakami-gården nei!

Flott takk, for svar. Da er det bare å begynne å bestille :)

Skrevet

"A Wild Sheep Chase" kommer egentlig før "Dance Dance Dance", men tror du fint kan lese sistnevnte først. Kjenner flere som har gjort det som ikke engang har hørt om Sheep Chase :) "Blind Willow Sleeping Woman" er neste Murakamibok på min liste, gleder meg!

Skrevet

Kjøpte "Norwegian Wood" på reise i sommer og har tenkt å begynne på den i helgen. Har høye forventninger til den, men er redd for at jeg ikke vil like den ettersom flere jeg kjenner sier at han er veldig oppskrytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...