Quirky Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Har noen begynt arbeidet med å oppdatere garderoben i tråd med denne sesongens trender? Budsjettet for denne og den neste måneden gir ikke rom for så store utskeielser, med mindre jeg dropper å spise og betale husleie (noe jeg sikkert ville gjort hvis ikke min fornuftige samboer hadde holdt meg i tøylene. Jeg må satse på resirkulering- og jeg investerte heldigvis i trender som vil holde seg én sesong til- plagg i skinn eller kunstskinn, med paljetter eller glidelåsdetaljer, boyfriend blazers, og fuskpels. Jeg har gått ned en del i vekt i løpet av de siste måneden, og kan nå få på meg mange av plaggene jeg kjøpte i en for liten størrelse forrige sesong-de skulle fungere som motivasjon, og det gjorde de! Ankelbootsene og de lårhøye støvlettene jeg kjøpte i fjor vil nok funke i år også- men det er et par plagg jeg må investere i-som den perfekte skinnjakken og de perfekte skinnbuksene. Hva skal dere anskaffe, resirkulere etc?
honningmelon Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Som du nevner vil ankelbootsene holde en sesong til. Det du bør satse på i høst, som ikke nødvendigvis trenger å være så dyrt er varm-gråe plagg. Det er skikkelig i vinden! Det er bare å legge bort frager som turkis, men finn fram igjen caffelatte fargede plagg. Det er i det hele tatt få skrikende farger inne i motebildet utover høsten/vinteren. Ellers i høst gjelder fortsatt sløyfer, denimjakker og herreblazere. Asymetriske kjoler er som i sommer fortsatt på moten, det samme gjelder oversizede cardiganer og 80talls genserene. Shorts er fortsatt kult og hipt, og nå i August helt perfekt! Håper du fikk noen tips, og kan gå i byen med god samvittighet!
Quirky Skrevet 12. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2009 Som du nevner vil ankelbootsene holde en sesong til. Det du bør satse på i høst, som ikke nødvendigvis trenger å være så dyrt er varm-gråe plagg. Det er skikkelig i vinden! Det er bare å legge bort frager som turkis, men finn fram igjen caffelatte fargede plagg. Det er i det hele tatt få skrikende farger inne i motebildet utover høsten/vinteren. Ellers i høst gjelder fortsatt sløyfer, denimjakker og herreblazere. Asymetriske kjoler er som i sommer fortsatt på moten, det samme gjelder oversizede cardiganer og 80talls genserene. Shorts er fortsatt kult og hipt, og nå i August helt perfekt! Håper du fikk noen tips, og kan gå i byen med god samvittighet! Takk for tipsene, men var ikke ute etter råd, men nysgjerrig på hva andre har tenkt å investere i.
Gjest Sandbekken Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Jeg må ha nye ankelboots (uten hel) til høsten, de jeg hadde i fjor ble ødelagt pga dårlig kvalitet fra dinsko sin side Jeg har lyst på en trenchcoat med mye volum i "skjørtet" (om du skjønner) Har også litt lyst på en slik tigtsbukse med lommer bak.. men vet ikke hvilken farge jeg skulle gått for, det finnes jo så mange.. noen råd? Har også lyst på flere skjørt som man bruker i livet oppå toppen
Gjest Gjest_sandy_* Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Jeg har mye fra i fjor som holder seg i år, noe som er bra siden jeg er blakk for øyeblikket Tenkte å piffe opp en kort bikerskinnjakke fra ifjor med å feste noen nagler på den. Jeg har også vært fan av slitte og acid wash jeans en stund, nå skal jeg hive de lyseste inn i skapet og dra frem de grå/sorte. Ser at såkalte "marbled jeans" skal bli hot nå, og jeg har faktisk et par skikkelig kule som er fra 2001 eller noe sånt og som utrolig nok passer enda. Blonder har jeg også mye av, og vil fortsette å bruke. Jeg vil ha et par lave ankelstøvletter, gjerne med litt farge (enten knallrøde eller petroleumsblå). Men må selvsagt ha et par sorte og=) Ønsker meg også enda flere skinnjakker, kanskje en semsket bikerjakke. Og så vil jeg ha et kort skjørt som går litt langt opp på midjen og svinger ut, og noen halvhansker i skinn. Ellers så har jeg både den perfekte trenchcoaten, den perfekte skinnbuksa, lårhøye støvletter, asymmetriske kjoler, blazere, alt slags vester og jakker i skinn og denim og masse i grått! Elsker forøvrig høsten, jeg har definitivt en stil som funker best til høstkolleksjonene
Gjest Sigrun Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Har vel det meste, for det fra i fjor funker godt i år også. Jeansene passer jo nærmest evig og om de er litt slitt gjør da ingenting Har to trenchcoats kjøpt i fjor og et skinnskjørt fra Acne som har blitt brukt både på jobb og fest. Kunne kanskje økt garderobeskapet med et par nye pene støvletter, litt mer elegante enn dem jeg har fra før. Skal jeg kjøpe mer (noe jeg helt sikkert skal) blir det nok noe mere skinnplagg. Det er stilige og holdbare plagg. Den skinkjolen under "Aktuelle saker" frister litt
Quirky Skrevet 12. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2009 Har vel det meste, for det fra i fjor funker godt i år også. Jeansene passer jo nærmest evig og om de er litt slitt gjør da ingenting Har to trenchcoats kjøpt i fjor og et skinnskjørt fra Acne som har blitt brukt både på jobb og fest. Kunne kanskje økt garderobeskapet med et par nye pene støvletter, litt mer elegante enn dem jeg har fra før. Skal jeg kjøpe mer (noe jeg helt sikkert skal) blir det nok noe mere skinnplagg. Det er stilige og holdbare plagg. Den skinkjolen under "Aktuelle saker" frister litt Tror ikke den kjolen er av ekte skinn, prisen tatt i betraktning. Bik Bok har forresten en lignende kjole (som jeg bare måtte ha), bare hakket tøffere, til 499 kr- å bestille den fra Forever 21 blir like dyrt, siden de krever temmelig mye i frakt. Gikk ikke an å linke til kjolen på Bik Boks' nettsider, men du finner bilde av den her.
Gjest Gjest_sandy_* Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Den skinnkjolen fra F21 er faux leather ja, men den var veldig kul! Tør ikke kjøpe på nett da, har hatt lyst på en slik lenge og prøvd noe lignende i flere butikker, men de satt ikke som støpt og en slik kjole skal det etter min mening. Men det frister altså, jeg er glad i skinn! Hva synes folket om skinnvest da? Jeg har et bomkjøp fra ebay liggende som ikke har blitt brukt så forferdelig mye siden den ikke var så forferdelig stilig likevel, men har sett et par kulere på HM og Gina Tricot i forbifarten. Men med tanke på at jeg er blakk så bør jeg kanskje kjøpe støvletter og flere basics jeg må ha før jeg hopper på de mer spesielle greiene som ikke er like livsviktige
Gjest Sigrun Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Tror ikke den kjolen er av ekte skinn, prisen tatt i betraktning. Bik Bok har forresten en lignende kjole (som jeg bare måtte ha), bare hakket tøffere, til 499 kr- å bestille den fra Forever 21 blir like dyrt, siden de krever temmelig mye i frakt. Gikk ikke an å linke til kjolen på Bik Boks' nettsider, men du finner bilde av den her. Takk for tipset! Har ikke sammenlignet dem så nøye at jeg ser særlig forskjeller. Det greieste er uansett å prøve dem hos Bik Bok da, jeg er også litt skeptisk til nettkjøp og størrelser Vil ikke ha den FOR kort heller. Jeg kombinerer aldri skinnjakke med skinnskjørt/kjole, synes det blir litt voldsomt på en måte, med full drakt. Med skinnskjørt bruker jeg ofte rød topp/bluse. Da vil Bik Bok snart få besøk av meg....
Quirky Skrevet 12. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2009 Takk for tipset! Har ikke sammenlignet dem så nøye at jeg ser særlig forskjeller. Det greieste er uansett å prøve dem hos Bik Bok da, jeg er også litt skeptisk til nettkjøp og størrelser Vil ikke ha den FOR kort heller. Jeg kombinerer aldri skinnjakke med skinnskjørt/kjole, synes det blir litt voldsomt på en måte, med full drakt. Med skinnskjørt bruker jeg ofte rød topp/bluse. Da vil Bik Bok snart få besøk av meg.... Er enig med deg, jeg mener at man bør begrense seg til ét skinnplagg i hvert antrekk, siden skinn gjør såpass mye ut av seg. Og jeg kommer til å bruke kun sorte, opaque (minst 100 denier) strømpebukser til den kjolen, for å dempe den litt, en tynn pologenser under vil også dempe, og gjøre antrekket hverdagslig nok- og varmt nok- til høst/vinterbruk.
Quirky Skrevet 12. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. august 2009 Hva synes folket om skinnvest da? Jeg er ikke noen stor fan av skinnvestene som er i motebildet nå, må nok venne meg til dem. Det er nok en utfordring å kombinere den på rett måte, for å ikke se ut som et medlem av Hell's Angel's eller en nord-trønder på DDE-konsert.
Gjest Sigrun Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 Er enig med deg, jeg mener at man bør begrense seg til ét skinnplagg i hvert antrekk, siden skinn gjør såpass mye ut av seg. Og jeg kommer til å bruke kun sorte, opaque (minst 100 denier) strømpebukser til den kjolen, for å dempe den litt, en tynn pologenser under vil også dempe, og gjøre antrekket hverdagslig nok- og varmt nok- til høst/vinterbruk. Enig. Til dette Acne-skjørtet bruker jeg ofte litt tykkere strømpebukser sånn på utedager/hverdag, det gjør det hele mye mer hverdagslig og man holder godt varmen også. Kombinert med en litt sid jakke og lavhæla støvletter. Og i mer festlige anledninger nylonstrømpebukse, alltid sort til dette sorte skjørtet, og litt mer elegant fottøy. Har blitt veldig glad i dette skjørtet, for jeg har altså et plagg som kan være både et selskapsplagg og et "uteplagg", tilbehøret bestemmer Skinnvest er nok heller ikke jeg spesielt begeistret for....
Xtra_lilje Skrevet 13. august 2009 #13 Skrevet 13. august 2009 Dette har jeg tenkt å skaffe meg: Mørk dongeri med rette benromatiske bluser lang cardigan (kjøpt en fra HM allerede, men kvaliteten var fæl, så omtrent ubrukelig...Kort sort eller grå jakke med høy krage
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #14 Skrevet 13. august 2009 Dette har jeg tenkt å skaffe meg:Mørk dongeri med rette benromatiske bluser lang cardigan (kjøpt en fra HM allerede, men kvaliteten var fæl, så omtrent ubrukelig...Kort sort eller grå jakke med høy krage Korte(ankel) boots med hæler Mørke smale dongribukser En ny feminin ull kåpe, gjerne med rutemønster, noen som har sett det? kort cardigan over lengere topper-tunikaer Lange kjeder, hengeøredobber i "gull"
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #15 Skrevet 13. august 2009 Jeg skal skaffe meg et par store strikkegensere med flettemønster. De er supre, synes jeg. Det er mulig at jeg kjøper ankelboots med nagler og reimer også. Og da er damen klar for å møte høsten!
FantasDick Skrevet 18. august 2009 #16 Skrevet 18. august 2009 Jeg har begynt å planlegge, men som TS har ikke budsjettet mitt rom for så store utskeielser, men jeg får ta det som det kommer. Min liste; - Smale, mørke jeans (den "perfekte") - Grå åpen cardigan med lange "snipper" foran - Tykke, gode strømpebukser i farger som lilla, grå og sort - Nye ankelboots eller en høyere type med (halvveis) fornuftig hæl - Skjørt med høyere liv og god vidde, gjerne i grått - Lilla polo - Skinnbukse i smal modell, gjerne fake - Kanskje en pelsvest, gjerne med strikkede innslag, om jeg finner en fin en - Er også på utkikk etter genserkjoler, både tykke, strikkede varianter og tynne i andre stoffer. Trenger en i grått og kanskje en i lilla.
Gjest cosmine Skrevet 19. august 2009 #17 Skrevet 19. august 2009 Da har jeg gått igjennom garderobeskapet og begynt å oppgradere. Foreløpig har jeg kjøpt 1 mørk mørk blå olabuske, slim fit 1 sort olabukse i samme modell 1 par støvletter til over knærne, hadde tenkt å kjøpe sorte men forlesket meg helt i ett par lyse i semsket skinn (men med "glatt" litt møkere skinn neders, så tror ikke de blir så fort stygge selv om det er vinter) Ganske høy hæl, men med litt platå så de er kjempegode å gå i. Gleder meg til å bruke de 1 nytt brunt belte (LV damier canavas) 1 nydelig "poncho" + div topper Det jeg kommer til å videreføre fra garderoben er bla Ullkjoler Tunikane kommer sikket til å bli brukt litt lenger trenchcoaten Hvit skinnjakke Div blazere (hadde jobb som krevde dress før) De herpa Met jeansene Andre thigte jeans Sort "blank" buske Skjorter med litt "rysjer" ol på Brune ankelstøveletter fra Buffalo (flere år gamle men blir bare kulere og kulere) Korte og lange cardigans Min bronsefargede Mullberry Basewater + LV veskene i "mørke" toner Conversene Sorte støveletter i semsket skinn og "blankt" skinn Og sikkert endel andre ting, men tror jeg har investert i endel fine "basis" plagg jeg han freshe opp det jeg har med. Går generelt mest med sort, hvitt, beige, grått og event mørkeblå jeans.... HAr noen knall røde ankelstøvelleter til spesielle dager:-) Også vurdere jeg å oppgradere meg litt på veskefronten også, men er ikke helt sikker.. Har egentlig ALT for mange vesker, men har litt dilla og så... Vi får se:-)
Quirky Skrevet 21. august 2009 Forfatter #18 Skrevet 21. august 2009 Jeg har nå fått bestilt de to plaggene jeg beskrev som mest essensielle for å oppgradere garderoben min for høst/vinter-sesongen, en lekker skinnjakke og et par like lekre skinnbukser. Har også impulskjøpt et skinnskjørt fra Topshop, en faux skinn-shorts fra Gina Tricot (tror jeg har utviklet en skinn-fetish, skylder på Alexander Wang:D), og et par nye grå drainpipes jeg fant på salg på HM.no. Begge ankelboots-parene fra i fjor er levert inn til skomaker, og jeg har kjøpt inn basisting som opaque strømpebukser i sort og grått, sokker, og undertøy. Har en fuskpelsjakke reservert hos Bik Bok, som jeg enda ikke har bestemt meg for om jeg skal ha- jeg har allerede shoppet for langt mer enn jeg egentlig har råd til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå