Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #41 Skrevet 16. august 2009 Bildet beviser jo ingenting, og at det liksom skal være så "fellende" fatter jeg rett og slett ikke. Jeg håper forøvrig at det norske rettsvesenet i mindre grad lar seg styre av følelser og antakelser enn den gjennomsnittlige KG-er og "rettsvesenet" nede i denne gjennomkorrupte bananrepublikken som leker demokrati. Om disse to er skyldige har jeg ingen formening om, men det skulle vel egentlig ikke forundre meg om de var det heller. Om de blir dømt til døden regner jeg med at norske myndigheter gjør det de kan for å hindre at det skjer? Jeg mener, så lenge de ikke kan sende dette Krekar-kreket ut av landet på grunn av dødsstraff, så vil de vel også gjøre sitt for å redde norske statsborgere fra samme skjebne? Antakeligvis er disse nordmennene mer verdt levende enn døde, og jeg tør vedde buksa mi på at de kommer til å få en streng straff hvorpå norske myndigheter får tilbud om å kjøpe dem fri mot et vanvittig beløp.
Ella_Grey Skrevet 16. august 2009 #42 Skrevet 16. august 2009 (endret) Jeg kan faktisk se for meg at ranere ville skyte sjåføren først. Moland & French fremsto som vanlige turister. Og vanlige mennesker har store sperrer mot å ta på et lik og hive det ut av bilen, for så å sette seg i blodet og kjøre avgårde. Så ved å skyte sjåføren først ville man hindre fluktmuligheten. Og vanlige turister som løper i panikk inn i jungelen er rimelig lett å hente inn for noen som er kjent der. Dessuten som turist i disse områdene blir man oppfordret til å gjemme pengene i sånne bandasje-tuber på kroppe, tenk en avlippet strømpe du har trekt over låret. For ranere er det altså mye bedre å tvinge offret til å gi fra seg verdier før man skyter, istedet for å lete på likene og klippe i stykker klær. Jeg begynner mer å tro på at det var ranere som ble overrasket over tøff motstand, enn noe annet. edit:oppdaget en leif Endret 16. august 2009 av Ella_Grey
waco Skrevet 16. august 2009 #43 Skrevet 16. august 2009 Foreldrene til de begge vil gjerne betale for at de skal slipper soning. Det er kanskje det den betse løsningen av alle. Da får kona og barna erstatninger, og leiesoldatene får gå fri. Den dummeste løsningen for alle er å sette nordmennene i fengsel i kongo i mange år uten at noen som helst får penger, - da blir jo nordmennene en utgift og ikke inntekt. Men at de ikke kan fransk, mulig at joshua med sin jødebakgrunn snakker flere språk, men det vetjeg ikk
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #44 Skrevet 16. august 2009 For meg beviser det bildet ingen ting. Jeg synes det er skremmende at enkelte legger vekt på dette bildet for å vurdere om de er skyldige eller ikke og det får meg til å tvile på juryordningen hvis alminnelige mennesker tillegger slikt betydning. Folks psykiske reaksjoner etter slike opplevelere varierer sterkt og er lite avhengige av om de er skyldige eller ikke. Skyld må avgjøres på helt andre måter. Forøvrig heller jeg mot å tro at de er skyldige men mener at deres egen versjon fortjener en fair-sjanse for å bli hørt og vurdert. Jeg tror nok sjansene for en rettferdig rettsak er liten. Dette er et gjennomkorrupt samfunn og jeg tror nok sjansen for om de blir dømt eller ikke er avhengig i høy grad om bestikkelser (folk som er blitt bestukket eller som er fornærmet fordi de mener at de ikke har fått nok etc.)
Vera Vinge Skrevet 16. august 2009 #45 Skrevet 16. august 2009 Jeg har ikke engasjert meg så veldig mye i denne saken. Men jeg forstår ikke at ett enkelt bilde skal bevise noe som helst. Det kan, som noen nevner, være en relativt normal forsvarsreaksjon ut fra situasjonen, eller disse menneskene kan rett og slett være litt mer reduserte følelsesmessig enn folk flest uten at de har drept noen. At det er noe snusk her, ser ut til å være ganske sannsynlig. Da snakker jeg bl.a. om firmaet de var i ferd med å opprette. Om de har drept noen, ønsker jeg ikke å ha en mening om.
Max Motstand Skrevet 16. august 2009 #46 Skrevet 16. august 2009 (endret) Jeg begynner mer å tro på at det var ranere som ble overrasket over tøff motstand, enn noe annet. Vi må heller ikke glemme, at for både offerfamilien og representanter for øvrigheta, lukter det penger av to hvite menn midt i svarteste Afrika. Endret 17. august 2009 av Nigo-san
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #47 Skrevet 16. august 2009 Skulle gjerne likt å vite om de er skyldige eller ikke. Men finner det vanskelig å tro at de som hvite utenlandske menn vil ta sjansen på å myrde en innfødt i et afrikansk land. De måtte jo være fullt klar over faren for manglende rettssikkerhet og mulig dødsstraff i dette landet.
Ella_Grey Skrevet 16. august 2009 #48 Skrevet 16. august 2009 Men at de ikke kan fransk, mulig at joshua med sin jødebakgrunn snakker flere språk, men det vetjeg ikk Og at han evt er jøde er relevant fordiii... det er vitenskapelig bevist at jøder har lett for språk....? Men er enig i at det beste er at de blir kjøpt fri. @Max Motstand: Ja, Kongo er nok et korrupt land. Og ja, det er nok sånn at en del der nede ser to hvite og tenker KA-CHING! Men når du bruker uttrykket negerlandet (spesielt i en neg. kontekst) gjør du det til et spørsmål om hudfarge, og deg selv til rasist. Sånn at det de fleste sitter igjen med etter å ha lest det du skriver er "han sa neger", og dermed blir den eventuelle verdien av det du sa borte.
Max Motstand Skrevet 16. august 2009 #49 Skrevet 16. august 2009 (endret) Men når du bruker uttrykket negerlandet (spesielt i en neg. kontekst) gjør du det til et spørsmål om hudfarge, og deg selv til rasist. Sånn at det de fleste sitter igjen med etter å ha lest det du skriver er "han sa neger", og dermed blir den eventuelle verdien av det du sa borte. Det er jo et spørsmål om hudfarge/rase. Det er vel ingen midt i svarteste Afrika som tenker KA-CHING (hater bruken av engelskspråklige uttrykk) når de ser en neger? Og i den grad folk lar sine egne overfladiske inntrykk representere verdien av det jeg skriver, så sier det mer om dem enn meg. Endret 17. august 2009 av Nigo-san
PeeWee Skrevet 16. august 2009 #50 Skrevet 16. august 2009 Skulle gjerne likt å vite om de er skyldige eller ikke. Men finner det vanskelig å tro at de som hvite utenlandske menn vil ta sjansen på å myrde en innfødt i et afrikansk land. De fleste hvite menn hadde ikke beveget seg inn i det området i det hele tatt. Det er tross alt snakk om at området også er en krigssone! Når man først er dum og gal nok til å bevege seg i slike områder, så er man dum nok til å kverke noen der også.
Gjest Gjest_Hei_* Skrevet 16. august 2009 #51 Skrevet 16. august 2009 De fleste hvite menn hadde ikke beveget seg inn i det området i det hele tatt. Det er tross alt snakk om at området også er en krigssone! Når man først er dum og gal nok til å bevege seg i slike områder, så er man dum nok til å kverke noen der også. Jo da, men da sørger man vel gjerne for å ta med seg vitnene i samme slengen?
PeeWee Skrevet 16. august 2009 #52 Skrevet 16. august 2009 Jo da, men da sørger man vel gjerne for å ta med seg vitnene i samme slengen? Ja, men det samme burde jo gjelde hvis de to andre passasjerene hadde skutt sjåføren også. Det er jo mulig at de hadde fått i seg for mye av et eller annet.
Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 16. august 2009 #53 Skrevet 16. august 2009 Det er folkeforræderne som spekulerer (de må gi negerrettsvesenet anerkjennelse som er likeverdig den til utviklede og velfungerende (hvite) stater, vet du) . Derfor er det fint liten flid å spore fra moderatorenes side. Overfor de mer moderate nordmennene her vil jeg påpeke at bildet må sees i sammenheng med hva slag mennesketyper disse nordmennene åpenbart er. De er eventyrere og machomenn. For dem vil det være naturlig å bildedokumentere den barske og tøffe episoden de akkurat har vært med på. Noe som ikke nødvendigvis betyr at det er de som har forårsaket blodsutgytelsen. Selv har jeg vært i militæret, og da poserte vi gutta ofte med våpen og utstyr mens vi tok bilder av hverandre, og sånn sett kjenner jeg godt mekanismen bak dette bildet. Men det er kanskje akkurat det som er årsaken til den åpenbare mangelen på innsikt her? Den maskuline erfaringen har dårlige vilkår på en kvinneside i et statsfeministisk land? jeg eå enig, så enig!
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #54 Skrevet 16. august 2009 Og at han evt er jøde er relevant fordiii... det er vitenskapelig bevist at jøder har lett for språk....? Det er relevant fordi en jøde gjerne har en så sterk internasjonal bakgrunn at han kan andre språk i tillegg til hebraisk og i dette tilfellet norsk. Han kan garantert et internasjonalt språk, og det kan like gjerne være fransk som engelsk. Jeg tror forresten ikke at hans virkelige navn ER joshus French! Ja, Kongo er nok et korrupt land. Og ja, det er nok sånn at en del der nede ser to hvite og tenker KA-CHING! Ja selvsagt. Det er det de gjør: de ser en hvit mann og tenker PENGER! Det fins ikke en eneste svart afrikaner i Afrika som IKKE gjør det. Og hvem er da de største rasistene? Negrene, fordi de tror det er legitimt for dem å forskjellsbehandle hvite. De har gjort det i alle år, men VI får ikke lov til å forskjellbehandle noen - og når vi påpeker at negrene gjør det, så er det VI som er rasister. Og det er ikke bare negrene dette gjelder, det gjelder indianere i sør-amerika, det gjelder arabere i mange land. det gjelder også mange asiater; de vil at den hvite mann skal betale ekstra for det meste, og behandler alle hvite dårlig.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #55 Skrevet 16. august 2009 Jeg tror forresten ikke at hans virkelige navn ER joshus French! Joda, det er det. Han har to andre fornavn, hvorav det ene er typisk norsk, og ett annet (norsk) etternavn.
Ella_Grey Skrevet 16. august 2009 #56 Skrevet 16. august 2009 (endret) Det er jo et spørsmål om hudfarge/rase. Det er vel ingen midt i svarteste Afrika som tenker KA-CHING (hater bruken av engelskspråklige uttrykk) når de ser en neger? Her hadde jeg egentlig sagt noe annet fordi jeg først misforsto poenget ditt. Men det kommer vel an på hvor mye penger det ser ut som personen har. Erfaringsmessig er vel hvite rikere enn de fleste svarte, og et lettere bytte (ofte veldig naive). Mens de svarte som faktisk har penger sørger for å ha vakter og bor bak murer. Og i den grad folk lar sine egne overfladiske inntrykk representere verdien av det jeg skriver, så sier det mer om dem enn meg. For min del må du bare si neger så mye du vil, men du vet jo at negativ generallisering basert på hudfarge = rasisme. Og da er folk som oftest mindre villig til å høre på det du sier (og det gjelder deg "gjest" litt lenger opp også). Det er forresten egentlig feil å si "alle andre" land i Afrika, for noen land fungerer jo rimelig bra. Endret 17. august 2009 av Nigo-san
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #57 Skrevet 16. august 2009 Det jeg legger merke til er blodspruten, den tyder det på at skuddet ble avfyrt fra høyre side, altså passasjersiden, mot venstre.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #58 Skrevet 16. august 2009 Det jeg legger merke til er blodspruten, den tyder det på at skuddet ble avfyrt fra høyre side, altså passasjersiden, mot venstre. dersom utgangssåret er større enn inngangssåret, ja. Jeg reagerte også på det samme, og jeg vet at Moland satt i passasjersetet foran.
Gjest brutal_mann Skrevet 16. august 2009 #59 Skrevet 16. august 2009 Bildet i seg selv er helt irrelevant. Det trenger ikke en gang å være et smil for å bli fanget som et smil på et bilde. tenk over hjvor annerledes mange bilder blir enn hva motivet var for deg i det du tok bildet. Forøvrig jobber gutta boys i en bransje som er så skitten at jeg ikke føler mye sympati for dem uansett. Ei tror jeg på en rettferdig rettergang. Uansett hvordan en vender og vrir på det viser denne saken bare at store deler av verden er ute og seiler.
Gjest Melchizedek Skrevet 16. august 2009 #60 Skrevet 16. august 2009 Den eneste grunnen til at så mange tror de er uskyldige er fordi de er Norske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå