Gå til innhold

bøker, .net

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Hei!

Er det noen som har noen gode innføringsbøker i .net å anbefale? De bør være veldig basic. :gjeiper: Gjerne på norsk.

Videoannonse
Annonse
Gjest En gjest
Skrevet
Hei!

Er det noen som har noen gode innføringsbøker i .net å anbefale? De bør være veldig basic. :gjeiper: Gjerne på norsk.

For dummies-serien pleier å gi en ganske bra innføring, men jeg tror akkurat denne finnes bare på engelsk.

Skrevet

Kan du være mer spesifikk på språk? VB.NET, C#, F#?

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
For dummies-serien pleier å gi en ganske bra innføring, men jeg tror akkurat denne finnes bare på engelsk.

Takk! Kan jo prøve meg på det, det skal nok gå bra med engelsk også...

Kan du være mer spesifikk på språk? VB.NET, C#, F#?

Eh, nei... Jeg vet ikke. Hva er mest vanlig om en skal programmere for websider?

Skrevet
Eh, nei... Jeg vet ikke. Hva er mest vanlig om en skal programmere for websider?

Nei, si det. F# er nok minst aktuelt av de nevnte, men hva som er størst/mest aktuelt av VB.NET og C# aner jeg ikke. Jeg brukte C# fordi det lignet mest på det kunden kunne fra før.

Skrevet
Eh, nei... Jeg vet ikke.

Hvis du er blank fra før, så går du for c#.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Tusen takk folkens - da blir det nok C, tror jeg... :)

Skrevet
Tusen takk folkens - da blir det nok C, tror jeg... :)

Obs! C, C++ og C# er ikke det samme. En bok om C hjelper deg lite hvis du skal lære C#.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
Obs! C, C++ og C# er ikke det samme. En bok om C hjelper deg lite hvis du skal lære C#.

Aha! Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det også, ellers skal du ikke se bort fra at jeg hadde tatt fullstendig feil... Da blir det C# :)

Skrevet
Da blir det C#

C# uttales for øvrig "c-sharp" dersom du skal spørre i en butikk.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
C# uttales for øvrig "c-sharp" dersom du skal spørre i en butikk.

Ah, godt jeg så denne før jeg begir meg ut på bokjakt, så slipper jeg å fremstå som en komplett idiot... Noe jeg jo selvfølgelig ER, når det gjelder disse tingene. :fnise: Men, jeg skal bli flink. :gjeiper:

Skrevet

Har du programmert noe som helst i andre språk før?

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
Har du programmert noe som helst i andre språk før?

Ja, før, så. :) HTML, PHP, mysql, java, javascript...

Skrevet

Kjenner en trang til å slå folk som omtaler html som programmering :gjeiper: Med Java har du et veldig godt utgangspunkt for å lære C#, er verre for dem som kommer fra VB6 eller kanskje har brukt php uten å være objektorientert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...