Gjest Listeschmiste Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Ja, hva må man huske på når man planlegger bryllupet? Kjole, dress, sted, tid, ringer, men hva ellers? Eg er litt clueless :/ Skal gifte meg mest sannsynlig til neste år eller året etter (lite bryllup med nærmeste familien og vennene våres), men veit ikkje hva eg må huske på/tenke på til bryllupet.. Hjelp.
lilleGrethe Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Vigselspapirer - dvs erklæring fra brudefolkene og forlovererklæring. Du kan laste dem ned fra www.kirken.no
Gjest Ts Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 De har eg allerede lastet ned men hva annet må eg tenke på enn det? Kunne trengt noen tips og litt hjelp med å finne ut hva som evt må planlegges til bryllupsfesten osv.
koggos Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Bare fritt fra hukommelsen er et par ting... -hvor mange -hvor (et ordne-alt-selv-sted, eller et sted hvor alt blir ordet? Dette valget påvirker endel nedover lista...) (som catering, fri bar eller ikke, dekorasjoner, lys, servietter osv) -hvor formelt skal det være (tre-retter eller buffet?) -kikke etter fotograf -blomster (brudebukett, knapphullsblomster) -borddekorasjoner generelt -invitasjoner -sette opp budsjett -bidrar foreldrene med penger? Hvor mye? - innslag i kirken? -bestille hotellrom -tenke på overnattingsmuligheter for gjestene -gaveliste -velge forlovere -frisør -gifteringer -musikk/ underholdning til festen -bryllupskake -hvis catering - finne ut hvem og avtale prøvesmaking -toastmaster -takk for maten-taler Her er også en liste som er litt mer oversiktig: oversikt
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Det kommer jo helt an på hva slags bryllup dere skal ha...
Minnimusepus Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Her er lista jeg brukte til vårt bryllup, om det kan hjelpe Invitasjoner Papir Klistremerker Forsidebilder Blomster Konvolutter Stempel med monogram Stempelpute Stempelsegl Papir til å ha inni invitasjonene Bordkort Rødt papir Gullpenn Hvite tykke ark Hjerteklistremerker Gavebord - Bok til å skrive opp gavene i Klistrelapper til kortene Kulepenner Toastmaster Bilder Fotograf Filming i kirka og på festen Borddekking - Servietter Kubbelys "Fat" til kubbelysene Telysholdere Fat til oppsatsene Blomster Løper Dekorsteiner Perler til oppsatsene Ting til lokalet Gjestebok Penn til gjesteboken Frukt og drikke til gjestene Blomster - Brudebukett Knapphullsblomster Blomster til kirken/inngangen til lokalet Blomster til lokalet - bordene (salongen) - gavebordene Bordpynt til bryllupsbordet Kirka - vielsen er klokka 13:00 Blomster Program Prøvingspapirer Samtale med presten Klær, meg Brudekjole Jakke Slør Underskjørt BH Strømpebukse Truse Sko Smykke og øredobber Armbånd Tiara Klær, kjære Dress Skjorte Slips Sko Slipsnål Mansjetter Transport Frisør Prøvetime Farge håret Lokaler Kokk Servitører til middagen Servitører til kaffen Meny Vin Mineralvann Meny/sanger Forside Sanger Bordsetting Brudebarn Kjoler Sko Smykker og hårbøyler Forlovere Kaker Bryllupskake Gele/bærkake Suksesskake Ostekake Iskaker Kransekake Brudesuite Ringer Vi hadde selskapet på hotellet der jeg jobber, ellers så ville det kanskje ha vært vesentlig mer å ordne. Litt mer koordinering med tanke på mat,kokk og servitører
Gullfia Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Ta en titt i bryllupsdagbøkene, der finner du mange lister over hva man bør huske på. Så er det bare å plukke ut det du synes passer for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå