Gå til innhold

Barn og solhatt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pysa_*
Skrevet

Nå i disse tider har jeg begynt å gi 7-åringen min solhatt for å styrke immunforsvaret. Så leste jeg på nett at barn ikke skal ha solhatt. Er det noen som vet hvorfor, og hva som evt. kan gies i stedet? Grunnen til at jeg har begynt med dette er at hun har astma, og ønsker at hun skal være bedre rustet når hun begynner på skolen igjen.

Skrevet (endret)

Solhatt kan være ganske sterkt for kroppen iallfall, jeg fikk en kjempesterk allergisk reaksjon på å ta det mot forkjølelse, skikkelig allergisk anfall med kløende utslett over hele meg og svimmelhet, som varte i ca 2 døgn etter at jeg fikk sterke allergimedisiner. Mulig det er slike reaksjoner som kan være farlige for barn? Hos meg kom reaksjonen helt plutselig, jeg merket ingenting, så mens jeg satt på sofaen sammen med flere andre ser plutselig noen at jeg er helt rød og dårlig.. så jeg dro rett på legevakten, i løpet av en halvtime så jeg ut slik at folk rygget unna på legevakten.. :fnise:

Jeg tror ellers at barn ikke har behov for ekstra naturmidler for å bedre immunforsvaret, da ville jeg heller satset på å ha et godt sammensatt kosthold.

Fant denne infoen på helsenett.no

"Rød solhatt

Solhattprodukter blir ikke anbefalt til gravide og barn på grunn av utilstrekkelig erfaring med slik bruk. Man har nå vurdert effekt og bivirkninger hos barn mellom 2 og 11 år.

Hyppigheten av bivirkninger var også den samme med unntak av utslett som forekom oftere blant dem som hadde brukt rød solhatt. To av barna som fikk dette middelet fikk akutte pusteproblemer som krevde innleggelse i sykehus og behandling med kortison."

Deler slettet. Resten kan leses her. Har latt uthevingene stå igjen. -jolie, mod

Endret av jolie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...