Gjest hrmf Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Har vært sammen med min kjære i 5 år. Da vi ble sammen hadde han vanlige fine klær, litt rocka. Han fiksa håret litt og hadde litt skjegg. Han var også veltrent og slank.Jeg er absolutt ingen jåle, og jeg er ikke kresen på valg av klær eller frisyrer. Selv har et ganske avslappa forhold til dette. Kler meg litt fint når jeg skal ut blant folk, pynter meg ekstra hvis det er noe spesielt, feiringer, fester osv. Er jeg bare hjemme, slenger jeg bare på meg ei joggebukse. Dette med hvordan man kler seg er heller ikke noe som viktig i forhold til andre kvaliteter ved en mann. Men jeg falt jo for hele "pakka" da vi ble sammen. De siste par-tre årene har han begynt å drite litt i hvordan han ser ut. Han har lagt på seg ca 30 kg, men han er ikke feit. Fått litt pondus og litt kraftig ellers. Han barberer håret selv, så har ingen hårsveis lenger, bare veldig kort hår, som får frem de voksende vikene hans. Hva klær angår han bare et par bukser han går igjen i. De er ikke noe fin heller, en grønn og en grå med masse lommer og dårlig passform. T-skjorter har han masser av, men alle er av type forskjellige fiskestang-produsenter (han er ivrig fisker). Samme med gensere og jakker. Han har masse friluftsklær og bruker mye penger på dette. Sist han kjøpte et par vanlige hverdagssko er snart 4 år siden, og de er slitte og stygge nå. Prøve å spørre om han ikke skal se på sko eller klær hvis vi er ute og handler, men han synes det han har er bra nok. Jeg har kjøpt noe klær i bursdagsgave og julegave, men jeg merker at de ikke blir satt så veldig stor pris på, jeg vil jo heller gi noe han blir glad for å få, ikke for å glede meg selv. Hver gang vi skal ut på noe, der det forventes at vi pynter oss, har vi et stort problem med å finne noe han kan ha på. Han har en dress, men det er ofte for fint, spørs hva vi skal. Han er jo en helt topp fyr ellers og jeg elsker han. Men jeg merker at han ikke er attraktiv lenger, og jeg vet at han kunne bli det med noen enkle grep. La håret gro litt, kjøpe noen nye kledelige klær. Men han er ikke interessert i det lenger. Han tenker vel at han ikke trenger å pynte seg for noen lenger, men skulle ønske han kunne gjøre det for meg, innimellom. Det med vekta plager meg lite, han er fin som han er nå. Han er fortsatt muskuløs og kjekk. Håper ikke alle tenker jeg er overfladisk nå, for det er jeg ikke. Men jeg vil at han skal ta litt mere vare på utseende sitt. Hvordan skal jeg få det fram for han? Og kan jeg si noe sånt, uten å såre han?
Gjest Gjest Petter Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Dere jenter sier jo dere liker kort hår, så vi menn bruker å klippe oss kort, hva er problemet? Skinhead er jo tøft da, skjønner ikke at det ikke faller i smak hos dere. Dessuten nevner du ingenting om at du pynter deg for han, annet enn når du går ut, så hvordan kan du kreve at han skal pynte seg for deg. Jeg blir rett og slett litt skremt nå, for når jeg har slått meg ned med en dame i noen år, forventer jeg at jeg kan gå rundt å slippe å tenke på håret hele tiden, ærlig talt. Vi må slutte med denne sexfikseringen av hverandre. Man kan være sexy når man er ung, singel og i et nytt forhold, men etter noen år må vi tillate oss å kunne forfalle litt. Jeg, som ung mann liker ikke engang å lete fram fine freshe klær nå, og kan umulig tenke meg at det blir noe lettere med årene, så la typen din være i fred, og vær fornøyd med at han ikke er overvektig
Gjest Gjest_brutal_mann_* Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Noe av det jeg elsker med å ha tippet over 30 er at jeg slipper å tenke så mye på utseende lenger. Sånne folk som deg provoserer meg kraftig, og hvis du ikke liker at mannen din "forfaller" så er det jo bare å stikke. han kan sikkert finne noe bedre. Når han blir 40-50-60 da? Tror du du kan leve med en som har good looks resten av livet eller? Nei, sånt går ikke. Det er nettopp df vi blir oppfordret til å gå etter personligheten, fordi utseende mister man etterhvert. Men personligheten varer som regel evig. Forfall du også og kos deg med det. livet er så mye mer enn å bry seg om hvordan folk ser ut.
Gjest ts Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Skjønner at jeg provoserer noen her inne. Men utseende HAR noe å si for meg. Sier dere at utseende ikke har noe å si for valg av partner? Jeg elsker personligheten hans, og han er kjekk å se på, men sånn som han er nå, er han er dårlig versjon av seg selv. Håper noen jenter kan svare også Men veldig gjerne flere fra gutter
Gjest Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Klart du kan snakke med ham om dette, men vær forberedt på at han kan bli såret/lei seg/sint. Og for all del,legg det fram på en positiv måte, si at du savner når han hadde håret sånn og sånn, eller spør om dere kan gå samme og kjøpe nye bukser til ham som fremhever den sexy deilige rompa hans bedre osv
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 La han være i fred. Ingen menn liker å gå med langt hår. Du ville vel neppe gått med kort hår du heller, selv om typen din likte det.
leirbål Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Forstår jeg deg hvis jeg sier at du vil at han skal la håret gro til en mere kledelig frisyre, og ha noen fine klær han kan ha på seg når dere skal noen steder? Det er jo et greit ønske det. Hvis du ønsker at han ikke skal gå i de grønne og grå buksene, og fiske t-skjortene sine til hverdags kan jeg nok ikke støtte deg. For så lenge du ikke pynter deg selv, kan du ikke be ham om det heller. Snakk med ham. Fortell hvor kjekk og tiltrekkende han var med frisyren og litt skjegg. Så kan du spørre om han ikke vil la det vokse sånn igjen. Du kan gjøre det samme med klærne. Men husk å ta et nei for et nei. Du kan spørre ham om det er noe ved ditt utseende han ønsker at du forandrer. For hvis du skal få forandre ham, må han få forandre deg.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 En del teite svar her... skal man beholde lysten og gnisten, så er en del av den jobben å ta vare på seg selv. Både for egen del og for partneren sin del! Jeg sa til min mann at jeg synes det er urettferdig at bare han skal ha en pen kjæreste... og at jeg liker så godt at han tar på seg litt godlukt, børster håret og kjøper seg noen nye klær av og til. Han tok ikke det ille opp i det hele tatt. Det skjønte han godt. Og nå har han sågar begynt å trene og! Det er godt å føle seg attraktiv selv om man er gift eller samboende over noen år. Jeg tror mange menn også tenker slik, men de tør ikke si noe til kona. Når hun for ørtiende gang slasker rundt i joggebuksa med grorudpalme på huet... Det er bare å kaste seg i det. Spør ham!
Gjest Gjest_Pepsi_* Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Noe av det jeg elsker med å ha tippet over 30 er at jeg slipper å tenke så mye på utseende lenger. Sånne folk som deg provoserer meg kraftig, og hvis du ikke liker at mannen din "forfaller" så er det jo bare å stikke. han kan sikkert finne noe bedre. Når han blir 40-50-60 da? Tror du du kan leve med en som har good looks resten av livet eller? Nei, sånt går ikke. Det er nettopp df vi blir oppfordret til å gå etter personligheten, fordi utseende mister man etterhvert. Men personligheten varer som regel evig. Forfall du også og kos deg med det. livet er så mye mer enn å bry seg om hvordan folk ser ut. Hun sier jo at han er flott og muskuløs, selv om han har lagt på seg 30 kg, så det er vel ikke bare utseendet hans hun mener, utenom den manglende frisyren, da.. men det at han ikke orker å kle seg pent o.l? Ikke det fysiske "forfallet" som plager henne vesentlig kanskje, men at evnen til å bry seg om/ta vare på hvordan en fremstår/pynte seg for henne evt?
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Hva med å foreslå at dere begge burde bli flinkere til å ta vare på dere selv? At dere begge etter fem år har blitt litt grå og kjedelige og at du kunne tenke deg at dere begge gjorde litt for å få gnisten tilbake, og at det å pynte seg litt, ta vare på seg selv og date litt i ny og ned hadde vært noe du ville satt pris på... Si at du jo ser han hver dag i den samme buksa og t-skjortene og han ser deg i den samme joggisen og collegegenseren, at du elsker han over alt på jord, men at litt gnist og spenning jo aldri er å forakte... Jeg ville hvertfall mye heller hørt det, enn at bare jeg var blitt kjedelig og grå... Kanskje han syns håret ditt og stringtrusene du brukte når dere møttes var mer attraktivt enn hestehalen og bomullstrusene du har nå... Lykke til!! Tror jammenmeg jeg skal finne min kjære å foreslå det samme selv... :rødme:
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 10. august 2009 #11 Skrevet 10. august 2009 Kan jo ikke snakke for alle, men jeg selv like å gjøre meg attraktiv for dama. Skulle da bare mangle, jentene gjør det jo ofte for oss gutta. Trenger ganske ofte, nesten hver dag og noen andre ting for å ta meg bra ut. Syntes at det å gjøre seg fin for hverandre viser respekt for partneren og prøver derfor å også forbedre utseendet. Dama har jo ofte foreslått klær som hun mener jeg vil se bra ut i og sagt at hun er positiv til at jeg begynner å bli veltrent.
Gjest Gjest_Fix_* Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 Skjønner at jeg provoserer noen her inne. Men utseende HAR noe å si for meg. Sier dere at utseende ikke har noe å si for valg av partner? Jeg elsker personligheten hans, og han er kjekk å se på, men sånn som han er nå, er han er dårlig versjon av seg selv. Håper noen jenter kan svare også Men veldig gjerne flere fra gutter Jeg synes TS kan forvente en viss standard. Det skal jo så lite til, å se litt fiks ut. MEn ta det heller på en postiv måte. Åhhhh du er bare så kjekk i de klærne, kandu ikke ta dem på for min skyld da? Eller no sånn. Du kan ikke forvente at han ser ut som en hunk resten v livet, men du kan forvente at han tar en viss vare på seg selv, men ikke overdriv det heller.
Gjest ~VanDora~ Skrevet 11. august 2009 #13 Skrevet 11. august 2009 Noe av det jeg elsker med å ha tippet over 30 er at jeg slipper å tenke så mye på utseende lenger. Sånne folk som deg provoserer meg kraftig, og hvis du ikke liker at mannen din "forfaller" så er det jo bare å stikke. han kan sikkert finne noe bedre. Når han blir 40-50-60 da? Tror du du kan leve med en som har good looks resten av livet eller? Nei, sånt går ikke. Det er nettopp df vi blir oppfordret til å gå etter personligheten, fordi utseende mister man etterhvert. Men personligheten varer som regel evig. Forfall du også og kos deg med det. livet er så mye mer enn å bry seg om hvordan folk ser ut. Norske kvinner har fått flere tråder her inne som forteller oss at vi ikke er flinke til å kle oss pent, at vi burde sminke oss oftere, gå i skjørt, kjoler og høyhælte sko osv. Men med en gang en kvinne spør om hun kan be samboeren ta litt mer vare på utseendet så skriker mannfolkene til. Morsomme greier.
Gjest brutal_mann Skrevet 11. august 2009 #14 Skrevet 11. august 2009 30kg... Hva med å finne på noen fysiske aktiviteter sammen? Når det gjelder klær så si det rett ut at han var MYE kulere får og at han nå virker gubbet og gammel. Dra gjerne fram fotoalbumet for historiske data.
Gjest Gjest_Iris_* Skrevet 11. august 2009 #15 Skrevet 11. august 2009 Jeg ville nå heller bedt han ta vare på helsa si, for hans egen skyld, mtp eks. overvekt . Ikke utseendet?
Gjest ~VanDora~ Skrevet 11. august 2009 #16 Skrevet 11. august 2009 Jeg ville nå heller bedt han ta vare på helsa si, for hans egen skyld, mtp eks. overvekt . Ikke utseendet? Og jeg som trodde utseende og vekt hang sammen..
aline Skrevet 11. august 2009 #17 Skrevet 11. august 2009 Siden det kan virke som problemet er at han rett og slett har skiftet stil siden du ble sammen med ham for 5 år siden, så vet jeg ikke helt hva jeg synes det er å "gjøre med" sånn i hverdagen. At han før var rocka, men i dag er mer interessert i friluftsliv og liker at dette gjenspeiles i hvordan han kler seg, er ikke nødvendigvis noe han har gjort fordi han ikke bryr seg om hvordan han ser ut og hvordan andre ser ham. Men det kan hende han føler at det er mer ham, slik han er idag. Dersom han ikke er interessert i en rocka livsstil lenger, men har funnet andre verdier (noe vel mange kan oppdage i løpet av 5 år), så kan det hende det du likte ved stilen hans før, ikke lenger er noe han vil føle seg vel i. Vil du da at han skal kle seg i en stil han ikke føler er ham, i hverdagen, for å glede deg? Det som jeg synes begge bør være interessert i, er å gå til innkjøp av noe han kan ha på seg når anledningen krever det. Det skal ikke nødvendigvis noe mer til en en pen og tøff jeans og en pyntet og stilig t-skjorte, eller en pen jeans og en pen skjorte eller noe liknende. Da slipper han å oppdage at han kun har friluftsklær og dress, slik at han ikke har ett problem de gangene du nevner når dere skal noe som krever litt pynt, men ikke dress. Det bør vel være interessant for hans del også. Og har han det først i skapet, er det kanskje enklere å bruke det litt oftere også? ang håret... jeg for min del vil nå si at å få LENGRE hår, bare viser voksende viker enda mer. Jeg får helt fnatt av folk med litt lengde på håret, og seriøst voksende viker. Det er da myyyyye stiligere med helt kortkort, når håret begynner å forsvinne.... Og nei, jeg synes ikke du kan "få ham til" å endre hårsveis, du kan helt klart si at du syntes han var så stilig på håret da og da, men ikke si at du ikke finner ham attraktiv med den sveisen han har nå. Hvordan ville du likt det selv, om han en dag sa til deg at han ikke lenger fant deg attraktiv, fordi du hadde endret deg siden dere ble sammen? Han vil helst at du skal kle deg i noe du overhode ikke føler deg komfertabel med? hvis du ikke følger hans ønske, vil du vite at han ikke finner deg attraktiv? så å si hva man synes er flott, er greit synes jeg, men å vise at man IKKE synes han er flott slik han er nå, kan slå feil vei.
Lunamamma Skrevet 11. august 2009 #18 Skrevet 11. august 2009 Herlighet, en kan bli helt sprø av å lese svart/hvitt-meningene her inne! Jenta spør jo om noe så enkelt som å la håret gro 4 cm så han faktisk kler håret sitt! Og det at han kan kjøpe noen litt kulere t-skjorter enn reklame-t-skjorter er vel heller ikke det samme som å ymte frampå om plastisk kirurgi...? Slik jeg anser det, er det 0 stress for en mann å kle seg litt finere. Om han bruker en t-skjorte med reklamelogo, eller om han bruker en t-skjorte fra Carlings, har vel disse to akkurat samme komfort? Og om han bruker myke, tøffe jeans eller stygge, utslitte bukser, har vel dette også noenlunde samme komfort? Jeg synes at du godt kan prate med ham om problemet, jeg. Jeg har selv vært i samme forhold i snart 5 år, og vi har latt oss selv forfalle flere ganger. Da er vi flinke til å hanke hverandre inn igjen. Dette er viktig for å beholde gnisten i forholdet, synes jeg. Å pynte seg til hverdags er ikke en nødvendighet etter 5 år, som du ts sier, men en ok frisyre og et utvalg av klær til finbruk bør du kunne lykkes i å forhandle frem, uten å såre mannen.
Gjest *Maja* Skrevet 11. august 2009 #19 Skrevet 11. august 2009 Jeg skjønner TS veldig godt jeg...det går an å tenke litt på utseende, når det bare er snakk om litt mer hår på hodet og et par nye klesplagg. Mannen min er veldig opptatt av å se bra ut...han trener 6 dager i uka og kler seg veldig pent/kult....Jeg setter stpr pris på å ha en slik mann, da han faktisk gjør en innsats ikke bare for meg, men for seg selv...Jeg elsker også å pynte meg, men hjemme er det deilig å slappe av i kosebukse... Nå er vi et veldig sporty par da...jeg trener også 4-5 dager i uka, og er opptatt av å se bra ut...og selv om vi har holdt sammen i 3 år og er meant to be, så vil jeg jo fremdeles at vi skal se vårt beste ut for hverandre
Gjest ts Skrevet 11. august 2009 #20 Skrevet 11. august 2009 Siden det kan virke som problemet er at han rett og slett har skiftet stil siden du ble sammen med ham for 5 år siden, så vet jeg ikke helt hva jeg synes det er å "gjøre med" sånn i hverdagen. At han før var rocka, men i dag er mer interessert i friluftsliv og liker at dette gjenspeiles i hvordan han kler seg, er ikke nødvendigvis noe han har gjort fordi han ikke bryr seg om hvordan han ser ut og hvordan andre ser ham. Men det kan hende han føler at det er mer ham, slik han er idag. Dersom han ikke er interessert i en rocka livsstil lenger, men har funnet andre verdier (noe vel mange kan oppdage i løpet av 5 år), så kan det hende det du likte ved stilen hans før, ikke lenger er noe han vil føle seg vel i. Vil du da at han skal kle seg i en stil han ikke føler er ham, i hverdagen, for å glede deg? Det som jeg synes begge bør være interessert i, er å gå til innkjøp av noe han kan ha på seg når anledningen krever det. Det skal ikke nødvendigvis noe mer til en en pen og tøff jeans og en pyntet og stilig t-skjorte, eller en pen jeans og en pen skjorte eller noe liknende. Da slipper han å oppdage at han kun har friluftsklær og dress, slik at han ikke har ett problem de gangene du nevner når dere skal noe som krever litt pynt, men ikke dress. Det bør vel være interessant for hans del også. Og har han det først i skapet, er det kanskje enklere å bruke det litt oftere også? ang håret... jeg for min del vil nå si at å få LENGRE hår, bare viser voksende viker enda mer. Jeg får helt fnatt av folk med litt lengde på håret, og seriøst voksende viker. Det er da myyyyye stiligere med helt kortkort, når håret begynner å forsvinne.... Og nei, jeg synes ikke du kan "få ham til" å endre hårsveis, du kan helt klart si at du syntes han var så stilig på håret da og da, men ikke si at du ikke finner ham attraktiv med den sveisen han har nå. Hvordan ville du likt det selv, om han en dag sa til deg at han ikke lenger fant deg attraktiv, fordi du hadde endret deg siden dere ble sammen? Han vil helst at du skal kle deg i noe du overhode ikke føler deg komfertabel med? hvis du ikke følger hans ønske, vil du vite at han ikke finner deg attraktiv? så å si hva man synes er flott, er greit synes jeg, men å vise at man IKKE synes han er flott slik han er nå, kan slå feil vei. Han har vel ikke forandra seg noe på det området, etter vi ble sammen. Han var like interessert i friluftsliv da, det er forøvrig jeg også, så har ikke noen problemer med det. Men før gikk han med fine olabukser og fine klær og fiksa seg litt. Jeg krever jo ikke mye. Men jeg synes, som andre har nevnt her, at det har noe å si for gnisteni forholdet. De få gangene han har litt lengde på håret med litt gele, og en fin ettersittende t-skjorte, får jeg sommerfugler i magen og blir kjempeforelska i han. Så jeg vil ha mer av det. Sier jo ikke at han skap pynte seg for meg hver dag, det gjør jo ikke jeg for han heller. Men jeg spanderer på meg litt sminke og ålreite klær. Jeg håper virkelig han sier ifra til meg, hvis han synes jeg har forfalt. Men han synes nok ikke det, jeg er nok enda mer opptatt av å ta vare på utseende mitt nå, enn når vi ble sammen. Har kanskje med at jeg føler meg mer voksen nå. Og jeg trenger nok ikke bekymra meg for helsa hans, som noen her sa. Han er aktiv og sprek, og han er ikke overvektig. Har som sagt litt pondus og de andre kg han fordelt seg jevnt. Det plager meg ingen ting. Liker heller litt for mye litt for lite. Men er usikker på hvordan han vil ta det, hvis jeg sier noe. Vil jo ikke såre han. Har prøvd å skryte av han når han har på klær som jeg liker, men hjelper ikke så veldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå