Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp med å skrive Jobbsøknad og CV

Gjest Jobbsøker

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbsøker

Jeg skal søke ny jobb. Det er en type kontorjobb, som kundekonsulent. Jeg har veldig lyst på den jobben og trenger litt hjelpl

Jeg har ikke så mye arbeidserfaring egentlig...Trenger jeg legge ved attester? De attestene jeg har er jo så gamle og jeg ønsker ikke å spørre nåværende arbeidsgiver om attest.

Jeg har kun èn referanse, holder det?

Tro hva jeg skal skrive som målsetning, trenger jeg å ha med det?

Blir evig takknemlig for hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Du trenger ikke ha ta med attester når du skriver søknad, disse må du imidlertid ha med deg hvis du blir kalt inn til intervju.

Skriv en kortfattet søknad der du skriver om dine arbeidserfaringer, skoler og kurs etc. Fortell hvordan du er som person (blid, serviceinnstilt osv...)

Hva du jobber med nå og hvilke arbeidsoppgaver du har hatt.

Du finner masse nyttige tips hvis du leter inne på nettet. Tror Adecco har en side der det står masse tips, kanskje nav har en slik side også.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen sider det kan være lurt å skumme gjennom, som kommer med en del bra tips:

denne , dagbladet sin, ung.no sin eller denne til Kelly services den hadde noen gode poeng syns jeg.

Viktige punkter: presenter deg selv og ikke overdriv. Skriv det som er relevant for den jobben du søker i selve søknadsteksten, det andre kan fint stå i CVen uten å bli nevnt og utbrodert i søknaden. Om det er en utlyst stilling du søker, les utlysningsteksten nøye og fremhev positive sider ved deg selv som viser at du er den rette til akkurat den jobben. Ring gjerne på forhånd og presenter deg, spør litt ut om stilling (og da ting som du ikke får svar på i utlysningsteksen, viktig, viktig!) Det viser at du er interessert i jobben.

Jeg har hørt om stillinger som har fått så mange søkere at det var kun de som ringte på forhånd eller underveis som ble tatt inn til vurdering, rett og slett fordi det ikke var kapasitet til å få lest gjennom alle søknadene...

Lykke til!

Endret av Redlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jobbsøker
Her er noen sider det kan være lurt å skumme gjennom, som kommer med en del bra tips:

denne , dagbladet sin, ung.no sin eller denne til Kelly services den hadde noen gode poeng syns jeg.

Viktige punkter: presenter deg selv og ikke overdriv. Skriv det som er relevant for den jobben du søker i selve søknadsteksten, det andre kan fint stå i CVen uten å bli nevnt og utbrodert i søknaden. Om det er en utlyst stilling du søker, les utlysningsteksten nøye og fremhev positive sider ved deg selv som viser at du er den rette til akkurat den jobben. Ring gjerne på forhånd og presenter deg, spør litt ut om stilling (og da ting som du ikke får svar på i utlysningsteksen, viktig, viktig!) Det viser at du er interessert i jobben.

Jeg har hørt om stillinger som har fått så mange søkere at det var kun de som ringte på forhånd eller underveis som ble tatt inn til vurdering, rett og slett fordi det ikke var kapasitet til å få lest gjennom alle søknadene...

Lykke til!

Tusen takk for svar, til deg og du med det første innlegget. Ang referanse, holder det med en referanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...