Gå til innhold

downlights

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal lage kasse i taket i stua med downlights, men vi er så usikre på fargen på dem. Er det penest med hvite som ikke er så fremtredende slik at bare lyset sunes , eller stålfargede....

Trenger litt tips her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi skal lage kasse i taket i stua med downlights, men vi er så usikre på fargen på dem. Er det penest med hvite som ikke er så fremtredende slik at bare lyset sunes , eller stålfargede....

Trenger litt tips her...

Det er bare grusomt. enda en motesak som er på vei ut..

irriterende å være til folk med disse lysa....det er spotter som treffer deg og lyser deg opp.

Leste i et blad nå om interiør at dette vil bli slutt på.......iallefall får folk arbeide med å legge nytt tak da de er lei de.

Skrevet

Jeg er sjeleglad for at vi sto imot presset da vi renoverte mens downlights hadde sin storhetsperiode. Gjør heller litt belysningsplanlegging og få en mye bedre løsning. Downlights gir dårlig lyskvalitet, er umoderne, upraktisk (vanskelig å bytte ut med andre typer lamper), gir et institusjonelt preg, er brannfarlig og bruker mye strøm!

Men hvis du insisterer på innebygde spotlights i taket så syns jeg absolutt at armaturer i samme farge som taket er penest.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg er sjeleglad for at vi sto imot presset da vi renoverte mens downlights hadde sin storhetsperiode. Gjør heller litt belysningsplanlegging og få en mye bedre løsning. Downlights gir dårlig lyskvalitet, er umoderne, upraktisk (vanskelig å bytte ut med andre typer lamper), gir et institusjonelt preg, er brannfarlig og bruker mye strøm!

Men hvis du insisterer på innebygde spotlights i taket så syns jeg absolutt at armaturer i samme farge som taket er penest.

Nei, det er ikke brannfarlig hvis du kjøper skikkelig kvalitet og lar en autorisert elektriker montere det.

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Vi er veldig glade i våre spotter. Har ikke så mange, men noen inntil veggene som lyser opp våre bilder. Har også andre lamper som liver opp.

De gir pent lys, og duses ned slik at våre fargede vegger syntes godt.

Vi har valgt firkantede spotter, og da hvite i stuen. Dette er vi veldig fornøyd med. På kjøkken og baderom har vi valgt stål.

Anbefaler virkelig hvite, dette går du ikke så lei.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med mine downlights. Jeg synes det gir så fint lys, da de kan dimmes opp eller ned etter hvor mye lys en ønsker. På lav styrke gir de et veldig koselig lys, og på høyere styrke så gir de et veldig godt lys, så jeg er fornøyd. Dersom du med tid og stunder skulle ønske å bytte farge på dine downlights, så er det fullt mulig å bytte ut stålfargede med f.eks. hvite.

Skrevet

Vi gikk for hvite firkantede :)

Skrevet

Det er grusomt uansett farge og form.

Ganske vittig at jeg er i ferd med å flytte inn i en bolig med "utstrakt bruk av downlights" som megler kalte det.

Skrevet

Spurte ikke om deres mening på om det var pent med downlights eller ikke, men om jeg burde velge hvit eller stål. Dere som er så moteriktige og synes det er stygt fordi det er på vei ut kan jo bare la være å ha det. Det er jo en smaksak... Vi synes det blir pent og skal ha det uavhengig om det er in eller ei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...