Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere som er to voksne personer i husholdningen på mat hver måned?

Vi har nå et budsjett på 5000kr inkludert husholdningsartikler, men jeg merker vi burde hatt i alle fall 500 mer i måneden. Vi er ikke de mest prisbevisste, men jeg synes ikke vi sløser alt for mye heller. Vi spiser aldri ute, og når det er mulig kjøper vi inn litt større pakker og på tilbud.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm vanskelig å si.. Jeg er bare 1 person og jeg har satt av 3000 kr til mat og husholdnings ting i måndten. Skulle tro at to personer trengte 6000 kr..

Nå er jeg veldig kresen av meg når det gjelder mat da, og bruker en del penger på det..

Skrevet

Vi skulle nok ha hatt 5000 for å klare oss bra, nå har vi 1500-2000 og vi lever på fiskepinner til 7 kroner, fiskegrateng til 10 kroner, kalkunpanetter til 17 kroner, kjøttdeig til 27 kroner.. ikke noe særlig bra mat altså. Gleder meg til bedre råd!

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke helt hva vi bruker, men tror 5000 jevnt over ville gått bra, særlig etter at samboern sluttet å røyke. Men med husholdningsartikler, snacks og kanskje alkohol kan det være greit å sette av mer. Uansett er det mulig å tilpasse mye utfra økonomi, særlig når man har litt butikker å velge mellom. Hvis man velger mest grønnsaker, egg og billig kjøtt/kylling og fisk, kan man klare seg på 3000 i mnd, men skal man ha indrefilet o.l og kjøper uten å se på prislappen blir det fort dyrere...

Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg tenker jeg bruker 6000 i måneden på mat for oss to. Det er ihvertfall 200 kr dagen, ofte mere.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

vi setter inn 3500 tilsammen hver mnd på et eget kort som vi handler mat på. det går bra hvis vi planlegger. pleier å handle i starten av uka og til helgen. impulskjøp blir ofte veldig dyrt. får mye god mat for denne summen :)

disse pengene bruker vi ikke til alkohol og spiser heller ikke ute.

Skrevet

Vi setter inn 3000 kr hver på matkonto. Det holder til helt alminnelig mat synes jeg, med noe godt innimellom. Det hender vi ikke bruker opp alt.

Skrevet

Jeg pleier å "storhandle" mandag eller tirsdag, det pleier å bli ca 700,-. Da har jeg liste som er skrevet etter at middager er satt opp og fryser og skap er gått gjennom. I tillegg handler jeg fredag for ca 2-300,-, men da stort sett melk, brød, frukt, brus, snacks, kanskje en middag + det som glemt å ført opp tidligere i uka. Sambo handler inn mat han har på jobb, da for 100-150 kr uka.

Altså ca 4400-4600,- i måneden. Jeg handler på Kiwi (det er nærmest) og er ganske bevisst på å velge First Price produkter (hvis ikke orginalen er bedre). Pleier stort sett å planlegge en helgemiddag etter helgetilbudet på Kiwi, og jeg kjøper da alltid et par pakker ekstra som jeg putter i fryseren.

Skrevet

Vi handler i Sverige 1 gang pr mnd - og bruker da ca 2000 svk

Dette förer til at fryseren er alltid full av svinekjött, kyllingfilet, blandfars og annet vi bruker ofte og som ofte er dyrt her i Norge.

Når vi först er der så kjöper jeg også inn shampoo, balsam, bind, såper etc.

Så bruker jeg ca 2000kr pr mnd på ferskvarer - melk, bröd (hater det svenske brödet), creme fraiche, frukt og grönnsaker, samt andre husholdningsartikler og hygieneartikler som jeg evnt måtte trenge.

Så vi bruker ca 4000kr pr mnd og vi spiser godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...