Brud84 Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Til lørdag skal vi gifte oss, og alt var i boks. Så ringte hun som skulle bake bryllupskaka og fortalte at hun har fått påvist svineinfluensa. Legne hadde på det sterkeste frarådet henne både å bake og komme i bryllupet. Ikke nok med det, så var det mannen hennes som skulle være toasmaster, men han regnes som smittebærer, og risikerer uansett å bli syk selv før helgen... Det er ikke greit å få slike beskjeder 4 dager før bryllupet sukk! Og for å gjøre en dårlig dag enda dårligere, ringte presten og fortalte at de hadde gjort en feil, så det var satt opp en vielse kl 13.00 og oss kl 14.00 Så da blir det kræsj på kirketrappa..... Fikk kasta meg rundt å bestillt en bryllupskake, men det blir jo myyye dyrere enn vi hadde beregnet, da bryllupskaka skulle være en gave... Og heldigvis var det en i familien som tok på seg oppgaven som toasmaster. Men håper jeg slipper flere ubehagelige telefoner nå.....
ToveM Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Huff så kjedelig, men det er jo visse ting en ikke kan råde over. Sikker på det blir en vellykket fest uansett. Lykke til.
-SB- Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Uff, så fælt! Jeg skal gifte meg snart også, og det er jo akkurat sånne ting jeg er redd for. Jeg bekymrer meg også for at det skal skje at veldig mange ikke kan komme pga sykdom. Eller *grøss* at vi skal bli syke selv!! eller frisør, eller toastmaster, eller prest, eller... -Hjelp!!!
Arwen Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Og for å gjøre en dårlig dag enda dårligere, ringte presten og fortalte at de hadde gjort en feil, så det var satt opp en vielse kl 13.00 og oss kl 14.00 Så da blir det kræsj på kirketrappa..... Jeg trodde det var vanlig med en time mellom vielser jeg... Vielsen varer jo maks 30 minutter.
Brud84 Skrevet 13. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2009 Hmm De sa at de pleier å ha 2 timer i mellom, fordi at det gjerne tar litt tid på kirketrappa etterpå, og gjestene til neste bryllup ofte kommer tidlig.... Men det går seg til! Er vel verre for paret før oss, som må "stresse" for å bli ferdig....
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Her er det helt normalt med bare en time mellom hver vielse...
Concertina Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Her er det helt normalt med bare en time mellom hver vielse... Her og. Gjestene får beskjed om å komme 15 min før vielsen starter, vielsen varer ca 30 min, så er det 15 min til å stå på kirketrappa, før neste lass med gjester får komme inn. Jeg synes egentlig det var ganske greit, da slapp fotograferinga på kirketrappa å trekke sånn ut, 15 min er ganske så lenge å bli fotografert gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå