Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Hvor mange av hver gjør du hver dag? :D
Leifr Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Vanligvis ingen. Det er kjedelige og lite effektive øvelser.
Inx Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Hvor mange av hver gjør du hver dag? :D Jeg tar varianter av situps når jeg trener mage. Det kommer ann på belastningen, men kun med egen kroppsvekt tar jeg noen set a 30-50 reps. Push-ups trener jeg ganske sjeldent men av og til gjør det for variasjon, noen set a 30 reps.
Sekretæren Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Sit-ups - aldri, tar heller plankevarianter og bar-rollout. Push-ups... kremt.... pers er 10.... men det skal økes
Inx Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Sit-ups - aldri, tar heller plankevarianter og bar-rollout. Du kan ta planke i push-ups varianten, skulderbredt grep, senk deg ned og hold deg 5 cm over bakken i et minutt eller 2.. skal sies at du skal være bra sterk i triceps for å takle lenge nok til at magemuskulaturen blir utsatt for no særlig belastning
Sekretæren Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Du kan ta planke i push-ups varianten, skulderbredt grep, senk deg ned og hold deg 5 cm over bakken i et minutt eller 2.. skal sies at du skal være bra sterk i triceps for å takle lenge nok til at magemuskulaturen blir utsatt for no særlig belastning Jepp, planke push-ups er en ny øvelse i mitt nye program
Annikken Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Vanligvis ingen. Det er kjedelige og lite effektive øvelser. Lite effektivt? Kanskje situps, men pushups synes jeg er kjempebra. Trening for mage, rygg, bryst og armer samtidig. Når man er godt trent merker man kanskje ikke hvor mye den øvelsen faktisk tar på hele kroppen, men jeg merker sinnsyk framgang fra dårlig trent til bedre trent - hele kroppen klarer å bære seg på en annen måte, og det tar noe enormt på magemusklene For meg er pushups en "allround-øvelse" på linje med markløft og knebøy: den tar på mange muskelgrupper. Jeg klarer 20 på tærne, men jeg tar ikke 20 hver dag. Blir vel nærmere 2-3 ganger i uka.
Leifr Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Lite effektivt? Kanskje situps, men pushups synes jeg er kjempebra. Ikke hvis man har bedre alternativer (dvs. benkpress). Klart, pushups er bedre enn ingenting, men når man kommer forbi en 20-30 stykker blir det fort kjedelig utholdenhetstrening snarere enn styrke.
Annikken Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Ikke hvis man har bedre alternativer (dvs. benkpress). Klart, pushups er bedre enn ingenting, men når man kommer forbi en 20-30 stykker blir det fort kjedelig utholdenhetstrening snarere enn styrke. Ja DEN ser jeg. Men jeg tror ikke den gjengse KG-bruker, eller treningssenterbruker for den saks skyld, er såpass trent at armhevninger er alt for lett
Chanel.No5 Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 (endret) Lite effektivt? Kanskje situps, men pushups synes jeg er kjempebra. Enig. Er det lenge siden jeg har trent pushups så er jeg stiv og støl mange dager etter en øket med 3*20, å trene me egenvekt er kjempebra trening det! Endret 13. august 2009 av Lotte27
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 For de som mener at push-ups er en lite effektiv øvelse... det er tydeligvis delte meninger om det... http://www.klikk.no/helse/trening/article463087.ece http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=563228 http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article1918895.ece Jeg tar ikke så mange push-ups, siden jeg akkurat har begynt å trene igjen etter mange års opphold. Jeg er nå på 2-5 strake, og 3x10 på knærne... jobber mot flere strake da vel og merke. Situps tar jeg 30 rette, og 30 skrå til hver side /til sammen 90/ 3 dager i uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå