Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Har hatt ett forhold som er noen mnd gammelt. I denne perioden har vi hatt det fint som kjærester flest. Gode dager, og noen små krangler om hverdagslige ting, det er jo sånn man må gjennom for å lære å kjenne partneren. Hun er trivlig og ikke noe sånn typisk a4 menneske, men ønsker å skille seg litt ut fra flertallet, både med klestil og væremåte. Nå i ettertid tenker jeg litt lite feminin. Selv om hun alltid brukte sminke og sånne dame ting. Hun har få venninder i sin nærmeste omgangskrets, flest gutter. Dette undret jeg meg litt over i starten, men godtok forklaringen at hun ikke liker så veldig godt å sitte å diskutere "dame-ting" til enhver tid. I slutten var det lite og lenge mellom hver gang vi hadde sex. Hver gang jeg tok opp dette ble jeg møtt av at jeg var desperat, og sånnt ødela for sexlysten. Jeg kunne tenke meg iallefall 1-2ganger i uka som et minimum, i allefall når det er så nytt som det er, lysten faller vel naturlig som tiden går, men i dette tilfelle synes jeg det burde være på topp sex-messigt. Vi snakket også mot slutten om å flytte samme, det er et barn inne i denne settingen, så jeg ville ta det litt roligt og bruke mer enn 2-3mnd før det skrittet ble tatt. Jeg var borte en helg, en helg som hadde vært planlagt lenge ifm jobben. Når jeg kommer hjem sende jeg en sms og sier at jeg er hjemme, og ønsker å komme å se henne, jeg hadde jo lengtet hjem til henne hele helgen. Men nei, da skulle hun ha noen dager for seg selv. Hun trengte tid med seg selv. Ok, jeg godtok det. Denne kvelden fikk jeg masse sms fra henne, utelukkende negativt. Alt var negativt. Jeg var alt fra dum til nymfoman. Tok ingen hensyn, var egoistisk og som kun tenkte på meg selv. Hadde null følselser. Sånn forsatte det, og tilslutt kom en sms med at hun faktisk aldri hadde vært forelska i meg. Slik jeg så det, var hun på vei bort fra meg, denne kvelden. Jeg prøvde å ringe henne, men nei, hun skulle kun kommunisere på sms. Jeg har i denne perioden vi var sammen, stilt opp for henne 110% det vet jeg, det sier alle andre som kjenner litt til oss også. Jeg har alltid hatt et godt rykte på meg om å være snill overfor mennesker jeg er glad i. Om det er materalistisk ting eller kjærlighet jeg gir, så gir jeg mer enn jeg forventer tilbake, synes selv det er helt ok. Jeg dumpet iallefall henne denne kvelden, ga henne et ultimatium om at hun kunne velge å komme ned til meg, for så å diskutere, istedet for sms diskusjoner eller så kunne vi bare avslutte det som det var da. Og ganske riktig, nå var jeg en idiot som hadde knust hjerte hennes. Javel, tenkte jeg, hva knuste hun for kun timer siden da hun sa at hun aldri hadde vært forelska i meg. Hun var glad i meg kunne hun fortelle, jeg tror hun var mer glad i kontoen min, og sa dette. Jeg kuttet all kontakt tvært, mens hun forsatte å bombe meg med mer og mer useriøse sms om hvor teit jeg var som hadde knust hjerte hennes. Da jeg første gang møtte henne, oppdaget jeg at hun var i store problemer med å kunne betale for seg, jeg hjalp henne litt på vei, hun var takknemlig og takket mye for hjelpen, jeg sletta noe høyrente gjeld, og hun betaler tilbake rentefritt til meg heller. Men nå har jeg ikke sett noe mer til resten, vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller, men det er liksom så lite oppi dette her. Nå i ettertid så tenker jeg jo mitt om den saken da. Hun jobber, i ett mannsdominert yrke, og trives sier hun, men hun er mye "syk" og hjemme fra jobben, som også i dag henger i en tyn tråd for henne har jeg hørt. Damer er kompliserte det er helt sikker. Rekner med å få mye pepper her fra de andre damene. Vær gjerne ærlig og si hva dere mener om denne saken, gjorde jeg rett eller galt???? Når dere leser denne historien, hvilke intrykk sitter dere igjen med? Ja jeg vet det er 2 sider av en sak. Men jeg mener nå jeg la det frem sakligt og ganske så nøytralt. Var dette rett eller galt av meg?
Gjest Gjest_jente20_* Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Sitter igjen med tanker at dere ikke passet godt sammen. Når en får så store krangler i begynnelsen og hun sier hun aldri har vært forelsket osv. Da er det ikke ment to bee! Den andre tanken jeg sitter igjen med er at dere kommuniserer dårlig. I alle fall henne som vil ta opp en diskusjon over SMS, hvor barnselig er ikke det?
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 Ustabilt kvinnfolk! LØØØØØP! Takk din skaper og alle høyere makter for at du kom unna. GRATTIS med friheten.
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Har hatt ett forhold som er noen mnd gammelt. I denne perioden har vi hatt det fint som kjærester flest. Gode dager, og noen små krangler om hverdagslige ting, det er jo sånn man må gjennom for å lære å kjenne partneren. Hun er trivlig og ikke noe sånn typisk a4 menneske, men ønsker å skille seg litt ut fra flertallet, både med klestil og væremåte. Nå i ettertid tenker jeg litt lite feminin. Selv om hun alltid brukte sminke og sånne dame ting. Hun har få venninder i sin nærmeste omgangskrets, flest gutter. Dette undret jeg meg litt over i starten, men godtok forklaringen at hun ikke liker så veldig godt å sitte å diskutere "dame-ting" til enhver tid. I slutten var det lite og lenge mellom hver gang vi hadde sex. Hver gang jeg tok opp dette ble jeg møtt av at jeg var desperat, og sånnt ødela for sexlysten. Jeg kunne tenke meg iallefall 1-2ganger i uka som et minimum, i allefall når det er så nytt som det er, lysten faller vel naturlig som tiden går, men i dette tilfelle synes jeg det burde være på topp sex-messigt. Vi snakket også mot slutten om å flytte samme, det er et barn inne i denne settingen, så jeg ville ta det litt roligt og bruke mer enn 2-3mnd før det skrittet ble tatt. Jeg var borte en helg, en helg som hadde vært planlagt lenge ifm jobben. Når jeg kommer hjem sende jeg en sms og sier at jeg er hjemme, og ønsker å komme å se henne, jeg hadde jo lengtet hjem til henne hele helgen. Men nei, da skulle hun ha noen dager for seg selv. Hun trengte tid med seg selv. Ok, jeg godtok det. Denne kvelden fikk jeg masse sms fra henne, utelukkende negativt. Alt var negativt. Jeg var alt fra dum til nymfoman. Tok ingen hensyn, var egoistisk og som kun tenkte på meg selv. Hadde null følselser. Sånn forsatte det, og tilslutt kom en sms med at hun faktisk aldri hadde vært forelska i meg. Slik jeg så det, var hun på vei bort fra meg, denne kvelden. Jeg prøvde å ringe henne, men nei, hun skulle kun kommunisere på sms. Jeg har i denne perioden vi var sammen, stilt opp for henne 110% det vet jeg, det sier alle andre som kjenner litt til oss også. Jeg har alltid hatt et godt rykte på meg om å være snill overfor mennesker jeg er glad i. Om det er materalistisk ting eller kjærlighet jeg gir, så gir jeg mer enn jeg forventer tilbake, synes selv det er helt ok. Jeg dumpet iallefall henne denne kvelden, ga henne et ultimatium om at hun kunne velge å komme ned til meg, for så å diskutere, istedet for sms diskusjoner eller så kunne vi bare avslutte det som det var da. Og ganske riktig, nå var jeg en idiot som hadde knust hjerte hennes. Javel, tenkte jeg, hva knuste hun for kun timer siden da hun sa at hun aldri hadde vært forelska i meg. Hun var glad i meg kunne hun fortelle, jeg tror hun var mer glad i kontoen min, og sa dette. Jeg kuttet all kontakt tvært, mens hun forsatte å bombe meg med mer og mer useriøse sms om hvor teit jeg var som hadde knust hjerte hennes. Da jeg første gang møtte henne, oppdaget jeg at hun var i store problemer med å kunne betale for seg, jeg hjalp henne litt på vei, hun var takknemlig og takket mye for hjelpen, jeg sletta noe høyrente gjeld, og hun betaler tilbake rentefritt til meg heller. Men nå har jeg ikke sett noe mer til resten, vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller, men det er liksom så lite oppi dette her. Nå i ettertid så tenker jeg jo mitt om den saken da. Hun jobber, i ett mannsdominert yrke, og trives sier hun, men hun er mye "syk" og hjemme fra jobben, som også i dag henger i en tyn tråd for henne har jeg hørt. Damer er kompliserte det er helt sikker. Rekner med å få mye pepper her fra de andre damene. Vær gjerne ærlig og si hva dere mener om denne saken, gjorde jeg rett eller galt???? Når dere leser denne historien, hvilke intrykk sitter dere igjen med? Ja jeg vet det er 2 sider av en sak. Men jeg mener nå jeg la det frem sakligt og ganske så nøytralt. Var dette rett eller galt av meg? nei, dette var riktig, men prøv å få tak i resten av pengene hun skylder deg også
Ella_Grey Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Sånn som du legger det frem syns jeg at du gjorde det rette. Det var kanskje en brå måte du gjorde det på, men er vel egentlig i tvil om det forholdet ville hatt noen fremtid.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Sånn som jeg leser dette har du gjort et riktig og modent valg. Du er ikke interessert i å bli behandlet dårlig og tar konsekvensene av det. Du gav henne et valg og til og med ikke da klarte hun, etter min mening, å handle voksent. Du er en fri mann og det er nok en annen heldig dame der ute som venter på deg!
Gjest Jinx82-utlogget Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Om du har gjengitt situasjonen noenlunde slik det foregikk, synes jeg du kan gi deg et klapp på skulderen for å komme ut av et brudd med verdigheten i behold.. Hev hodet, det er flere fisk bla, bla.. Nå skrev du vel ingenting om alder såvidt jeg husker, men å krangle over sms er umodent i mitt hode, og ikke minst et skikkelig godt utgangs- punkt for maaange unødvendige misforståelser. Dere hørtes ut for å ha litt ulike behov både seksuelt og med tanke på nærhet/samvær, og for min del har det alltid vært ekstra mye kos på den ene og den andre måten i begynnelsen av et forhold, (de 3 jeg har hatt, hehe!) Også det at hun viser lite selvinnsikt ved først å såre deg, (via sms ), og så påstå at det er du som knuser hennes hjerte.. merkelig. Ellers synes jeg i likhet med noen over her at du absolutt burde pushe på for å få tilbake pengene hun har lånt av deg, det minimumet av anstendighet har vel de fleste voksne mennesker, I hope!
Gjest Sjokoladesaus Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 Neste gang kan du kanskje la være å betale for kjæresten din, så slipper du å bekymre deg for at hun har vært ute etter kontoen din. Ordentlige jenter betaler for seg selv. Du er naiv når du betaler mye, og når man bare har vært sammen i kort tid ja da har man ingen garanti for at man blir lurt. Kanskje lærte du nå til neste gang.
Gjest Kom deg vekk! Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Hjelp - kan det være noe TVIL om at dette forholdet var en katastrofe fra dag en? Prøv å få tak i pengene dine og kutt damen helt ut etterpå. Nei, jeg vet faktisk ikke om det er verdt det å prøve å få tak i pengene engang, så lenge du blir kvitt henne. Nei fysj! VÆR så snill og ikke bli hektet i garnet igjen. Fra en KVINNE som ønsker deg alt godt!
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Ut i fra det du skriver virker hun rimelig ustabil, og kommer til å være det fra til hun evt får profesjonell hjelp. Jeg tror du gjorde det riktige i å dumpe henne, det finnes normale jenter der ute også!
Gjest brutal_mann Skrevet 10. august 2009 #11 Skrevet 10. august 2009 Løp mann! For guds skyld løp! Dame er jo sprøyte splitter pine gal og fortjener ikke noen mann! Finn deg heller ei søt lita jente som virkleig bryr seg om deg. Ikke ei slik psycho kjerring som det der.
Jade Skrevet 10. august 2009 #12 Skrevet 10. august 2009 Huff... I følge historien din, hørtes hun ikke god ut. Vær glad du er kvitt henne. Men prøv likevel å få tilbake pengene dine! Surt når enkelte skal få lov til å utnytte folk på den måten!
slumkim Skrevet 11. august 2009 #13 Skrevet 11. august 2009 Løøøøøp. Gi faen i pengene og kom deg unna.
Miss moneypenny Skrevet 11. august 2009 #14 Skrevet 11. august 2009 Hvorfor skulle du få pepper for dette? Det høres jo ikke ut som hun behandlet deg spesielt bra. Jeg håper du får igjen pengene dine, men det er ikke det viktigste. Det viktigste er at du har klart å bryte med henne hvis det er det du vil innerst inne. For det kan høres ut som hun er litt ustabil, og det var ikke snille ting hun skrev til deg. Høres ut som du har gjort et klokt valg når hun helt ut av det blå sier at hun aldri har vært forelsket i deg. (Muligens sagt for å såre deg uten å nødvendigvis være sant, men hva vet jeg...).
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #15 Skrevet 14. august 2009 Her har du ikke gjort noe galt, eneste er vel at du har holdt ut for lenge.. Run Forrest run!
Gjest kvinne 36 Skrevet 14. august 2009 #16 Skrevet 14. august 2009 Rekner med å få mye pepper her fra de andre damene. Vær gjerne ærlig og si hva dere mener om denne saken, gjorde jeg rett eller galt???? Som du ser, får du IKKE pepper hos oss damer. Du har tatt det helt riktige valget. Hun var tydelig ikke ute etter DEG, men det du kunne gi henne. Sørg for å få pengene dine tilbake og fortsett livet ditt. Tror du blir å klare deg helt fint jeg ;-) Lykke til i hvertfall
Konservativ Mann Skrevet 14. august 2009 #17 Skrevet 14. august 2009 (endret) TS gjorde, etter mitt syn, 100% rett i å slå opp! Det virker som om enkelte damer (ikke mange, men noen få) mener at de har rett til å få økonomien dekket av sin kjæreste/samboer etc. Det begynner med at de ikke takker når du spanderer kino/resturantbesøk og videreutvikler seg til at de regner med at du skal betale gjelden deres osv. Når forholdet er over kan du banne på at de har 100 grunner til ikke å betale deg tilbake. Når det gjelder sex virker det helt vilt å ikke ha sex på ukentlig basis! Du er IKKE nymfoman, det er hun som er aseksuell (eller muligens lesbisk/ikke tiltrukket av deg). Min erfaring er er at folk sjelden endrer personlighet dramatisk, og dersom hun er utakknemlig, sutrete, storforlangende og i tillegg har en uakseptabel lav appetitt på sex, så er det klinkende klart at du gjorde det rette ved å slå opp! Endret 14. august 2009 av Konservativ Mann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå