Gjest TS; SNARThårløs.. Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 heihei! jeg har slitt med SF og mistet veldig mye hår. jeg er mye bedre nå, spiser tydeligvis ikke nok ordentlig mat men passer på å få i meg nok kalorier (oppe i 2000 hver dag, ofte med "hjelp" av litt mer "usunn" mat), og i det siste har jeg merket at jeg mister hår igjen. ikke sånn MASSE hår men jeg mister noen hårstrå når jeg dusjer, tar ut strikken av håret osv.. og det skremmer LIVET av meg. jeg vil ikke miste håret!! selv om det ikke er så mye jeg mister så har jeg ikke så mye å gå på akkurat etter at var syk. har noen peiling på hva slags mat man kan spise for å få sterkere hår eller lignende?? jeg tar imot alle tips! tar omega3 og spiser en del nøtter siden jeg har hørt at det skal hjelpe...
Gjest Elfrida Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 men jeg mister noen hårstrå når jeg dusjer, tar ut strikken av håret osv.. og det skremmer LIVET av meg.Dette er helt normalt, og vil ikke forsvinne uansett hvor bra du spiser. Hår vokser i en periode, så har det en hvileperiode, og så 'dør' det, og faller av (eller noe sånt). Det er naturlig å miste i hvert fall 50 hårstrå hver dag. Men det kommer nytt hår hele tiden.
Gjest TS; SNARThårløs.. Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Dette er helt normalt, og vil ikke forsvinne uansett hvor bra du spiser. Hår vokser i en periode, så har det en hvileperiode, og så 'dør' det, og faller av (eller noe sånt). Det er naturlig å miste i hvert fall 50 hårstrå hver dag. Men det kommer nytt hår hele tiden. jeg vet at det er normalt.. men etter at jeg begynte å spise igjen sluttet jeg å miste hår og jeg mistet nesten ingenting. nå mister jeg mye mer da og jeg begynner å bli redd at jeg går tilbake til å miste like mye som jeg gjorde når jeg var syk
Chanel.No5 Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Les litt her; http://costume.no/article/29549 Pøser selv på med kurer og B-vitaminer når jeg føler at jeg mister litt mer hår enn ønsket, men i perioder er det nomalt som over nevnt, men skjønner at du skremmes!! Men fortvil ikke, hør evt. med legen din om det ikke hjelper deg å øke inntaket av B.vit over en periode!!
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Jeg mister også hår i perioder, mens i andre mister jeg nesten ikke et hårstrå, og det henger ofte ikke så godt sammen med kostholdet (spiser stort sett ganske sunt og nok). Så lenge du vet at du spiser sunt er det bra nok for håret egentlig, men du kan jo ta b-vitamintilskudd. Folat er bra for hår- og neglevekst, og fruktbare kvinner blir gjerne anbefalt å ta tilskudd av dette uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå