Gå til innhold

Hvor på nett kan jeg selge ting & tang?

Anbefalte innlegg

Gjest LilleSelger
Skrevet

Heia, håper noen kan hjelpe meg litt..!

(Kanskje skal denne inn under "Forbruker og økonomi", var usikker).

Jeg har mange nye ting og noen pent brukte ting jeg vil selge via nett.

Har alt fra klær, sko, sminke, smykker, bøker, nips o.l

Jeg håpet det var et sted jeg kunne legge ut bilder og tekst gratis, er det f.eks mulig å bruke "Dagbok" på KG til dette? Eller starte gruppe på Facebook?

Om det har noe å si, bor jeg i Trondheim, og vil gjerne få frem til evt. kjøpere

at det er mulig å se/prøve tingene før de bestemmer seg.

Har sett litt på finn.no og QXL, men jeg har så mange småting, som øyeskygger og sånt, at det ikke lønner seg å legge inn annonse kun på en ting og betale for det. Har mest lyst til å legge ut en liste med bilder, info og pris et sted,- men vet ikke hvor dette skulle være?

Noen datakyndige som kan hjelpe meg? :lete:

Videoannonse
Annonse
Gjest Techsas
Skrevet

Bare bra at noen vurderer noe annet en de store som qxl og finn.

De er sære og tvinger deg så godt de kan til å kun legge ut en annonse pr type ting (kategorihelvete). Legger du feil - i alle fall på Finn så får du mail om at annonsen er stoppet. Dette skjer med automatiske script som scanner teksten for ord som ikke hører sammen.....nok om det nå...

Søk på gratis rubrikk annonse, det finnes mange alternativer, men har naturligvis mindre 'seertall' enn de store. Men et sted må man begynne for å gi dem konkurranse.

Et eksempel er Rubrikk.no, men det er mange små som ikke er så sære på kategori (eller håndhevelsen av dette).

Så kan du lage egen hjemmeside, finn et sted som er gratis (start.no slutta med hjemmesider). Men selv med hjemmeside må du spre ryktet om lista di.

Det fine med eget sted er jo at du kan legge opp så mange bilder du ønsker. Litt mer styr til å begynne med, men....

Mange av disse mamma-sidene eller gravid-sidene har forum med annonsemulighet. Skjønner ikke hvorfor sånt ikke finnes her på KG....

Skrevet
Bare bra at noen vurderer noe annet en de store som qxl og finn.

De er sære og tvinger deg så godt de kan til å kun legge ut en annonse pr type ting (kategorihelvete). Legger du feil - i alle fall på Finn så får du mail om at annonsen er stoppet. Dette skjer med automatiske script som scanner teksten for ord som ikke hører sammen.....nok om det nå...

Søk på gratis rubrikk annonse, det finnes mange alternativer, men har naturligvis mindre 'seertall' enn de store. Men et sted må man begynne for å gi dem konkurranse.

Et eksempel er Rubrikk.no, men det er mange små som ikke er så sære på kategori (eller håndhevelsen av dette).

Så kan du lage egen hjemmeside, finn et sted som er gratis (start.no slutta med hjemmesider). Men selv med hjemmeside må du spre ryktet om lista di.

Det fine med eget sted er jo at du kan legge opp så mange bilder du ønsker. Litt mer styr til å begynne med, men....

Takker for svar :)

Jeg har faktisk etterspurt en "kjøp og salg" - tråd/underforum på KG,

men fikk beskjed fra moderator at dette var prøvd før, men ble ikke brukt,

og dermed fjernet.. Synd!!

Ellers er jeg klar over at det sikkert er maaange muligheter til sånt,

men ettersom jeg er lite datakyndig er det ikke alltid så lett!!

Om flere har råd og tips, blir jeg gla' :)

PS: Er det lov å bruke KG-Dagbok til dette, forresten?

Mange av disse mamma-sidene eller gravid-sidene har forum med annonsemulighet. Skjønner ikke hvorfor sånt ikke finnes her på KG....

Skrevet

Jeg er altså TS, men var ikke innlogget i sted :)

Skrevet

På Finn.no vet jeg ihvertfall at man kan selge bøkene sine gratis, ellers har man andre steder hvor man kan legge inn rubrikkannonser gratis, f. eks:

* ibok.no

* itorg.no

* zett.no

Mvh Yvonne :heiajente:

• 5 uker senere...
Gjest Gjest_Stinemor_*
Skrevet

Jeg har hørt at itorg er ganske bra, samt finn selvfølgelig. Men på finn må man betale da. Tror jeg ville lagt ut på rubrikk.no, der er alt gratis tror jeg, jeg betalte iaf ikke noe sist jeg la ut en del stasj der:)

Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...