Gjest Gjest_karen_* Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 har vert på fargeriket og slike steder, og alt de har er noe eggethvitt og mer bomullshvit som går mer over i grønt/grått.. men ingen hELT kritt hvite.. !? ..... hvor finne????
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Helt hvit er ublandet base og derfor sjeldent med på fargekartene. Jeg har brukt helt hvit akrylmaling (Harmoni) på tak og lister kjøpt på MAXBO
Gjest Gjest_karen_* Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 okei! takk for svar! da tar jeg turen til maxbo tror jeg:)
Hårek Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Vær obs på at oljemaling uansett vil gulne, så hvis du vil bevare det helt hvite bør du styre unna det.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Vannbaser akryl som jeg har brukt gulner ikke og det er også mye lettere å rengjøre pensler og redskaper samt at det lukter mindre og tørker fortere
Gjest malern Skrevet 15. august 2009 #6 Skrevet 15. august 2009 har vert på fargeriket og slike steder, og alt de har er noe eggethvitt og mer bomullshvit som går mer over i grønt/grått.. men ingen hELT kritt hvite.. !? ..... hvor finne???? fargen chi er så kritthvit du får det, er litt sort i den, så den er kald og hard, sett et helt rom med det, den er virkelig base hvit
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 15. august 2009 #7 Skrevet 15. august 2009 Hvis du forklarer i butikken hva du vil ha, kan de blande for deg så du får akkurat den fargen du ønsker. Hva med å ta med et eller annet som har den hvitfargen du ønsker, så kan de blande akkurat den fargen for deg?
Pupsilure Skrevet 15. august 2009 #8 Skrevet 15. august 2009 Chi er helt kritthvit ja Syntes den er veldig fin, har malt mye med den i leiligheten vår.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 #9 Skrevet 15. august 2009 Helt hvit finnes ofte ikke på fargekartet, nei, men har du spurt betjeningen? Som andre her har skrevet så er jo helt hvit basen for alle de andre fargene, så de må da ha den overalt? Har selv kjøpt både våtromsmaling og utendørs maling i helt hvit.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 #10 Skrevet 15. august 2009 fargen chi er så kritthvit du får det, er litt sort i den, så den er kald og hard, sett et helt rom med det, den er virkelig base hvit Så den er helt hvit med litt sort i?!? Da sluttet den vel brått å være kritthvit mer! Skal du ha helt hvit så ta en base FØR man blander sort eller farge i - egentlig ganske logisk....
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2009 #11 Skrevet 16. august 2009 Det er da bare å be om standard hvit, det. Det har ALLE malingsprodusenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå