Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Jeg var en av de uheldige som ble ledig. Meldte meg ledig til nav, og fikk ledighetspenger. Mottok disse pengene i 2.5 mnd. Fikk høyeste sats. I forhold til lønn ble det lite,men det hjalp nå på. Jeg klarte å skaffe meg jobb, . Et vikariat for en som var sykemeldt (langtids) Første lønnen var normal, så skal hun på gradvis sykemld,men jeg skal fortsatt være der. Så kommer det jeg lurer på. dagpenger er beregnet ut ifra 37.5 t uke. sender meldekort hver 14 dag. Sendte meldekort før helgen,og da har jeg arbeidet kun 38 timer på en 14 dagersperiode Så kommer det opp mld i helgen,at det var ingen beregning. Da jeg ringte Nav,så sier de at om jeg arbeider over 37.5 t over en 14 dagers periode,så er det ingen dagpenger. Altså, de beregner dagpenger utifra 37.5 timers uke,men arbeider du mer pr.14 dag,så er det ingen penger. Hvem kan leve av 37.5 timer i 14 dager. Nå er også jobben mindre betalt enn den jobben jeg egentlig har,men bare glad jeg kan jobbe. Så etter skattetrekk på de 14 dager,så er det faktisk mye mindre enn dagpenger. Jeg forventer ikke å få både lønn og dagpenger,men dette motiverer iallefall ikke folk til å jobbe. Så om jeg får lite vakter fremover,så må jeg passe på at det ikke blir 37.5 timer på 14 dager. Jeg er klar over at man er forpliktet til å ta arbeide,selv om det er mindre betalt osv..det er ikke det dette handler om. Det kan ikke være slik at folk skal ha mindre enn dagpenger,og kansje må søke sosialhjelp i tillegg. Det er ikke aktuelt for meg,men det er mange som sliter med å klare seg på dagpenger,så blir de i tilegg straffet om man jobber. Merkelig system
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå