Gå til innhold

dersom du hadde en lesbisk venninne.....

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Kjenner flere lesbiske/bifile jenter, og det er null problem.

Vennskap er vennskap.

Gjest Mzfire
Skrevet

Å herregud, ikke få meg til å starte igjen.....

Det ER faktisk slik at de fleste med ikke-hetero seksuell legning er født slik. Er det da noe annet enn naturen som har skapt dem sånn? Takk og pris for det naturlige mangfoldet og naturens rikdom og utallige uttrykksmåter.

Adina M.

Må bare svare på innlegget ditt Adina M. Donpedro: Skal ikke ødelegge tråden din!

Er klar over at de som er ikke-hetero er født slik. Og jeg sier at for dem er det normalt å være homofil. Trodde jeg skrev det klart jeg men.. :oops:

Men det jeg prøvde å få fram var at selv om naturen skapte dem homofile, er ikke det malen for hvordan menneskene skal være. Den meningen må jeg få lov til å ha. Du kan gjerne være uenig :)

Skrevet

Jeg har homofile venner i begge leire.

Gjør meg ingenting å kle av meg i dusjen - .

Faktisk ikke for homofile mannlige venner heller i en tenkt situasjon ... har dusja i fellesdusj på Roskilde f.eks. og badet naken på Kalvøya under festivalen (noen år siden nå, og det var ikke midt i fleisen på alle...men det var styggvarmt...).

Da jeg var single, sov jeg ofte sammen med mine single og heterofile venninner - i samme dobbeltseng. Også med mine mannlige venner (kun vennskap, null sex)

Herlighet - man må da kunne innordne seg praktisk...

Eller?

Gjest the imp
Skrevet

Ei venninne av meg var sånn. Det gikk rykter om at ei jente i klassen var lesbisk, og venninna mi var helt på tuppa, og syntes det var sååå ekkelt at å skulle kle av seg i garderoben etter gymmen. Selv kan jeg ikke skjønne at det gjør noe. Synes det er innbilsk å tenke at åh, hvis jeg kler av meg så tenner hun sikkert på meg. Dessuten...om personen faktisk tente på meg, så ville det da være et kjempekompliment, ikke noe jeg ville synes var ekkelt.

Skrevet

Om en av mine veninner hadde kommet og fortalt at hun var lesbisk, hadde det overhodet ikke endret mitt syn på henne, og vårt vennskap!

:briller: Dina

Skrevet

Hadde ikke synes noe plutselig ble farlig fordi hun sto frem og var lesbisk nei.

Hadde en kollega som var homofil. En av de nyansatte var homofob og fikk totalt noia i nærheten av han, var faktisk morsomt å se hvordan han skvatt hver gang sjefen var tilstede :ler: . Dette var noe vi kunne le av fordi sjefen selv hadde et avslappet forhold til det, han gjorde til og mer med ut av det for å gjøre denne stakkars gutten mer nervøs enn nødvendig. Da gutten ble bedre kjent, endret han holdning da.

Skrevet

Det er veldig vanskelig å si noe om hvordan jeg ville reagert siden jeg aldri har opplevd det da.

Men jeg tror ikke at noe ville blitt annerledes mellom oss..

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en lesbisk venninne, ville jeg ikke hatt noe problem med å kle meg naken foran henne.. (Ikke misforstå.. hehe)

Men hadde det vært en homofil mann, ville jeg hatt mer heminger der. Ikke pga. av at vedkommende var homofil, men fordi det var en mann.. :)

Jeg har både bi-venner og kjenner noen homofile. De er like mye menneske som meg og jeg ser ikke på det som noe "stort" at de foretrekker sitt eget kjønn i stedet for det motsatte. De blir jo forelsket på samme måte som oss!!

Glad vi har kommet så langt at flere og flere ser på homofili som en mer naturlig sak i stedet for å dømme dem opp og bort... :D

Skrevet

Da jeg gikk på ungdomskolen, hadde jeg ei venninne (er fortsatt venner), som "kom ut av skapet", og fortalte at hun var lesbisk. Husker jeg var meget skeptisk, og beskrev det som vemmelig når vi skulle dusje, skifte etc. sammen i gymmen.

Men, har nå selvsagt "akseptert", og slikt streifer, overhodet, ikke tankene mine lenger.

Skrevet

Er det rart de fleste homofile ikke kommer ut av skapet før etter ungdomsskolen, sier bare jeg.. de jevnaldrende kan være brutale.

Har et par lesbiske venninner, har aldri reagert negativt på de. Hadde ikke hatt noen motforestillinger mot å dusje med dem. Fordi de er jenter, uansett legning, kanskje? Samfunnets sosialisering kicker inn? Vega hadde et godt poeng, jeg hadde vært ukomfortabel med å kle med naken foran en homofil mann, jeg vil ikke være naken foran andre/fremmede menn uansett legning.

Poenget her er vel at jeg gir bæng i andres legning inntil det blir relevant for meg, i betydningen noen jeg er interessert i selv.

Skrevet

Jeg hadde to lesbiske venninder der jeg gikk på folkehøyskole, og det var da ikkeno' problem. Det var ingen forskjell på det vennskapet i forhold til andre...

Og når det gjelder å kle av seg... Hvis man er på stranden, og må skifte el. l, kan man ikke gjøre det foran guttene heller da, i fare for at alle skal forelske seg i deg?

Skrevet
eller kamerat som var homo, og du nettopp hadde fått vite det, hadde du ikke turd å kle av deg, feks i svømmehallen, foran han/henne lenger? hadde du blitt mer avvisende fordi du var redd for at han/hun skulle legge an på deg?

jeg har hørt mange si dette, og det forundrer meg at de tror alle homser kun tenker på å ha sex med hvert eneste menneske de ser, og ikke minst, at de tror så høyt om seg selv at de tror de er et ettertraktet sexobjekt for hver eneste homse i landet omtrent.

hva mener dere?

Nei jeg hadde ikke blitt støtt eller forandret på min oppførsel ovenfor denne vennen/veninden... tross alt er det jo bare tiltrekningen til et kjønn som annerledes... resten er jo samme gode gamle opplegget:)

det hadde bare vært gøy å ha meninger om diverse mennesker utifra at han hun er homoseksuell:) på en annerledes måte enn før....

min erfaringer som er berettiget er at homoseksuelle mennesker oppplever forhold og kjørlighet på lik linje med såkalte "vanlige" mennesker, der er sorger, gleder, opplevelser på lik linje som mine heterofile!!!!

og såkalte onenightstand, varighet av forhold og tiltrekning fungere på lik linje enten du er homofil, lesbisk eller heterofil:) Så det så... har egentlig mange venner som er både det ene og det andre:) Og eneste grunnen til at jeg er glad for å være heterofil, er den fordæmmelse som man møter.... hvis man er homoseksuell:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...