Gjest Turist Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Jeg skal til Kilimanjaro i høst, og vi skal sove i telt. Nå finnes det jo så mange lette, selvoppblåsbare liggeunderlag, men er disse gode å ligge på? Kan man stole på at de faktisk blåser seg opp, så jeg ikke står der på fjellet med et liggeunderlag uten luft? Og ikke minst - isolerer de like godt som et tradisjonelt liggeunderlag av isopor? Mener å ha hørt at det ikke er tilfellet, uten å ha fått det bekreftet noe sted. Ønsker selvfølgelig i fryse minst mulig, men samtidig ha lettest mulig bagasje.
Inx Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Jeg skal til Kilimanjaro i høst, og vi skal sove i telt. Nå finnes det jo så mange lette, selvoppblåsbare liggeunderlag, men er disse gode å ligge på? Kan man stole på at de faktisk blåser seg opp, så jeg ikke står der på fjellet med et liggeunderlag uten luft? Og ikke minst - isolerer de like godt som et tradisjonelt liggeunderlag av isopor? Mener å ha hørt at det ikke er tilfellet, uten å ha fått det bekreftet noe sted. Ønsker selvfølgelig i fryse minst mulig, men samtidig ha lettest mulig bagasje. Litt av en tur må jeg si .. Min erfaring er at de av isopor er best rett og slett fordi man ikke er avhengig av en ventil skal fungere eller at det ikke går hull på liggeunderlaget. Jeg har vært på endel ukesturer rundt om i Norge og det slår nesten aldri feil at han med det proffe liggeunderlaget sover dårligst
Gjest Turist Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Det jeg var redd for ja. Må vel bare bære med meg (dvs få en av bærerne til å bære med seg ) et av den gode, gamle typen.
Cannavaro Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Hei, har mye erfaring fra overnatting i telt. En variant som funket bra var kombinasjonen med enkel isoporunderlag i bunn og en oppblåst over. Dette veier svært lite, dog kan luften mulig sive ut litt gjennom natten, men funket bra for meg. Bra isolering i bånn, mykt oppå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå