lidia Skrevet 6. august 2003 #1 Del Skrevet 6. august 2003 Etter at jeg har kommet ut av dusjen holder jeg på å klø meg i hjel. Det klør over alt, og huden begynnre å bli ganske tørr. Er det en bodylotion som kan hjelpe for dette, eller bodybutter eller noe. Please, jeg klør, klør.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 6. august 2003 #2 Del Skrevet 6. august 2003 bruker du tøymykner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adina Madeleine Skrevet 6. august 2003 #3 Del Skrevet 6. august 2003 Ivanka er inne på noe. Når jeg har hatt samme problem har jeg sett nærmere på vaskepulveret, tøymykneren og hvilken dusjsåpe jeg bruker. Noen ganger kan det bare være at dusjsåpen er for sterk for den hudtypen man har. Bruk eliminasjonsmetoden. Adina M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lidia Skrevet 6. august 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 6. august 2003 hmm, det har jeg aldri tenkt på. Jeg bruker alltid tøymykner, eller så blir jo alle klærne harde, trodde alle brukte tøymykner, jeg.. :-? Det kan kanskje virke som om dusjsåpen er for sterk, jeg vet ikke. Jeg bruker vanlig dusj såpe fra Rimi, sånn Palmolive lilla, den lukter så godt, noe lavendel-greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 6. august 2003 #5 Del Skrevet 6. august 2003 De andre er absolutt inne på noe her. Når det gjelder bodylotion, så har jeg falt pladask for Cosmica fuktighetskrem med parfyme (finnes selvfølgelig også uten). Den er utrolig god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 6. august 2003 #6 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg synes at "Myk hud" fra apoteket er fin når jeg begynner og bli ganske tørr i huden...den finnes også uten parfyme som kan være veldig greit (iallefall for oss som er allergiske...)... Det finnes også dusjoljer som er veldig fine istede for såpe - disse tørker ikke ut huden slik som såpe gjør. Ellers er jeg nok enige med "foregående talere" og se litt på såper, shampo ol også for at det ikke skal fortsette og klø... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 6. august 2003 #7 Del Skrevet 6. august 2003 Huden min beynner å klø noe sinnsykt hvis jeg dusjer for varmt.. Har reagert på vaskepulver tidligere, men da har jeg fått reaskjoner når jeg har klærne på.. Bodylotion som kjøler ned huden hadde kanskje vært noe ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lidia Skrevet 6. august 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 6. august 2003 Aha, der sier du noe. Jeg har nemlig en tendens til å ha litt varmt vann. Skal prøve å bruke noe kaldere vann etterpå, så får vi se om jeg klør like mye denne gangen..Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 6. august 2003 #9 Del Skrevet 6. august 2003 hmm' date=' det har jeg aldri tenkt på. Jeg bruker alltid tøymykner, eller så blir jo alle klærne harde, trodde alle brukte tøymykner, jeg.. :-? .[/quote'] Joda, jeg gjør også det ....bare en variant som heter et eller annet Sensitiv...Comfort?? Men da kjør jeg når jeg tørker meg med hånkle (ja, hva annet skulle jeg brukt ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aurora (unplugged) Skrevet 7. august 2003 #10 Del Skrevet 7. august 2003 Kan anbefale Shineclubs Body lotion. Den inneholder ikke mineraloljer eller andre giftstoffer. Den eneste jeg har prøvd bortsett fra Dermalogica som jeg ikke får kløe av. Den er veldig tynn og fin i konsistensen så den trekker sinnsykt bra inn. Verdt å forsøke hvis du kjenner noen som er Shine distributør. Hvis ikke kan jeg sikkert formidle kontakt til noen slik at du får prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #11 Del Skrevet 7. august 2003 På apoteket har den en salve som heter Eurax som hjelper mot kløe. (reseptfri) Har ikke prøvd den selv for den gangen jeg virkelig trengte den var det tomt.. Det kan sikkert være lurt å bytte dusjsåpe eller tøymykner. På et hotell jeg var en gang, hadde de fastmonterte beholdere med dusjsåpe og shampo i dusjen og håndsåpe ved vasken. Men de hadde klart å bytte om på håndsåpen og dusjsåpen(Dove begge to). Men det merket ikke jeg før etter jeg hadde dusjet selvsagt! Men jeg begynte å klø noe grassat på lårene og brystet allerede i dusjen..Ikke har jeg spesielt fet hud heller. Så Dove har jeg absolutt ikke sansen for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 8. august 2003 #12 Del Skrevet 8. august 2003 Eurax hjelper ikke mot kløe som dette, det er beregnet på insektstikk. Men egentlig er det det samme hva du smører deg med. Intensive Care Lotion fra daglivaren er god, men du får dyre produkter også. Biotherm har en god en i ferskenfarget...hva kaller man det...beholder? med aprikosessens, egentlig beregnet på hender og føtter, tror jeg, men supergod for tørr hud. Koster vel mellom to og tre hundre kroner. Prøv og se om det hjeper å bytte eller kutte skyllemiddel, bytt dusjsåpemerke, ikke dusj så varmt, barber leggene med nye høvler og barberskum, ikke med sløve og uten, og ta en skikkelig skrubb eller peel en gang ibalndt. det kan være tørr, død hud som klør også. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå