Gå til innhold

Presentasjon og gjestene i sangheftet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ha en presentasjon av gjestene i sangheftet? Hvor mye skriver man? Bare "brudgommens mor" eller noe mer? Hva gjør man når familiene er skilt og har nye samboere? "samboer til brudgommens mor". Føler det blir teit...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke vi noe sanghefte, men vi har presentasjon av gjestene som alle får utdelt. Vi skriver det veldig enkelt, som f.eks:

Kari - Brudens mor

Ola - Kari's samboer

Da blir det iallefall ikke så langt og kronglete og så titulerer man bare de som hører til bruden eller brudgommen, mens de andre blir presentert relatert til den de er følge til... Det funker iallefall for oss hvor de uansett sitter ved siden av hverandre...:)

Gjest antigartner
Skrevet
Nå har ikke vi noe sanghefte, men vi har presentasjon av gjestene som alle får utdelt. Vi skriver det veldig enkelt, som f.eks:

Kari - Brudens mor

Ola - Kari's samboer

Høres ut som et fornuftig nivå å legge seg på.

Får jeg gi deg et tips?

Jeg gjør det uansett, jeg: en bruker nesten ikke apostrof-genitiv på norsk. Unntaket er apostrof når et ord/navn ender på s

F.eks Kari er Hans' mor, og Olas samboer.

Siden Hans slutter på s, bruker en apostrof, men ikke enda en s.

Ola slutter ikke på s, og skal ikke ha apostrof.

Program, sanghefter, kart med oversikt over bordet osv tar seg best ut med færrest mulig skrivefeil. :sjenert:

Skrevet

Vi hadde presentasjon i "sangheftet", vi lagde forside som også var navnekort og hadde ei A4-side brettet dobbelt hvor vi hadde meny, bordkart m/presentasjon og noen "bordregler" og teksten på en studiesang som vi visste ville bli sunget under middagen. I tillegg så ble de to sangene som foreldrene kom med brettet inn i heftet.

Presentasjonen av gjestene gjorde vi enklest mulig, type:

Ola: brudens far

Per: brudgommens fetter og samboer med Karin

Karin: samboer med Karin

osv.

Veldig greit å få oversikt over hvem folk var i hvertfall :)

Skrevet (endret)

.

Endret av -Englefjes-
Skrevet

Vi hadde klart å snoke fram et bilde av alle gjestene våre. Brukte facebook, gamle feriealbum, etc til å lete. Fant mange artige bilder der. Så samlet vi disse på tema-sider i heftet, med navn på personene under. For eksempel: "Brudens syforening-gjeng", eller "brudgommens fotballkompiser", eller "våre søskenbarn med følge" etc.

Vi var 100 stk, og det var første gang jeg møtte alle tantene og onklene og søskenbarna hans. Det arbeidet vi la i foto-presentasjonen, gjorde at jeg lettere husket navn og hvem som var gift med hvem da jeg møtte dem i bryllupet.

Men det tok litt tid, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...