Gå til innhold

å ikke gratulere?

Anbefalte innlegg

Gjest vanlig..?
Skrevet

Har fortalt det til noen nå at vi skal gifte oss neste år! Men folk sier ikke gratulerer... begynner heller å kritisere vårt valg om å gjøre det i utlandet... Blir litt skuffet jeg..

Skrevet

Forstår at du blir litt lei deg og skuffet. Vet ikke hvorfor. Kan det hende de tenker det kan bli vanskelig å komme i et bryllup i utlandet? Vi hadde tenkt til det, men det var noen som ikke komme så vi ombestemte oss.

Jeg synes ikke det er særelig hygglig av dem å ikke gratulere. Uhøffelig, men det kan være de ikke tenker over det fordi det er stor å gifte seg i utlandet. Jeg synes uansett om dere vil gifte dere i utlandet og det betyr mye for dere, så gjør det! :)

Gratulerer masse :):strix: :strix: :strix:

Skrevet

Er det vanligt å gratulere ett år i forveien?

Gjest ~VanDora~
Skrevet
Er det vanligt å gratulere ett år i forveien?

Hun tenk vel gratuluasjoner som i med lykkeønskninger.

Det er jo vanlig å si gratulere når du kommer med en stor nyhet feks. gifteplaner, graviditet osv.

Ts, ikke tenk så mye på hva andre sier. Det lureste du kan gjøre er å bestemme deg for hvor og når du vil gifte deg også sende ut invitasjoner så får folk rette seg etter det. Hvis du er bestemt så holder folk seg litt lenger før dem eventuelt sier noe.

Skrevet

Hm, når jeg tenker etter ville jeg vel ventet til bryllupet med å komme med gratulasjoner. Når venninnene mine forteller at de skal gifte seg, reagerer jeg heller med "Ååå så spennende! Hvordan var frieriet/Har dere planlagt tid/sted/..." eller lignende.

Spesielt hvis noen hadde kunngjort at de tenkte å gifte seg i utlandet. Da føler jeg meg ikke så "involvert" og tenker at de vil ha et lite bryllup med kanskje nærmeste familie, og ikke gjøre så mye utav det. Men det kan jo være helt feil, selvsagt. Er ikke så vant med utenlandsbryllup at jeg helt ville visst hvordan jeg skulle reagere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...