Gå til innhold

En bedre middag i Oslo - hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snart bryllupsdag og vil feire dagen med en bedre middag ute på byen. (Oslo)

Vi er mat og vinglade og er ute etter en opplevelse som vi godt kan betale litt for.

Har vurdert Statholdergården, Oro, Feinschmecker og Terra, men har ikke vært på noen av disse stedene. Kan noen bidra med erfaringer, evt. komme med andre forslag? Det bør helst være litt romantisk..iallefall ikke fryktelig støyende og bord tett i tett.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Statholdergården er fin.

God mat, god service og sentralt.

Jeg har også vært på Feinshmecker, men der likte jeg meg ikke.

maten var OK, men det ble litt FOR stivt synes jeg.

Ikke verd pengene for min del.

Skrevet

Takk Lea, det er kjempeviktig at det ikke er for stivt. God , men avslappende service er et must for at vi virkelig skal finne roen og nyte kvelden.

Har lenge hatt lyst til å besøke Statholdergården - har sansen for ekteparet Stiansen så det er ikke utenkelig at vi bestiller bord der.

Flere med erfaringer?

Skrevet

Må bare legge til at jeg har vært på Feinschmecker bare EN gang og da med et større selskap/alternativt julebord.

Mulig at det er annerledes på andre tider av året.

Men jeg ble ikke imponert og synes faktisk at service/mat o.l. skal være likt uansett anledning og årstid.

Skrevet

Ja der har vi faktisk vært en gang! Jeg var høygravid på overtid og begynte med rier under middagen. Fikk ikke spist opp og husker lite av maten, men selve restauranten var utrolig koselig!

( fødte fire timer senere og kastet før den tid opp store deler av middagen på den skjønne jordmoren min! :briller: )

Gjest Poirot
Skrevet

:ler: Artig!

(Men kanskje ikke der og da?)

Da kan jeg ellers foreslå Værtshuset på Bærums Verk, eller Mother India i Pilestredet. God mat begge steder, men kanskje litt formelt på Værtshuset?

Også er det kjempegod restaurant på Bygdø rett ovenfor alle båtene, husker ikke hva den heter. Vært der i mange år, super mat ved sjøen. Går ferge fra Rådhuskaia. Kanskje noen andre husker hva den heter?

Gjest Anonymous
Skrevet

Er dere glad i indisk mat, vil jeg absolutt anbefale Agra,Akersbrygge bortgjemte perle!Maten der er bare nydelig..Kjempe koselig stemning oxo.Dra dit!

Skrevet

Også er det kjempegod restaurant på Bygdø rett ovenfor alle båtene, husker ikke hva den heter. Vært der i mange år, super mat ved sjøen. Går ferge fra Rådhuskaia. Kanskje noen andre husker hva den heter?

Lanternen?

Gjest Dolphina
Skrevet

Jeg har en forkjærlighet for Big Horn SteakHouse på Aker Brygge, men der har de jo så og si bare biff da...

Men skal du dit så bestille Hvitløksmarinerte reker!

DEEEEILIG!

Skrevet
Er dere glad i indisk mat, vil jeg absolutt anbefale Agra,Akersbrygge bortgjemte perle!Maten der er bare nydelig..Kjempe koselig stemning oxo.Dra dit!

Den synes jeg er utrolig oppskrytt - synes slett ikke at den indiske maten der er bedre enn mange andre indiske restauranter. Servicen var også elendig da jeg var der.

Gjest Jamila
Skrevet

Terra syns ikke jeg er så spesielt, har vært der et par-tre ganger men det er ikke restaurantbesøk som går inn i historien for å si det slik.

Statholdergaarden er kjempehyggelig, akkurat passe mix av formelt og trivelig. Veldig god mat og service, sånn du forventer av den type sted.

Hos Thea på Frogner vil jeg også anbefale. Superintimt, veldig god mat og nesten romantisk stemning i veggene. Passer veldig bra for en bryllupsdag!

Skrevet

Jeg har fantastiske erfaringer med Statholdergaarden - anbefales på det varmeste!

God og personlig service, vanvittig god mat, deilige viner, flotte lokaler, koselig stemning, rause porsjoner.......stedet har alt.

Etter min mening Oslos beste restaurant.

Skrevet

Oslo spiseforretning er en liten perle midt i Gamlebyen, med uteservering ned mot middelalderparken. Drives av samme folkene som står bak Markveien mat- og vinhus.

Madserud gård kan være et ypperlig sted for intime middager. Og B&M Briskeby er alltid en innertier når noen skal ta meg med ut. Støtter meg ellers til forslaget om Baltazar, synes der er helt nydelig.

Skrevet

Jeg har forelsket meg helt i Klosteret

Utrolig flott sted med god mat,hyggelig betjening og intim stemning.

Solsiden er også ett fantastisk sted med utrolig god mat!

Ellers så tok jeg meg friheten til å gjøre et søk som kanskje passet til dine kriterier. Det finner du Her

Skrevet

Le Canard fikke en fantastisk omtale sist de ble testet. Har selv ikke vært det, men har veldig lyst til å gå dit. Det så koselig ut også.

Gjest Jamila
Skrevet

Le Canard ER helt fantastisk. Men det koster jo litt, da...;-)

Skrevet

Bølgen og Moi, men den på Hennie Onstad sentert er best. Maten og servicen er helt i topp, men det er kanskje litt for stivt?

Piglet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...