Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isåfall; Hvor mye fikk du eventuelt vedtak på?

Hva er husleia di og hvilken inntekt har du/hvor mye i mnd?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har søkt, men har ikke fått noe svar. :kjefte:

Skrevet

Fristen for å søke er den 14. hver mnd og så får man svar den 10 mnd etter..

Skrevet
Isåfall; Hvor mye fikk du eventuelt vedtak på?

Hva er husleia di og hvilken inntekt har du/hvor mye i mnd?

Takk for svar :)

Så på nett ang søknad nå,men er det brutto inntekt de skal ha?

Skrevet

Naturligvis er det bruttoinntekt de tar utgangspunkt i.

Skrevet
Fristen for å søke er den 14. hver mnd og så får man svar den 10 mnd etter..

Ja, jeg vet jo det da. Ringte NAV nå og de sa de var litt forsinket og at vedtaksbrevene sendes ut i dag. Dermed får jeg svar i morgen.

Skrevet

Jeg har husleie på 5500,- (inkl. strøm), og jeg har vedtak om bosttøte på 2300,- per mnd.

Skrevet

Har husleie på 4500,- betaler strøm utenom. Tjener ca 11.400,- i mnd. Får utbetalt 2630,- i bostøtte.

Skrevet
Har husleie på 4500,- betaler strøm utenom. Tjener ca 11.400,- i mnd. Får utbetalt 2630,- i bostøtte.

Oi,det var mye!

Varierer høyden for støtte fra kommune til kommune?

Tenker på at jeg søkte ifjor. Husleie på 4000 og utbetalt ca 8400 i mnd men fikk avslag.

Skrevet

de går ikke ut fra dagens inntekt med mindre du dokumenterer at den er mye lavere enn den fra ligningen i fjor. frem til juli dette året har husbanken gått ut fra ligningen i 07.

så dersom du har utbetalt 8400 og fikk avslag kan det ha noe med tidligere inntekt å gjøre.

Skrevet
de går ikke ut fra dagens inntekt med mindre du dokumenterer at den er mye lavere enn den fra ligningen i fjor. frem til juli dette året har husbanken gått ut fra ligningen i 07.

så dersom du har utbetalt 8400 og fikk avslag kan det ha noe med tidligere inntekt å gjøre.

Har ikke hadd høyere inntekt enn dette på bortimot 4 år.

Har søkt nå nylig. Håper den går igjennom denne gangen.

Gjest Gjest_Dråpe_*
Skrevet

Trygd 11900,-

Husleie 4300,-

Bostøtte 2300,-

Skrevet

Et annet spørsmål;kan man stole på den kalkulatoren på husbanken sin nettside? Jeg har fylt ut all rett informasjon og den regner ut at jeg har krav på ca 1500kr i bostøtte i mnd..

Skrevet
Jeg har husleie på 5500,- (inkl. strøm), og jeg har vedtak om bosttøte på 2300,- per mnd.

Shit! ;ed så lav husleie er det behov for bostøtte? Ingen jobb eller trygd eller noe?

Gjest Gjest_Dråpe_*
Skrevet
Shit! ;ed så lav husleie er det behov for bostøtte?

Husleien bestemmer ikke om du får bostøtte eller ikke, men den er med og bestemmer hvor mye du får i bostøtte.

Også er det ikke alle som bor i storbyer vet du, dette er helt vanlig husleie i store deler av landet.

Skrevet
Shit! ;ed så lav husleie er det behov for bostøtte? Ingen jobb eller trygd eller noe?

Jo, jeg mottar sykepenger, men det er bare en forbigående fase. Dessuten er den husleien ganske normal i disse trakter.

Skrevet

Jeg har også søkt, for 4 måneder siden. Har ikke fått svar enda, men de sa til meg at det kunne gå opp mot 6-8 måneder.

Skrevet
Jeg har også søkt, for 4 måneder siden. Har ikke fått svar enda, men de sa til meg at det kunne gå opp mot 6-8 måneder.

Det var lenge.Da jeg søkte tok det ca en og en halv måned og jeg bor i Oslo.

Om du får det invilget så får du nok etterbetalt fra søknadsdatoen :)

Skrevet
Jo, jeg mottar sykepenger, men det er bare en forbigående fase. Dessuten er den husleien ganske normal i disse trakter.

Hei, husleien din er ikke noe spesielt lav den! Desuten så kommer det jo ann på arealet der du bor også.

Her i Oslo koster 14 m2 gjerne 5000;- og utenbys kan 120 m2 koste det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...