Inx Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 ? Begynte da jeg var i førstegangstjenesten og ble motivert til å søke befalsutdanning. Da var jeg 20 år, nå er jeg 26. Før det hadde jeg spilt fotball, men ikke de siste 3 årene på vgs. Derimot hadde jeg drevet mye med friluftsliv så litt styrke og utholdenhet fantes det jo i kroppen min
Chanel.No5 Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Spilte håndball fra tidlig barneskole av til jeg var 16 og startet med å trene på treningssenter, jogging osv. i alder av 18, er nå 27.
Sekretæren Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Trent litt av og på. Men den strukturerte treningen begynte i fjor høst, endret seg fra kondisfokus til styrkefokus ganske kjapt!
Suzy Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Patetisk nok så begynte jeg da jeg fylte 30 - dvs jeg hadde svømt endel i flere år, men så fikk jeg medlemskap på et treningssenter gjennom jobben og bestemte meg for å virkelig utnytte det, så da begynte jeg å gå på flere timer osv. Etter å ha trent et par år så begynte jeg som instruktør på senteret jeg trener og der jobebr jeg fortsatt
-Englefjes- Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Spilte håndball fra jeg var seks til 24; i perioden 14-19 ekstremt aktivt. Trente kampsport fra jeg var rundt 25 til 29, på slutten parallelt med målrettet styrketrening. Etter at jeg sluttet med kampsport har det blitt fullt fokus på tung styrketrening samt kondisjonstrening, ispedd litt klatring.
Annikken Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Begynte å danse da jeg var 18, treningssenter (aerobics) da jeg var 20. Etter det gikk det MYE i dans fram til jeg var ca 25. Etter dette har jeg hatt mindre fokus på dans og mer på utholdende styrke (pump-timer i sal), jogging og sporadisk dansetimer på treningssenter. Kunne gjerne tenkt meg å begynne med dansetimer igjen (ballett) men det krever dedikasjon, og må finne en skole og en klasse jeg liker først.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Jeg har trent noe stort sett hele livet. Begynte med barneturn, deretter var det håndball fram til slutten av ungdomsskolen. Da gikk treningen litt i stå på videregående. Etter videregående trente jeg på senter et par år, og så begynte jeg å trene mye styrke hjemme. De siste fire årene har jeg trent karate, i tillegg til styrke og kondisjon på si.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Jeg har aldri trent på helsestudio, men jeg trente aktivt 4 dager i uken (selskapsdans, klassisk- og jazz-ballett) fra jeg var 10-16, 2 dager i uken (klassisk ballett) fra jeg var 16-18, og jazzballet fra jeg var 18-22... etter det har jeg hatt en aktiv livsstil, men uten å trene. Men jeg begynte å trene igjen for 10 dager siden.
momo Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Starta da jeg var 9 år med fotball, det ble fort seriøst med opp til 2 treninger om dagen, så ga meg som 14 åring, gikk over på litt turn, så ikke noe en kort tid, så idrettslinja på videregående, da starta jeg og trene på senter, litt styrke og mye aerobic. Trente så på senter fram til ca 22 år, ble gravid og fikk barn, så ble jeg kronisk syk, kunne ikke trene. Men startet nå etter jul med yoga 2-3 dager i uka, da jeg følte meg bedre av sykdommen min. Så ble det litt jogging, sykling og svømming til våren og det har jeg bare fortsatt med, så det har blitt mer. Har lagt til litt styrke nå. Til høsten blir det treningssenter og svømming, skal prøve å få til minst 10 treningstimer i uka. Mest på utholdenhet, men må ha med litt styrke og. Jeg skal også i gang med en lang utdannelse nå, den har med ernæring og trening og gjøre, mest ernæring da. Men er da uansett greit å trene en del da. Og etter å ha vært syk i så mange år, så er det så sinnsykt deilig og kunne trene igjen. Da jeg starta var jeg i helt elendig tilstand, da kroppen stort sett hadde ligget i en seng i flere år. Mens nå kjenner jeg att jeg er i så mye bedre form.
Chanel.No5 Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Kunne gjerne tenkt meg å begynne med dansetimer igjen (ballett) men det krever dedikasjon, og må finne en skole og en klasse jeg liker først. Sier at du begynner søket etter den perfekte klasse og skole! Grip dagen og ikke vent på at dansen kommer til deg! Har alltid hatt lyst til å danse selv og prøver å få med en venninne for nå skal jeg begynne!! Virker utrolig gøy, super trening for kropp og sinn!
Leifr Skrevet 13. august 2009 #12 Skrevet 13. august 2009 Begynte første gangen med kampsport kort tid før jeg fylte 15 -- tre år relativt intenst, etterfulgt av 3-4 år med litt av og på, og etterhvert helt av. Gjennom mesteparten av tjueåra ble det alt for lite trening; et par perioder med lite planmessig og heller ignorant styrketrening, ellers mye sofasliting (hadde ryggplager og dette var i de dager da "common knowledge" var at man bare skulle ta det med ro til det ble bedre, faen heller). Gjenopptok kampsporten (pluss litt innebandy) i en alder av 28 og hadde en periode på ca. 4 år hvor jeg trente mye (til dels oppe i 5-6 dager i uka). Skalerte etter hvert ned til typisk 2 ganger i uka pluss en joggetur eller to pga. endringer i livssituasjon, og i fjor (i en alder av 36) måtte jeg til slutt kaste inn håndkleet fullstendig hva gjelder organisert trening til faste tidspunkt (i hvert fall så lenge jeg er småbarnspappa). Dermed blir det tung styrketrening i stedet, mer planmessig og velinformert denne gangen. Åtte måneder inne i det er jeg sterkere enn noen gang; målsetningen er at ungene mine skal ha den sterkeste pappaen i nabolaget, selv når de blir fjortiser og jeg er rundt 50.
Sheherasade Skrevet 13. august 2009 #13 Skrevet 13. august 2009 Begynte å spille håndball da jeg var 12. Ble vel mest trening fra jeg var 16-19 år (opp til fem ganger i uka, både kondisjon, styrke og balltrening). Måtte slutte å spille pga x-antall småskader da jeg var 21. Etter det har jeg trent på treningsstudio i åtte år. Kan ikke løpe lenger, noe jeg savner sårt. Så det blir mest spinning, med litt annet innimellom. Hater egentlig styrketrening, men blitt flinkere igjen nå. Som regel er jeg flink til å trene 2-3 ganger i uka, men i visse perioder får jeg helt dilla og trener 5-6 ganger i uka. Mens noen ganger har det også skjedd at det går noen måneder uten noe særlig i det hele tatt. Rart, det der. Jo mer man trener, jo enklere er det å fortsette i fin stil. Og hvis man slutter en liten stund er det vanvittig tungt å begynne igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå