Gå til innhold

Brudeparets alder

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ikke var det fotball, turn eller håndball. Hva drev du med da? En sånn tulleidrett som alle som deltar i kommer på landslaget i når de når en viss alder? Så og si alle videregående skoler har jo en drøss med folk på landslag i ditt og datt fordi det er jo ingen som driver med idretten annet enn dem selv. Dette syntes du kanskje er en stor bragd eller? Politikk vet jeg hva dreier seg om, det å være ung idealist i et ungdomsparti er ikke noe grunnlag for å si noe som helst om livet.

Nei, det er ikke noen stor bragd, men det var du som absolutt skulle videre med dette. Jeg har vært, og er aktiv i både ungdomsparti, og moderparti - først det ene, så det andre.

Avstandsforelskelser på landsleir på hovedøya er ikke akkurat en særlig voksen opplevelse. Sommerforelsker og flørter med folk du ikke engang har kysset... Jaggu sa jeg livserfaring!

Det er ikke snakk om avstandsforelskelser, og jeg har faktisk vært på date før min kjære. Det er mer enn nok for meg. Jeg er fornøyd med det.

Du er for ung til å vite noe om hva du måtte ønske, som mange andre her i tråden også.

Godt vi har deg til å vite hva som er riktig og den endelige fasiten da.

Du kysset ikke noen før du ble sammen med han du skal gifte deg med?

Ja. So what?

Du er sikker på at du blir en perfekt lærer og at det er jobben for deg før du i det hele tatt har arbeidet i skolen som lærer?

Nei, det er faktisk det at jeg ikke tror jeg blir den perfekte lærer - for ingen kan bli perfekte. Lærere er mennesker på godt og vondt de også, og det ville blitt helt feil å tro noe annet.

Og ja, jeg har jobbet i skolen som lærer.

Du er jo ikke bare idealist, du er grusomt naiv. Du sier at jeg er en sinke? Jeg elsker jobben min, og jeg blir i skolen. Idealister som deg kommer inn og tror at de skal forandre verden på noen uker, forventer at alle skal ha samme energi og livskraft som de og kjører på uten tanke på konskvensene. Dere ødelegger bare for oss som faktisk liker jobben med å komme inn med deres rosenrøde briller på som dere knuser i løpet av første året deres.

Nei, jeg tror faktisk man kan som lærere samarbeide flott side om side. Og den mest fantastiske læreren jeg hadde gjennom 6 år på barneskolen var nettopp en idealist, ei vanvittig flott dame på i dag over 60. Hvem sier det ikke er rom for begge deler?

Newsflash! Drømmer, ambisjoner og livet endrer seg. Bare det at du tror at livet kommer til å bli som det du nå ønsker, og at du tror at dere kommer til å ha de samme drømmene og prøve å leve dem ut viser jo hvor lite dere egentlig kjennre hverandre og dere selv. Dere har ikke fått tid til å erfare at dere selv, omgivelsene og livet forandrer seg.

Ja, det er mye mulig det, og jeg har ikke noe i mot det, da får man bare prøve å leve med omstillingene.

Hvordan kan du vite at dette er mannen med stor M når du aldri har møtt noen andre annet enn noen sommerflørter som du holdt i hånden og noen avstandsforelsker på politiske festivaler? Du kommer garantert til å bli fristet, og for meg høres du ut som en som er sannsynlig å være utro når den neste store M'en kommer og du kjeder deg i ditt altfor tidlige inngåtte ekteskap.

Du satset alt på det første kortet som kom. En dag kan du nok finne ut at kortstokken består av 52 kort.

Det tror jeg neppe, da vi er hverandres bestevenner, vi trives vanvittig godt i lag. Og utroskap er uaktuelt, da går jeg heller.

Åh, så herlig med metaforer. Jaja, du får leve i troen om det du da.

Ja, det går bra i begynnelsen. Dere er kjempeforelsket og takler alt. Hva når han må pendle i sin jobb? Når han blir sliten og ikke klarer å hjelpe like mye? Å basere seg på din kjære sine vaner de første måndene dere var sammen sier jo litt om hvor naiv du faktisk er.

Dette skjedde ikke de første månedene vi var sammen, men altså, det er noe man bare må ta høyde for, at forandringer skjer.

Du er så naiv at det er helt latterlig. Beklager at jeg diskuterer med deg, men du fremstår som prototypen på ung og naiv nyforelsket jente som bare skal gifte seg fordi det er så kosemoselig. Det er beklagelig at det nok går i rekordfart til skillssmisse. Håper dere ikke får tid til å få noe barn det kan gå utover!

Da håper jeg at du har fått deg en god latter om ikke annet, for det har jeg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Ikke var det fotball, turn eller håndball. Hva drev du med da? En sånn tulleidrett som alle som deltar i kommer på landslaget i når de når en viss alder? Så og si alle videregående skoler har jo en drøss med folk på landslag i ditt og datt fordi det er jo ingen som driver med idretten annet enn dem selv. Dette syntes du kanskje er en stor bragd eller? Politikk vet jeg hva dreier seg om, det å være ung idealist i et ungdomsparti er ikke noe grunnlag for å si noe som helst om livet.

Avstandsforelskelser på landsleir på hovedøya er ikke akkurat en særlig voksen opplevelse. Sommerforelsker og flørter med folk du ikke engang har kysset... Jaggu sa jeg livserfaring!

Du er for ung til å vite noe om hva du måtte ønske, som mange andre her i tråden også. Du kysset ikke noen før du ble sammen med han du skal gifte deg med? Du er sikker på at du blir en perfekt lærer og at det er jobben for deg før du i det hele tatt har arbeidet i skolen som lærer? Du er jo ikke bare idealist, du er grusomt naiv. Du sier at jeg er en sinke? Jeg elsker jobben min, og jeg blir i skolen. Idealister som deg kommer inn og tror at de skal forandre verden på noen uker, forventer at alle skal ha samme energi og livskraft som de og kjører på uten tanke på konskvensene. Dere ødelegger bare for oss som faktisk liker jobben med å komme inn med deres rosenrøde briller på som dere knuser i løpet av første året deres.

Newsflash! Drømmer, ambisjoner og livet endrer seg. Bare det at du tror at livet kommer til å bli som det du nå ønsker, og at du tror at dere kommer til å ha de samme drømmene og prøve å leve dem ut viser jo hvor lite dere egentlig kjennre hverandre og dere selv. Dere har ikke fått tid til å erfare at dere selv, omgivelsene og livet forandrer seg.

Hvordan kan du vite at dette er mannen med stor M når du aldri har møtt noen andre annet enn noen sommerflørter som du holdt i hånden og noen avstandsforelsker på politiske festivaler? Du kommer garantert til å bli fristet, og for meg høres du ut som en som er sannsynlig å være utro når den neste store M'en kommer og du kjeder deg i ditt altfor tidlige inngåtte ekteskap.

Du satset alt på det første kortet som kom. En dag kan du nok finne ut at kortstokken består av 52 kort.

Ja, det går bra i begynnelsen. Dere er kjempeforelsket og takler alt. Hva når han må pendle i sin jobb? Når han blir sliten og ikke klarer å hjelpe like mye? Å basere seg på din kjære sine vaner de første måndene dere var sammen sier jo litt om hvor naiv du faktisk er.

Du er så naiv at det er helt latterlig. Beklager at jeg diskuterer med deg, men du fremstår som prototypen på ung og naiv nyforelsket jente som bare skal gifte seg fordi det er så kosemoselig. Det er beklagelig at det nok går i rekordfart til skillssmisse. Håper dere ikke får tid til å få noe barn det kan gå utover!

Hva forventer du egentlig av Yvonne? At hun skal springe hjem til samboeren sin nå etter jobb å fortelle om denne "kloke" læreren her inne på KG som vil at hun skal få seg mer livserfaring før hun kan bestemme over sitt eget liv, gjøre det slutt og så takke deg for gode råd?

Om det så skjer at ekteskapet til Yvonne ryker om noen år, skal du da sitte å "godte" deg over at du hadde rett?

Skrevet (endret)
Jammen kjære deg, jeg snakker ikke om å feste, fjase, røyke og drikke. Jeg snakker om å oppleve nye kulturer, møte mennesker, forelske seg, hoppe til sengs med forelskelsen, miste forelskelsen. Jeg er selv lærer og mange kommer med idealismen du viser til vårt yrke, men vet du hva? De som er de største idealistene og som elsker å være lærer de første årene er de første til å gi opp yrket når virkeligheten innhenter dem. Jeg sier ikke dette for å være slem med deg, men du må da skjønne at virkeligheten er ikke drømmene dine.

Ekteskapet ditt kan sette en demper på drømmene dine. Er du klar for å gi opp drømmer og muligheter for mann, barn og hus?

Vet denne ikke var myntet på meg, men folk er forskjellige. Om dine drømmer er å reise rundt, oppdage land, oppleve nye kulturer, møte nye mennesker, pule rundt på disse menneskene, dumpe dem etter one night stands etc, så er jo det et SOLEKLART bevis på hvor forskjellige vi er, fra person til person.

For min drøm er nettopp det å få barn, gifte meg med "den rette" og kjøpe hus og leve lykkelig. I sommer var disse kriteriene fylt. Først hus, så barn, og i sommer giftet vi oss. Det var rett for meg. Akkurat nå er jeg lykkelig, og så lenge troen på at dette går fint, så gjør det det. Jeg skal ikke være naiv, så om det skjer noe, så skjer det noe. Foreløpig har vi vært sammen i nesten 7 år, og da kan jeg iallefall se tilbake på mange fine år og gode minner!

Jeg har sett at folk jeg har gått på skole med har reist rundt i alle verdens land for å utdanne seg og å oppleve nye kulturer. Selv om jeg prøver å sette meg inn i det, føler jeg bare mer og mer at jeg ikke har noen store behov for å oppleve dette på samme måte. Og hverken du (for eksempel) eller noen andre skal bestemme at det er rett for meg å skulle gjøre alt det du ser på som dine drømmer!

Jeg synes også Yvonne har litt liten erfaring til å forlove seg og skulle gifte seg, men hvem er jeg til å bestemme hva hun skal gjøre og hva som er rett for nettopp denne jenta? Svaret er at jeg har INGEN rett til det. Det som er rett for Yvonne og henne tilkommende er hennes og forlovedens sak! Det hender faktisk at det går godt for de som møtes, forlover seg, og gifter seg kjapt. Tror egentlig ikke det er noen særlig forskjell fra andre. Nå skal jo disse være forlovet i noen år, så da merker de jo etterhvert om noe skulle gå skeis!

Ikke døm andre så nord og ned hvis du ikke kan ta høyde for at folk erav ulik oppfatning!

Det er jaggu bra at folk er forskjellige!

Endret av Anamelona
Skrevet

Det finnes ingen fasit på kjærlighet, ekteskap og livet. Vi er alle forskjellige (heldigvis) og må gjøre det som føles rett for oss. Jeg vet at jeg og min forlovede er ment for hverandre og at giftemål føles rett for oss. Men jeg er ikke synsk og vet ikke hva fremtiden bringer (og det er jeg glad for). Jeg stiller gjerne opp i denne tråden om 25 år, også kan vi se hvem som har fått mest ut av livet så langt.

Jeg ønsker alle her på KG, jenter og gutter, heterofile og homofile, gifte, gifteklare og samboere lykke til med fremtiden og måtte dere oppleve masse kjærlighet.

Vil også si at min mor giftet seg med min far da hun var 21 år gammel, de hadde vært kjærester i 6 måneder og hun var 3 måneder på vei med min søster (De var forlovet før hun ble gravid). Dagen før hennes 25 års dag ble hun tobarnsmor. De har når vært lykkelig gift i 27 år.

Dette er bare en historie av millioner, og de er alle forskjellige.

Skrevet

foreldrene mine traff hverandre i oktober, forlovet sge i november og giftet seg i mars, for snart 31 år siden! ;)

Og foreldrene til venninna mi giftet seg etter 14 dager da hun var 18, for 30 år siden.

Skrevet

Og mine forlovet seg etter 3 mnd, og har vært gift i 28 år. :)

Skrevet

Og hvor mange av mødrene og fedrene deres har ikke måtte tilgi partneren for utroskap for å klare å holde disse ekteskapene sammen?

Skrevet (endret)
Og hvor mange av mødrene og fedrene deres har ikke måtte tilgi partneren for utroskap for å klare å holde disse ekteskapene sammen?

Vel, man kan aldri vite, det tror jeg nok bare de kan svare på, men så vidt jeg vet har det aldri vært i tema i vårt hus. Utifra stemningen hjemme virker det ihvertfall ikke slik, da mamma og pappa virker lykkelige. De har hatt sine "fighter" som alle andre, men de reiser på turer sammen, hygger seg med felles venner og har det tydeligvis gøy i lag. For meg er også egentlig det viktigst, at de har det bra sammen etter så mange år i lag.

Endret av Yvonne
Skrevet

Usj.. Nei, det er kanskje like greit at jeg går og skiller meg nå, først som sist, så jeg ikke blir ensom og alene! ..og så får jeg rote meg borti enda en fyr som jeg må trekke meg vekk fra etter en stund. Meningen med livet det! :roll: Hvis man gifter seg ung så er det visst synonymt med highway "downtown"!

Godt vi har sånne som deg til å passe på oss! Gud forby at vi lever lykkelig på den måten VI finner best!

Du vet at det finnes mennesker som har bedre moral enn deg? :klø:

Skrevet

Må være trist å være så sinna pga andres lykke sier jeg bare..

Skrevet
Vel, man kan aldri vite, det tror jeg nok bare de kan svare på, men så vidt jeg vet har det aldri vært i tema i vårt hus. Utifra stemningen hjemme virker det ihvertfall ikke slik, da mamma og pappa virker lykkelige. De har hatt sine "fighter" som alle andre, men de reiser på turer sammen, hygger seg med felles venner og har det tydeligvis gøy i lag. For meg er også egentlig det viktigst, at de har det bra sammen etter så mange år i lag.

Kanskje de driver på med swingersklubber sidden de reiser bort med felles venner og slikt. Partnerbytte er jo en fin måte å kryddre ekteskapet på :)

Anamelona: Du kommer jo til å kaste deg over noen andre uansett når du er ung og uerfaren. Like greit at det det blir partnerbytte og åpent forhold slik som kanskje foreldrene til mange alt driver med ;)

Skrevet
Kanskje de driver på med swingersklubber sidden de reiser bort med felles venner og slikt. Partnerbytte er jo en fin måte å kryddre ekteskapet på :)

Hva de gjør på sin fritid er ikke noe noen andre enn dem har noe med, men ærlig talt tror jeg ikke det, av den enkle grunn at de begge har krevende jobber, så når de da først kommer hjem og det er helg, blir det ofte til hjemmehelg, med mindre de faktisk reiser bort (f. eks til utlandet) når de har ferie. Dessuten, nå har jeg bodd hjemme en god stund, og siden de som oftest oppholder seg hjemme, lurer jeg fælt på når det liksom skulle ha skjedd.

Skrevet
Hva de gjør på sin fritid er ikke noe noen andre enn dem har noe med, men ærlig talt tror jeg ikke det, av den enkle grunn at de begge har krevende jobber, så når de da først kommer hjem og det er helg, blir det ofte til hjemmehelg, med mindre de faktisk reiser bort (f. eks til utlandet) når de har ferie. Dessuten, nå har jeg bodd hjemme en god stund, og siden de som oftest oppholder seg hjemme, lurer jeg fælt på når det liksom skulle ha skjedd.

Du bor fortsatt hjemme? Du skal kanskje ikke flytte ut før du gifter deg...?

Swingersklubber er jo uansett noe en gjerne drar på i utlandet så en ikke møter kjente og noe en ikke nødvendigvis gjør altfor ofte.

Skrevet
Må være trist å være så sinna pga andres lykke sier jeg bare..

Signerer denne. Jeg blir så oppgitt over folk som skal prøve å belære andre om hvordan de skal leve livet sitt og fortelle dem hva som gjør dem lykkelige, bare fordi de selv har brent seg i sin ungdom og bitterheten har tatt overhånd.

Skrevet (endret)
Du bor fortsatt hjemme? Du skal kanskje ikke flytte ut før du gifter deg...?

Swingersklubber er jo uansett noe en gjerne drar på i utlandet så en ikke møter kjente og noe en ikke nødvendigvis gjør altfor ofte.

Jeg har vært med på de fleste utlandsturene, så nei, det tror jeg neppe.

Og jeg flytter ut offisielt nå på søndag, og kommer til å være samboere i 2 år før vi gifter oss, noe jeg har påpekt tidligere, om du leser hva jeg skriver.(..) Jeg har dessuten pendlet mellom Kristiansand og Oslo ukentlig (bodd både hjemme hos mine foreldre, og min kjære hvor han har studert), så vi har strengt tatt allerede bodd sammen i 6 mnd før dette.

Endret av Yvonne
Skrevet

Denne gjesten har i alle fall ikke gjort annet enn å provosere alle oss.. Og, for min del så kjenner jeg bare at dette gjør meg enda merea rakrygget og stolt av det valget jeg har tatt!

Skrevet

Vi er 22 og nyforlovet :rødme: kommer til å være 24 når vi gifter oss.

Vært sammen i 8 år nå, bodd sammen i 3,5 år (eier forresten leiligheten vår), har to nydelige unger, gode jobber og god økonomi, ny bil, og ikke minst mer enn nok erfaring fra hverdagslivet med hverandre til å være sikre på at det er hverandre vi vil ha gjennom tykt og tynt.

Vi har vært gjennom mye vanskelig og tungt sammen så vi er veldig sikre på at vi kan klare alt sammen :) kan med hånden på hjertet si at jeg elsker han mer og mer for hver dag som går, han er min sjelevenn :yvonne:

Skrevet

Denne personen er bare ute etter å diskutere. Sikkert noen som kjeder seg veldig. Jeg legger i allefall denne tråden død nå. Gidder ikke kaste ved, på bålet (vis det er sånn ordtaket lyder:-P ).

Håper denne "Gjesten" har moret seg i kveld. Og at h*n kanskje får ett liv i morgen.

Skrevet

Tja, som 22-åring med eget hus, bil, god utdannelse med fast jobb, samboer gjennom 4 år, og som skal gifte seg i overmorgen er jeg faktisk ekstremt fornøyd med tilværelsen og stolt av meg selv :)

Synd for deg som skal være så bitter her i livet... Man vinner ikke om man ikke satser :)

Skrevet
Denne personen er bare ute etter å diskutere. Sikkert noen som kjeder seg veldig. Jeg legger i allefall denne tråden død nå. Gidder ikke kaste ved, på bålet (vis det er sånn ordtaket lyder:-P ).

Håper denne "Gjesten" har moret seg i kveld. Og at h*n kanskje får ett liv i morgen.

Bensin på bålet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...