søstertusenfryd Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Jeg har to kanarifugler på 2 år. Har aldir klippet klørne deres.Nå er de lange og den ene ser ut til å være litt plaget av dette,henger seg litt fast.Hva gjør jeg? må de til dyrlege eller kan jeg klippe dem selv.de er ikke så tamme og kvier meg til å holde og klippe dem.
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Du kan klippe dem selv, men bør ha hjelp av en som kan holde (forsiktig) slik at du kan klippe. Men er du usikker kan det hende det lureste er å la veterinæren gjøre det. Han/hund gjør det sannsynligvis på samme måte, men er gjerne litt sikrere på hånda. Kanskje de også kan vise deg litt slik at du kan gjøre det selv neste gang. Men uansett trenger du nok en til å holde fuglen for deg...
søstertusenfryd Skrevet 14. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2009 Jeg fikk tips i dyrebutikken om hvordan jeg skulle klippe klørne selv.Jeg brukte vanlig neglesaks og holdt dem selv ,datteren min "trøstet "og strøk dem på hodet.Det gikk kjempefint Fikk tips om at jeg skulle bruke en varm nål til å stoppe en eventuell blødning med.Fuglen kan dø om man ikke får stoppet boldstrømmen ved et uhell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå