Gjest sliter Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 leier en leilighet der jeg egentlig er bundt til å bo der ett år for videre har tre mnd oppsigelsestid. nå har det seg sånn at eksen min har truet meg samt brutt seg inn i leiligheten. Noe som igrunnen ikke skal være mulig. Hadde det ikke vært for at jeg tilfeldigvis hadde besøk av min nye kjæreste, hadde jeg ikke vært her idag.... min nye kjæreste måtte holde han i bakken til politiet kom... nå frykter jeg for mitt eget liv og for livet til min lille øyensten på 11 mnd. grøsser av å tenke på hvordan dette kunne gått... bestemt meg for å flytte langt vekk. voldsalarm og besøksforbud holder ikke når eksen er psykisk ustabil og jeg bor 5 minutt unna han. tror dere det kan være mulig for meg å få unntak fra reglene i kontrakten? i og med situasjonen er som den er...
Gjest Gjestfrid Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 leier en leilighet der jeg egentlig er bundt til å bo der ett år for videre har tre mnd oppsigelsestid. nå har det seg sånn at eksen min har truet meg samt brutt seg inn i leiligheten. Noe som igrunnen ikke skal være mulig. Hadde det ikke vært for at jeg tilfeldigvis hadde besøk av min nye kjæreste, hadde jeg ikke vært her idag.... min nye kjæreste måtte holde han i bakken til politiet kom... nå frykter jeg for mitt eget liv og for livet til min lille øyensten på 11 mnd. grøsser av å tenke på hvordan dette kunne gått... bestemt meg for å flytte langt vekk. voldsalarm og besøksforbud holder ikke når eksen er psykisk ustabil og jeg bor 5 minutt unna han. tror dere det kan være mulig for meg å få unntak fra reglene i kontrakten? i og med situasjonen er som den er... Det går alltids an å spørre, men hvis ikke vil jeg tro at sosialen kan hjelpe deg med å betale det det vil koste for ekstra leie en annen plass. Ta en telefon i morgen!
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Det går alltids an å spørre, men hvis ikke vil jeg tro at sosialen kan hjelpe deg med å betale det det vil koste for ekstra leie en annen plass. Ta en telefon i morgen! Tror ikke sosialen vil hoppe inn og ta regningen sånn uten videre. TS, om du ikke får lov til å flytte tidligere kan du jo prøve å fremleie leiligheten. Om du selv finner en ny leieboer går kanskje det bra?
Gjest salma Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Du har ingen juridisk rett til det, men om du forklarer huseieren problemet så kanskje det løser seg likevel? Han er vel ikke interessert i at en psykisk ustabil person skal jakte på en person som bor inne i leiligheten, han kan jo gjerne finne på å ramponere leiligheten neste gang. Dessuten så kan det jo hende at huseier er litt medmenneskelig av seg.
Gjest Marlo Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Tror ikke sosialen vil hoppe inn og ta regningen sånn uten videre. TS, om du ikke får lov til å flytte tidligere kan du jo prøve å fremleie leiligheten. Om du selv finner en ny leieboer går kanskje det bra? Joda, sosialen kan gjöre det om det er nödvendig. Been there, done that.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Kjære deg, dette hørtes forferdelig ut. Du bør absolutt prøve å snakke med utleieren, hvis det var meg ville jeg absolutt vært mer fleksibel enn i andre situasjoner. Fremleie er også et alternativ, som noen allerede har nevnt. Håper det ordner seg for deg!
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Det går alltids an å spørre, men hvis ikke vil jeg tro at sosialen kan hjelpe deg med å betale det det vil koste for ekstra leie en annen plass. Ta en telefon i morgen! Sosialen vil vel bare hjelpe dersom trådstarter har et minimum av penger å rutte med, og det vet vi jo ikke noe om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå