Colargol Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 For en (god) stund tilbake så hadde jeg noen fine BSD'er på maskina mi, og til slutt så fiksa jeg bare en ny harddisk og starta på nytt. Blant installasjons cd'ene så har man seff webcam, operativsystem osv. men bluetooth'en fikk jeg ikke tilbake.. Nå er vel selve brikken plassert i maskina fra før, men er usikker på om den er en del av harddisken sånn fysisk? Om den ikke er det så må det vel være mulig å bare laste ned ny software regner jeg med? Jeg er ikke helt hjernedød i dataverdenen, men akkurat dette har null kunnskap om. Brydde meg ikke en cm før jeg tok noen utrolige bra bilder av en kompis, med en mobil som jeg har kjøpt av en annen kompis (derav uten ledninger) -altså den eneste løsningen for å få de ordentlig ut av mobilen er via bluetooth! Noen KG-nerdekvinner blant oss som kan hjelpe? Colargol bøyer seg i støvet om noen har et bra svar!
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Bluetooth er ikke på harddisken. Harddisken er kun lagringsplass, bluetooth er en funksjon i hjernen på maskina di. Har du sjekket i kontrollpanel og gått inn påBluetooth der ? Har du sjekket enhetsbehandling for å se om det er noe spørsmålstegn/utropstegn ved funksjonen ? Eventuelt kan du bare gå inn på hjemmesiden til produsenten av pc ( Dell, Hp, Acer etc ) og laste ned driveren til bluetooth og installere den på nytt. Men sjekk kontrollpanel først, kan være du har deaktivert den.
Gjest padawan Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 prøvd å installere driverne til blåtannen på nytt?
Colargol Skrevet 12. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2009 Takker for svar! Bluetooth er ikke på harddisken. Harddisken er kun lagringsplass, bluetooth er en funksjon i hjernen på maskina di. Har du sjekket i kontrollpanel og gått inn påBluetooth der ? Har du sjekket enhetsbehandling for å se om det er noe spørsmålstegn/utropstegn ved funksjonen ? Eventuelt kan du bare gå inn på hjemmesiden til produsenten av pc ( Dell, Hp, Acer etc ) og laste ned driveren til bluetooth og installere den på nytt. Men sjekk kontrollpanel først, kan være du har deaktivert den. Har selvfølgelig sjekka om programvaren fortsatt var på maskina før jeg spurte om hjelp! Og vet selvfølgelig hva en harddisk er(..), men siden bluetooth implementert som en fysisk brikke så kunne den faktisk vært en del av hovedkortet eller lignende -og dermed forsvunnet da jeg bytta ut flere komponenter i maskina mi -det var det jeg lurte på! prøvd å installere driverne til blåtannen på nytt? Takker til dere begge -har sjekka litt rundt og fått lasta ned driver!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå