Gå til innhold

Undertøy - det vanskelige valget

Anbefalte innlegg

Gjest KristinK
Skrevet

Jeg skal nå sette i gang jakten på undertøy. Jeg skal ha torsolette/korsett for å få holdt inn mest mulig og for å få fin fasong under kjolen. Problemet mitt er nå at jeg ikke vet hva jeg skal velge. Jeg har hele tiden sett for meg hvitt, nydelig undertøy. Men da jeg ringte Brudespesialisten i Drammen fikk jeg beskjed om at undertøyet de har der er kun hudfarget. Desverre fantes ikke dette i hvitt heller. Dette undertøyet sitter visst bedre på enn en del andre og gir en flott figur. Dette er jo litt viktig når jeg skal ha meg undertøy, men samtidig klarer jeg ikke helt å se for meg meg selv uten hvitt undertøy.

Så det jeg lurer på er om noen av dere på østlandet har fått tak i undertøy som sitter ordentlig godt og som holder inn og gir en fin fasong. Og eventuelt hvor? Jeg er klar over at det koster en del, men det er verdt det.

Selv har jeg størrelse 44 i kjolen, så jeg må også ha litt stor størrelse i torsoletten/korsetten. Er det noen som kan hjelpe meg eller som har noen gode tips?

Må legge til at jeg må ha noe som går godt nedover magen også, og som ikke stopper for langt opp på magen.

KristinK smile.gif - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-04-22 17:03 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk kjempebra service da jeg kjøpte mitt torsolett på Brudesenteret lørdag. Det er ikke kritthvitt, men kremhvitt. Muligens har de også helt hvite. Ring og spør!

De hadde et som var litt for stort (!) for meg, så da ordnet de det med å sy det litt inn i siden, med en gang, mens jeg ventet! Var virkelig fornøyd med servicen der! Det kostet da, 1250 for torsolett, plus 250 for truse.

Gjest KristinK
Skrevet

Har sendt deg en privat melding Niso. icon_smile.gif Kanskje jeg må ta turen innom der, det er jo verdt et forsøk iallfall.

Men jeg vil gjerne ha fler tips, mange fler!!12

Skrevet

De hadde et fint et på Kristins på Lillestrøm også!!!!

Skrevet

Jeg har vært på Arabella i Øvre Slottsgate i Oslo. Kjempeservice og fant et "korsett" som satt utrolig bra. Så fint ut, og behagelig å ha på seg. jeg skal ha en strap-less kjole så jeg må være 200% sikker på at kjolen sitter som den skal hele dagen/kvelden - og det gjør den nok nå! (Jeg kan ikke ha et torselett som går til midt på magen, da jeg har helskåren kjole og evt. ville fått en liten "bulk" midt på magen). Fargen var off-white, og det kostet 1075,-.

Skrevet

på Fru Larsen i Sandefjord har de hvitt undertøy. Kan du ikke sjekke innom noen undertøys forettninger, de litt dyre pleier gjerne å ha litt større utvalg.

Lykke til i letingen12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte toursolette hos Christiane Brudesalong. Skal garantere at de holder inn. Har 7 spiler tror jeg, har ikke tidligere sett noen med så mange(toursolette)De er kjempefine. Fins i hvitt og creme. Hvitt var finest. Koster 990. Fikk mitt dsendt i posten da jeg bor iTrøndelag. Fikk byttet størrelse da den var litt knapp. Anbefales.

Gjest KristinK
Skrevet

Det høres flott ut med Christiane ja. Vet du noe om de også har litt store størrelser og er det mulig å bare komme innom der eller må man bestille time for å komme? Det blir isåfall aktuelt for meg på dagtid, og da er det kanskje ikke så mange der?12

Skrevet

Wed 02, jeg tror jammen jeg kjøpte det samme undertøyet som deg i går! KristinK, dette torsolette/korsettet MÅ du prøve! Det var det første "damen i butikken" viste meg og satt som et skudd (str. 44)! Det er utrolig lekkert og flott, samtidig som "damen" sa at dette var et av de aller beste mht kvalitet og "hold-in"effekt.De får inn string truser i neste uke.1212[ Dette Innlegg er endret av: Mines den 2002-04-23 07:52 ]

Gjest KristinK
Skrevet

Mines, var det mange spiler i dette undertøyet da?

Det er jo litt viktig dette med undertøy, og det er neimen meg ikke så lett. Men hvis de ikke får inn truser før til uka, kan jeg jo ta en tur i slutten av neste uke for å kikke.

I Drammen mente dem at det knapt fantes noe undertøy som var bedre enn deres til å holde inn (selvsagt), men jeg har ikke noe tro på at dette gode undertøyet kun finnes i hudfarget. Og jeg vil såvisst ha hvitt jeg!12

Skrevet

Jeg er litt usikker på antall spiler, men det er stykke tøy på midten som skal holde ekstra inn i tillegg til spiler.

Gjest Anonymous
Skrevet

Undertøyet hos Christiane har spile på midten som holder inn. Vet ikke om de har store størrelser, men det går jeg utifra. Kan du ikke ta en teleforn eller maile dem. Jeg mailet og fikk kjapt svar. Truse koster 249, mens string koster 490. Som sagt fikk jeg mitt sendt i posten, de var veldig greie, og jeg skal garantere at dette holder inn, jeg har fått tre barn på tre år og har etter dette fått litt ekstra rundt magen, men dette holder hva det lover

Skrevet

Er det noen som har bilder av torsolette man får kjøpt hos cristiane? Og hva koster det der, ikke for det det koster vel omtrent det samme overalt.

Tipset om å prøve i en undertøysbutikk tror ikke jeg noe på. De stedene jeg har vært har ikke torsolette eller korsett, kun vanlig undertøy. Ihverfall ikke undertøy som er egnet til å ha under brudekjolen.12

Skrevet

Hei hei! icon_smile.gif

Er det noen som kan tipse meg om hvor jeg kan kjøpe undertøy på vestlandet?

Klem Sara icon_smile.gif

Skrevet

Sara: Har du prøvd i brudesalonger eller undertøysforretninger, f.x. i Bergen?

Skrevet

August, jeg vet ikke hvor du har lett etter slikt undertøy, men det finnes helt klart i undertøysbutikker. Styr unna billig-kjeden. Både på Arabella og Det Lille under har flere modeller for en hver smak...

Skrevet

I Drammen finnes det ikke så veldig mange å velge i, så jeg var på korsettsalongen. 12

Gjest KristinK
Skrevet

I Drammen har ikke jeg funnet noe som helst heller, så det er nok ikke dumt med en tur inn til Oslo for å finne noe sånt. Får håpe jeg har hallet med meg på fredag! Spennende å handle dette undertøyet også da!12

Skrevet

Jeg var på Arabella. Skulle egentlig bar se hva de hadde, men ble overbevist. Helt utrolig god service. Passe diskre, men kjempeflink til å se hva som passet uten å tråkke på mine meninger. Selv med min størrelse var det ikke noen problemer.

Lykke til

klem12

Skrevet

jeg hadde akkurat samme problemet som deg. Jeg valgte å kjpe undertøyet selv om det ikke var hvitt, da det er så vanskelig å finne noe som passet, soden jeg har en ekkel størrelse. Det er jo bare min kjøre som skal se det, og jeg vet det ikke har noe å si for han, det skal jo av alikevel:)

Det viktigste er at det sitter bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...