Gjest eril Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Sånn her er saken Han får leien den første hver måneden og betalings frist er 17 hver måned. Jeg skal flytte inn 16.august. Bør jeg da være med på å betale for hele august eller burde jeg betale for den perioden jeg faktisk bor der? Fra 16 til 16. Eller bare 1/4 av leie for august? Jeg liker ikke tanken av å betale for noe jeg ikke har gjort. Bo der over halve måneden for eksempel. Er det bare jeg som er kjip eller? Han sa jeg kunne velge selv om jeg vil betale hele eller ikke. Selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Selv hadde jeg nok betalt for 16. august til 1. september og deretter hele måneder når han betaler.
Cullen Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 (endret) Hvis det var kjæresten min hadde jeg ikke brydd meg om jeg betalte for 2 uker for mye eller ikke. Endret 10. august 2009 av Cullen
Gjest eril Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 I do, når jeg har lite penger fra før av. Noen tusen spiller en rolle.
Annikken Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Del husleia på 31, gang den med, hva blir det... fra 16. til 31., 15 dager, og betal det. Etter det betaler du hver hele måned. Du har ikke bodd der hele August, hvorfor skal du betale for det da?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Altså, når han betaler leie 17.august, hvilken periode betaler han da egentlig for? Normalt sett betaler man jo leie forskuddsvis, noe som betyr 17.august - 17.september i dette tilfellet. Det er svært sjelden at man betaler husleie etterskuddsvis. Men såklart, hvis det er avtalen med huseier så er det selvsagt huseier sitt problem (men det er jo en risiko for huseier å akseptere betaling etterskuddsvis). Uansett, er det så at dere 17.august betaler for 1. - 31.august hadde jeg betalt 1/4 av regningen (altså halvparten av regningen for de to siste ukene hvor du faktisk bor der)
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Du trenger selvfølgelig ikke betale når du ikke bor der, spesielt hvis du har en egen leilighet du må betale leie for til du flytter inn. Da blir det jo i alle fall store utgifter. Skjønner det sånn at du flytter inn i en leilighet han leier og at han har klart hele leien selv tidligere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå