Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Hvilken type koster (nummer) skal brukes til hva. Som for å legge øyenskygger over hele lokket, i globalen og highligting? Hva annbefaler dere i Mac sin koste jungel. Lure også på til bronzer, vanlig pudder og rouge. Håper noen kan hjelpe.
Sia444 Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Jeg har ikke så mange akkurat men er fornøyd med de få jeg har. Veldig glad i 187 til foundation, kan også brukes til bronzer, blush og andre pudder. Ellers bruker jeg alltid eyeliner 212 til fluidline, som jeg synes er bedre en vanlig flytende og kajal. Ellers har jeg 168, 219 og 275. Bruker 168 til blush, 219 til å blende i globallinjen og 275 til å gå over etterpå for å få vekk overflødig øyenskygge. Fikk kjøpt dem alle i en pakke på tax free, og det var mest de to første jeg ønsket. Men de andre er gode de også, og kan sikkert brukes til mer enn det jeg gjør. Vet også at det er mange som liker kabukien, men akkurat nå er det ikke noe jeg trenger så jeg får ta det etter hvert når økonomien tillater det. De selger det ikke online utenom på ebay, men der er det veldig ofte fake. Sigma makeup selger etterligninger til MAC og de som har prøvd dem mener de er like god som MAC sine, og selvsagt billigere.
Tusle Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 217! En helt genial øyekost, kan brukes til det meste. Jeg syns den er super til påføring av skygge i globallinjen og til dusing
Honesty Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 (endret) Jeg har div. koster fra MAC; #213 til vanlig øyeskyggepåføring, #228 til detaljer, #208 (egentlig en brynpensel) som er flat og liten med skrå bust (bedre enn #266) til påføring av øyeskygge våt som liner, og #210 til flytende eyeliner og geleliner. Jeg har også #266, men den liker jeg ikke så godt, så den blir ikke så ofte brukt. Ellers har jeg #187 som jeg bruker mest til høypigmentert rouge, #129 som jeg bruker til vanlig rouge, og #150 som jeg bruker til solpudder. Det var visst flere enn jeg trodde. Nå skal det sies at jeg ikke så ofte sminker øynene med flere skygger og liner, men jeg har i hvertfall redskapene som trengs. Endret 13. august 2009 av Honesty
Gjest Christabelle Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 (endret) Jeg bruker #217, #222 og #224 til blending i globallinjen. Liker #217 og #224 best. #239 bruker jeg til å påføre farge på øyelokket. #227 bruker jeg til å påføre en farge over hele lokket, opp til brynet og/eller highlighting. Denne er fin hvis du skal ha mye farge på fordi den er fyldig. Jeg bruker #208 til øyenbrynene og eyeliner. #219 (the pencil brush) er fin til under øynene eller til pirkearbeid på lokket. Bruker også denne til å smudge og legge skygge over eyeliner. Til ansiktet bruker jeg #139 og/eller #168 til blush. #168 er fin til contouring. #187 og #190 bruker jeg til flytende foundation. Til mineral skinfinish og solpudder bruker jeg en fluffy brush (ikke mac). Endret 13. august 2009 av Christabelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå