stjernekyss Skrevet 18. august 2009 #122 Skrevet 18. august 2009 Jeg har ei svigerinne og en svigerbror, søskna til min kommende mann, som er vegetarianere. Jeg vil ha tre retters middag i bryllupet, et skikkelig tradisjonelt et. Jeg forventer at folk spiser maten de får servert. Sannsynligvis tar de bare av potetene, grønnsakene og sausen. (Maten blir sendt rundt på serveringsfat.) Men herlighet, det er ikke akkurat som om de ikke toler kjøtt og fisk. Det er opp til alle å forsyne seg av det de vil spise. Selv liker jeg ikke rosenkål, og kommer ikke til å ta av det. Det eneste jeg krever er at de sitter ved bordet fra start til slutt. Jeg skal høre med dem før bryllupet, og viss de nekter å sitte ved bordet, skal de få seg en plass nederst ved utgangen. Du vet virkelig å sette stemningen for et hyggelig lag!
Kamikatze Skrevet 18. august 2009 #123 Skrevet 18. august 2009 Hva sier forresten skikk-og-bruk-boka?
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #124 Skrevet 18. august 2009 Det er vel bare å servere dem noen kalde poteter?
Gjest milkyway Skrevet 23. oktober 2009 #125 Skrevet 23. oktober 2009 hadde du kommet i mitt, hadde du fått soya"kjøtt" (vet ikke hvilken rett jeg vil ha ennå) siden jeg er planteeter og skal gifte meg med en kjøtteter så blir det mulighet for å velge Forrige bryllup jeg var i, fikk jeg poteter med brun saus(sånn uten kjøtt så klart) ! Flaks den sausen var det beste jeg har smakt, jeg gnafsa i meg 3 porsjoner! NAMME!
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #126 Skrevet 23. oktober 2009 Man inviterer jo folk for at man skal ha det hyggelig sammen.. Dette burde jo egentlig oppsummere det hele og gi en pekepinn på hva en burde tenke på når en inviterer andre til fest. Enkelt og greit Høres ut som enkelte bare ser bryderi og dårlige egenskaper hos gjestene sine, så hvorfor i det hele tatt invitere dem? Jeg forstår at det blir litt ekstra styr, men hadde jeg invitert venner og familie med allergier eller moralske/religiøse overbevisninger ville jeg tatt hensyn til dette.
Kamikatze Skrevet 23. oktober 2009 #127 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg ser helt tydelig markedspotensialet for å leie ut statister til bryllup: Perfekte Gjester AS - Garantert normale. Fritt for allergikere, asmatikere, diabetikere, "morsomme" fulle onkler, veggiser, folk med gjennomsnitlig eller dårligere utseende, storspisere, hvitkledte...
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 23. oktober 2009 #128 Skrevet 23. oktober 2009 Å si at en middag uten kjøtt ikke er en skikkelig middag syns jeg blir litt rart, egentlig - da har du ikke spist ordentlig vegetarmat. Veldig mange kjøttetere / altetere lager da kjøttfrie middager innimellom, og det er ikke akkurat vanskelig å lage en mettende, næringsrik, sunn, god kjøttfri middag. En av mine beste venninner er veganer, og lager veldig god mat. Det er likevel alltid "noe" som mangler, og jeg ender alltid opp med en burger e.l. før eller etter måltidet. Kanskje jeg er psykisk avhengig av kjøtt? Føler meg ihvertfall aldri skikkelig mett uten.. (forsåvidt gjelder problemet også pannekaker uten bacon osv.)
Phaedra Skrevet 1. november 2009 #129 Skrevet 1. november 2009 Vi ba folk si ifra på forhånd hvis det var noe de ikke kunne/ville spise og lagde så egne retter til dem i bryllupet vårt
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #130 Skrevet 2. november 2009 Vi ba gjestene om å si fra om dette når de svarte på invitasjonen og de som er vegetarianere, får en alternativ meny. Synes ikke det er riktig å invitere til bryllup og la gjestene spise saus og poteter. Har et par gjester som til vanlig spiser kosher og halal mat, men de har vi ikke gjort noe for. Så de som ikke ønsker å spise kjøtt tar dere hensyn til mens de som av religiøse årsaker ikke kan spise alt gir dere blaffen i? Den skjønte jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå