Gjest ts Skrevet 12. august 2009 #1 Del Skrevet 12. august 2009 Har tro på at drømmene forsøker fortelle noe. Men ikke altid lett å finne ut hva. Har hatt to drømmer som jeg ikke får ut av hodet. De er noe like på en måte... Den først. Drømmen starter med at jeg og familien er inni en skog. Der er det en eviglang vannsklie. (ser ikke enden) Mann og barn elsker slike sklier (og karuseller) jeg er ikke like begeistret. De hiver seg ut i sklia mens jeg løper ved siden av. Men de suser så fort avsted at det ikke tar så lang tid før de er borte. På veien er det en liten hytte som jeg går inn i. Der sitter en gjeng og jeg får kaffe av dem. Blir værende der mens jeg venter. Men tiden går og familien kommer ikke tilbake. Ettervært går jeg å leter, men finner ikke enden av sklia. Våkner før jeg finner noen igjen. Den andre. Starter med at man og barn går inn i et slags hotell. Et merkelig hotell laget av stengulv og ser ut som om det er isoporvegger (eller hvitmalt hullete mur) Med rosa karmer rundt buede vinduer. Og en lang trapp med en gang en kommer inn. Er vist meningen vi skal bo der,, ferie eller noe. Plutselig begynner det å regne kraftig, forferdelig mye vann flommer over veier og inn i hotelle. Slik at jeg ikke får fulgt etter familien. Familien ser ut til å ikke ane noen ting av flommen som kommer og fortsetter inn i hotellet. jeg får ikke fulgt etter pga. strømmen i vannet selv om jeg prøver alt jeg kan. Gir til slutt opp og forsøker på alle tenkelige måter å få kontakt med dem fra utsiden av hotellet. Klatrer i noen ledninger av noe slag, men kommer ikke opp til dem. Vannet stiger og strømmen drar meg lengre ned i gaten. Hjelper ikke hvor mye jeg kjemper for å komme tilbake til hotellet. Så våkner jeg,, rimelig svett. Begge drømmene har vann og at familien på en måte er truet eller forsvinner for meg. Har hatt en svært vanskelig periode som har tatt på hele familien på ulike måter. Men ting ser ut til å begynne komme mer "i orden" det siste halvåret. Ekle drømmer, men prøver de å si meg noe ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Supermimz Skrevet 12. august 2009 #2 Del Skrevet 12. august 2009 Kansje du er litt nervøs og overbekyttende ovenfor barna og familie. Det med selvtillit, det er fine greier, spesielt når barna vokser opp så er det godt for de å vite at man klarer seg. Selvtillit får de når mamma stoler på at man klarer ting, og at det er en selvfølge at man får lov å sprelle litt, selv om man kansje slår kneet litt eller får et par skrubber..gjerne uten at mamma viser at hun er nervøs Sklier er gøy, men det er ekstra gøy når mamma har det gøy også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 12. august 2009 #3 Del Skrevet 12. august 2009 Hmm... var litt å tenke på. I den "vanskelige familie" situasjonen vi har vært i. (delvis ennå men på en...lettere måte) Har både man og spessielt barna måtte tatt et mye større ansvar og fått vesentlig flere oppgaver en de har hatt tidliger. (tidligere var disse oppgavene mine. Men pga. helsa er det umulig for meg ennå) Sliter med dårlig samvittighet for alle, at de har fått litt vel for mye ansvar og oppgaver. Passer selvfølgelig med gi ros for det de gjør og viser at jeg setter pris på det. (de gjør en god jobb, så det er vel fortjent) Mye er jo kanskje ikke slik jeg ville gjort det selv, men det bryr jeg meg ingenting om. Synes de er flinke. Men den dårlige samvittigjeten for at JEG ikke får bidrat i like stor grad som før er sterk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå