Gå til innhold

Leier ut leiligheten, men doen er tett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Overskriften sier seg selv! Jeg leier ut leiligheten min og doen er helt tett og de som bor der er ikke å få tak i. Kan jeg låse meg opp og be rørleggeren om å fikse doen?

Vennligst gi meg paragraf i loven så jeg veit at jeg ikke gjør noe galt!

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Supermimz
Skrevet
Hei!

Overskriften sier seg selv! Jeg leier ut leiligheten min og doen er helt tett og de som bor der er ikke å få tak i. Kan jeg låse meg opp og be rørleggeren om å fikse doen?

Vennligst gi meg paragraf i loven så jeg veit at jeg ikke gjør noe galt!

Takk på forhånd!

Har du ikke leiekontrakt da ?

Skrevet

Med mindre det renner vann utover gulvet akurrat nå tror jeg ikke du har lov til å låse deg inn uten avtale. Men hvordan vet du at doen er tett? Hvor lenge har du prøvd å få fatt i leieboer? Hvorfor haster det med å få ordnet det?

Skrevet
Har du ikke leiekontrakt da ?

Jo, det har jeg, men hva har det med det jeg spurte om å gjøre?

Skrevet
Med mindre det renner vann utover gulvet akurrat nå tror jeg ikke du har lov til å låse deg inn uten avtale. Men hvordan vet du at doen er tett? Hvor lenge har du prøvd å få fatt i leieboer? Hvorfor haster det med å få ordnet det?

Nå er ikke jeg rørlegger, men tror ikke det er så smart at doen er tett altfor lenge! Leiligheten lukter helt j####!

Syntes ikke man skal svare på noe man ikke veit, men men!

Gjest Supermimz
Skrevet

Beklager var litt knapp. Jeg synest å huske godt at i min kontrakt sto det en del om hva slags retter huseiger har om å ta seg inn i boligen. Håper det har ordnet seg :)

Skrevet
Nå er ikke jeg rørlegger, men tror ikke det er så smart at doen er tett altfor lenge! Leiligheten lukter helt j####!

Og jeg synes det man kan svare hvis noen spør om noe.. Grunnen til at jeg ikke ga noe bastant svar i det første innlegget mitt var at du ikke hadde gitt nok info til at det var mulig.

I utgangspunktet virker det ikke som om du kan låse deg inn i leiligheten uten avtale i dette tilfelle, men det kommer ann på hvor lenge du har prøvd å få tak i leietaker og hvilken måte du har prøvd på.

Så, hvor lenge har du kjent lukten fra leiligheten? Hvor lenge har du prøvd å kontakte leietaker? Hvilken metode har du brukt for å få kontakt? Tlf? Sms? Brev?

Vet du sikkert at det er doen som er tett? Og hvordan vet du dette?

Skrevet

Og jeg synes faktisk du er direkte uhøflig., men men! :filer:

Gjest Supermimz
Skrevet

vi har hatt tette doer på jobb i flere uker nå,grøss, så jeg tror ikke doen tar skade. Vanligvis vil det som sitter fast bevege seg selv også.

Men jeg må si, det er litt av noen griser de leieboerene dine er. Jeg hadde aldri dratt og etterlatt leilighetens tette do over lengre tid..fysj.

Skrevet
vi har hatt tette doer på jobb i flere uker nå,grøss, så jeg tror ikke doen tar skade. Vanligvis vil det som sitter fast bevege seg selv også.

Men jeg må si, det er litt av noen griser de leieboerene dine er. Jeg hadde aldri dratt og etterlatt leilighetens tette do over lengre tid..fysj.

Hvis jeg hadde fortalt deg hele historien så hadde du ikke trodd meg! Hehe :-)

Skrevet
Hvis jeg hadde fortalt deg hele historien så hadde du ikke trodd meg! Hehe :-)

Men kunne du ikke svare på spørsmålene som er blitt stilt deg? :)

Skrevet
Men kunne du ikke svare på spørsmålene som er blitt stilt deg? :)

Jeg ser ikke det som nødvendig nei! :-) Fikk svar på det jeg lurte på!

Skrevet

Greit det, da håper jeg bare for dine leieboeres skyld at du ikke tar deg til rette og låser deg inn hvis det bare er doen som er tett :)

Plagsomt med huseiere som finner på grunner til å snoke

Gjest annen gjest
Skrevet

jeg er litt sjokker hvis det er riktig at du har tatt deg inn i leieboernes leilighet uten at de visste det. for ellers kan du jo umulig vite at doen er tett... det du har gjort er isåfall straffbart, lurt for deg å tenke på ;)

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Hehe, en gjest som ikke får vist hva som har skjedd, og bare MÅ få utløp for sin irritasjon.

Ts har fått svar på sitt spørsmål ;)

Skrevet
Hehe, en gjest som ikke får vist hva som har skjedd, og bare MÅ få utløp for sin irritasjon.

Det er ikke noe must for meg å få vist hva som har skjedd :sjarmor:

Men jeg ble ganske irritert over tonen og holdningen til Landra ja ;)

Jeg har selv vært utsatt for snikete husverter så jeg er nok litt hårsår når det kommer til det

Gjest Gjest_Tina_*
Skrevet

:ler: Tydeligvis ... tenkte akkurat det samme. Nysgjerrigheten lenge leve :ler: Er det mulig??

Skrevet
Men jeg ble ganske irritert over tonen og holdningen til Landra ja ;)

Ja, den der er jeg helt enig i! Jeg føler meg ikke fristet til å hjelpe denne brukeren om det skulle dukke opp noe annet i fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...