Frk. Stella Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Pusen min er drektig. Hun hadde løpetid rundt St. Hans-tider, og jeg regner med hun skal føde i slutten av august/begynnelsen av september. Altså enda et par uker igjen. Hun har store, rosa patter, har definitvt blitt større (uten at hun er helt sprekkeferdig, hun er en spinkelt bygd katt i utgangspunktet) og spiser, og spiser og spiser. Har enda ikke vist noen "redebygge-tendenser" og har til nå ville vært ute hele dagene (som vanlig). I dag har hun vært ekstremt kjælen og "pratsom", og har egentlig sovet på den faste plassen sin siden ni-tiden i går kveld - kun avbrutt av kos og mat. Nå nettopp la jeg merke til at hun hadde en ørliten slimete klump, rødbrunlig i fargen, i pelsen bak. Før jeg fikk undersøkt nærmere hva det var/hvor den kom fra hadde hun rukket å vaske seg og dermed fjerne alle spor. Nå sover hun igjen, er altså i fin form og jeg er usikker på hva dette egentlig er? Synes både det er tidlig med fødsel, og se altså ingen andre tegn til at det er den som settes i gang. Noen med mer erfaring enn meg som kan si noe om hva dette er/om det er normalt?
honningmelon Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Hvis hun hadde løpetid ved st.Hans er det godt mulig hun er drektig i og med at katter i gjennomsnitt er drektige 65 dager... Hvis hun ikke fikk løpetid igjen to-tre uker etter du tror "det" kan ha skjedd er det nesten ett sikkert tegn på drektighet. Som du sier, pattene blir lyserøde, hun legger på seg en-to kilo, magen legger seg ut, og hun viser tegn til moderlig atferd. hvis du vilvite når fødselen vil finne sted, kan du regne seks uker fra pattene ble lyserøde, eller ni uker fra løpetid. Jeg vil tro hun vil føde ca. rundt den 26. August. Husk og ikke klemme på magen hennes o.l. Ellers kan du jo ta henne med til veterinæren? Lykke til uansett
Brunhilde Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Pattene blir hvite rett før fødsel, så det er nok ikke noe på gang enda.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Bestemte meg for å dra til veterinær, likte overhodet ikke den væskingen. Det viser seg at hun mest sannsynlig har parret seg, men så mistet fostrene. Evt ligger det igjen et dødt foster som ikke er sugd opp. Nå har hun rett og slett et innbilt svangerskap. Vi skal tilbake igjen i morgen tidlig og kastrere, da blir alt fjernet og pus blir frisk og rask igjen!
Sheenaca Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Bestemte meg for å dra til veterinær, likte overhodet ikke den væskingen. Det viser seg at hun mest sannsynlig har parret seg, men så mistet fostrene. Evt ligger det igjen et dødt foster som ikke er sugd opp. Nå har hun rett og slett et innbilt svangerskap. Vi skal tilbake igjen i morgen tidlig og kastrere, da blir alt fjernet og pus blir frisk og rask igjen! Så bra at dere er ansvarlige nok til å ta med pus til veterinær Og godt at hun blir kastrert, så slipper både dere og pus fremtidig stress og bekymringer i forbindelse med løpetid og kattunger.
Frk. Stella Skrevet 13. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2009 Nå er pusejenta levert, og jeg sitter igjen med klump i halsen og (nesten) tårer i øynene. Planen har hele tiden vært å kastrere henne, både for å ikke sette kattunger til verden men også for at hun skal slippe stresset med løpetid, men hun lurte oss rett og slett trill rundt før vi kom oss til veterinær. Så nå blir det gjort, pus blir frisk igjen og veterinæren som utfører inngrepet er superdyktig - altså ingenting å bekymre seg for. Likevel er det lille pusebabyen min som er i narkose og som ikke har noe kjent rundt seg... Sippete, jeg? JA!
Cayenne Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Så bra at dere er ansvarlige nok til å ta med pus til veterinær Og godt at hun blir kastrert, så slipper både dere og pus fremtidig stress og bekymringer i forbindelse med løpetid og kattunger. Signeres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå