Gå til innhold

Ilse Jacobsen støvler

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe et par Ilse Jacobsen støvler, men har vanskelig for å bestemme meg for om jeg skal velge de høye eller lave? Synes egentlig de høye er finest, men de virker så tunge å gå i. Prøvde de lave også og de virket egentlig veldig gode. Hva er din erfaring hvis du har en eller begge typene, og hva synes du er finest?

På forhånd takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Euforia

Jeg hadde valgt de høye. Det er mer praktisk, og når man bruker så mye penger på støvler, er det greit at man får brukt de maksimalt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har den høye typen både med og uten snøring. De passer i alle fall perfekt til mine (litt store) føtter. Str 41 sitter som et skudd, og de er veldig gode å gå i. For meg i alle fall. Synes de høye er finest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene! :) Jeg får nok ta en ny prøverunde og se hva det blir til, enig i at de høye er finest da, men de lave kjentes bedre å gå i... Ingen her som har de lave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de høye, og jeg synes de er for tunge å gå med. Det er nok mulig at grunnen er at jeg burde hatt en størrelse mindre, for som nevnt over er de veldig store. Skal jeg stå mye stille, som feks på konsert, er de derimot verdens beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tine_*

Høye er mest praktisk, de skal jo holde deg tørr.

Dersom du er redd for at de skal bli tunge, vil jeg anbefale deg å vurdere Hunter istedet. De er lettere og nettere, og jeg har inntrykk av at flere og flere har byttet fra Ilse til Hunter de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har de høye. Svarte med snøring. Låner dem noen ganger. Synes de er veldig fine, men de er ikke de beste gummistøvlene. De er litt tunge og glatte. Jeg pleier å bruke Nokian Trimmi hvis jeg går på tur - de er mye bedre å gå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ine_*

Jeg har både høye Ilse Jacobsen og Hunter og trives best i Hunterne.

Ville uansett valgt den høye modellen av Ilse. De korte blir liksom litt "hverken-eller" for meg, ikke sko og ikke støvler.

Skal du ha lave støvler tror jeg at jeg ville valgt gode gamle seilerstøvler - de kan man jo til og med brette ned :) Har faktisk noen slike jeg bruker fra tid til annen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde mange forskjellige, men både Ilse Jacobsen og Hunter måtte gi tapt mot Le Chameu Iris. Til å være gummistøvler er de veldig gode å gå i og selv etter en hel dag føles ikke føttene klamme. Fungerer bra både i skogen og i byen og er noe av det bedre fottøyet jeg har på glatt føre. Den eneste ulempen med dem er at de er såpass ettersittende (Men det er også det som gjør dem så komfortable hvis man skal gå med dem i mange timer...) at de ikke er noe man putter bena i for å gå 10 meter til søppelkassen eller ut etter et fange ved. Akkurat til det bruket kan man imidlertid kjøpe et par korte på f.eks. Europris til 100 kroner... Jeg har kjøpt mine så store at jeg får plass til et par tynne ullsokker, men ikke så store at de er ubehagelige å bruke med bare vanlige sokker i.

Hvis du vil ha gode og funksjonelle korte gummistøvler, så vil jeg påstå at det finnes flere modeller, bl.a. fra Tretorn og Viking, som er både finere og mer anvendelige enn Ilse Jacobsen sine.

Gode gummistøvler er vel for øvrig det fottøyet vi i Norge bør ha minst dårlig samvittighet for bruke penger på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ine_*

Må innrømme at jeg synes Le Chameu-støvlene ser grusomme ut, men det er jo bare min mening :) Men om de er gode på glatten slår de Hunter klart på det punktet - jeg gikk på rattatta flere ganger med mine Huntere i vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg synes Le Chameu-støvlene ser grusomme ut, men det er jo bare min mening :) Men om de er gode på glatten slår de Hunter klart på det punktet - jeg gikk på rattatta flere ganger med mine Huntere i vinter!

Har du sett/prøvd Le Chameu-støvlene på? De er nemlig laget i fleksibel gummi og ser langt bedre ut på foten/leggen enn på bilde! Det finnes også modeller som er smalere i leggen enn "Iris".

Jeg er dog ikke uenig i at både IJ og Hunter ser finere ut på bilder og når man bare ser på dem (Det var jo selvfølgelig derfor jeg prøvde de to merkene først! :ler: ), men i praksis var altså Le Chameu noe helt annet; penere (Ser man ikke veldig godt etter ser de i svart ut som et par litt grove, svarte lærstøvler), bedre å gå i ("Kipper" ikke) og er da altså omtrent like mye eller lite "klamme" som et par fjellstøvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ine_*
Har du sett/prøvd Le Chameu-støvlene på? De er nemlig laget i fleksibel gummi og ser langt bedre ut på foten/leggen enn på bilde! Det finnes også modeller som er smalere i leggen enn "Iris".

Jeg er dog ikke uenig i at både IJ og Hunter ser finere ut på bilder og når man bare ser på dem (Det var jo selvfølgelig derfor jeg prøvde de to merkene først! :ler: ), men i praksis var altså Le Chameu noe helt annet; penere (Ser man ikke veldig godt etter ser de i svart ut som et par litt grove, svarte lærstøvler), bedre å gå i ("Kipper" ikke) og er da altså omtrent like mye eller lite "klamme" som et par fjellstøvler.

Nei, jeg har ikke prøvd dem på, bare sett dem i butikk. Det er sikkert riktig som du sier at de ser bedre ut på foten. Jeg har gått veien fra gode gamle seilerstøvler (tidvis med nedbrett!! :ler: ) til Hunter via IJ - og føler med det at jeg har tatt et langt steg fremover på trend-skalaen :) Er blitt kjempeglad i Hunterne mine, men må innrømme at jeg tidvis savner de lave seilerstøvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

høye uten tvil. Våte ankler blir kaldt. Samt drypper det alltid fra den ene foten når man går. Dette søler du på leggen du har i bakken...forstod du hva jeg mente?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Hva med den nye modellen av IJ? Den er jo en mellomting mellom høy og lav...;)

har du bilde av den? for jeg var i butikken dens i går å de hadde bare 1 til under kneet, og en til ca ankelen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...