-SB- Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Heisann! Jeg holder på å lage et sanghefte og kirkeprogram til bryllupet vårt, og lurer på om noen her kan hjelpe meg? Jeg vil lage en ramme/passepartout rundt bildet av kirken (sånn at det blir oval hvit "faded" kant...) Har sett mange som har gjort det før, men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det... Noen som kan hjelpe?
lilleGrethe Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Det kommer litt an på hvilke programmer du har tilgjengelig. Har du noe bilderedigeringsprogram?
Lilly-L Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Du kan lime inn bildet av kirken i en Power Point 2007 slide (eller nyere) og dobbeltklikke på bildet, så får du opp forskjellige layouts. Da er hvit fadet kant et av alternativene! Mulig at du da må overføre dette til Word eller hva du skal bruke til selve kirkeprogrammet med paste special-funksjoner.
Gjest Gjest_camilla_* Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Du kan laste ned et bilderedigeringsprogram som heter photoscape gratis på nett. Det har kjempe mange rammer, deriblant en sånn oval som jeg tror du mener.
-SB- Skrevet 18. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2009 Tusen takk for tips og hjelp. Er i gang nå
bipbopalula Skrevet 18. august 2009 #6 Skrevet 18. august 2009 Hei! Har tenkt på å lage kirkeprogram selv.. Hvordan gjør du det? Tenker at det er litt kjedelig å bare printe ut i A4 format..
-SB- Skrevet 18. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2009 Vi printer ut i A4, men på begge sider, slik at vi bretter det til A5, om du forstår. Har liggende ark delt i to kolonner, slik at det blir 2 "sider" på hver side av arket. Fremside og bakside printes på ene siden, så snur vi arket i printeren, og printer innsiden på den andre. Innviklet forklaring, men det er ca sånn vi har det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå