Gå til innhold

Japansk spisshund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet ca hvor lang og høy og vekta på en japansk spisshund valp på 8-9 uker er.

Skal hente en om 2 uker ca og skal ha den med på fly, så må finne ut hvor stor bag jeg kan ha i forhold til disse fly reglene før jeg kjøper en.

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min veide 1,20 kg når han var 6-7 uker, og veide 2,65 da han var 3 mnd.

Så halvannen kg da ca :)

Høye er de ikke, er ikke sikker på hvor høye de er. ( titter i vaksinasjons-kortet hans, de måler ikke høyde )

Du har helt fint plass til den i kabinen om det var det du tenkte på :)

Gratulere med valp forresten, er en nydelig rase :)

Edit; Skal nevnes at min var/er en LITEN hannhund da, han var like liten som den eneste tispa. Så pluss på noen gram om det er hannhund :P

Endret av Wacmoc
Skrevet (endret)
Min veide 1,20 kg når han var 6-7 uker, og veide 2,65 da han var 3 mnd.

Så halvannen kg da ca :)

Høye er de ikke, er ikke sikker på hvor høye de er. ( titter i vaksinasjons-kortet hans, de måler ikke høyde )

Du har helt fint plass til den i kabinen om det var det du tenkte på :)

Gratulere med valp forresten, er en nydelig rase :)

Edit; Skal nevnes at min var/er en LITEN hannhund da, han var like liten som den eneste tispa. Så pluss på noen gram om det er hannhund :P

Tusen takk for rask tilbakemelding og gratulasjon :)

Gleder oss helt utrolig mye til og hente han. :hoppe:

Har du noen gode tips ang den første tiden sammen med pjusken?

Endret av Bambi85
Skrevet

Ikke annet enn å knytte bånd med hunden, være flink til å ta den ut ( og aldri kjefte når den gjør fra seg inne ), ikke gå tur med den, bare lufte den, trene den til å være aleine før dere går tilbake til jobb osv :)

Også bør dere være obs på øyet på den, om den får mye øyegugg som det ikke går ann å få bort ( sånn at det blir stygt rundt øyet ) bør dere dra å sjekke om den har tett tårekanal :) Min har dette, er ikke noe pent, men vi skal vanne det opp i september :)

Også sosialisere den masse masse! De kan jo fort bli gneldrete om man ikke passer på, jeg var for dårlig til å sosialisere bikkja med folk når det var mørkt ute, så han bjeffer nå på folk i mørket.

( De er forresten skikkelige dame-magneter når de er små. Nesten så jeg kunne ønske jeg var lesbisk pga alle jentene som flokker seg rundt ham når de så ham :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...