Gjest Gjest Skrevet 18. august 2009 #61 Del Skrevet 18. august 2009 Totalt mangel på evne til selvkritikk er også slitsomt... Slik TS fremstår i denne tråden er jeg overhode ikke overrasket over at TS er singel. Overfladisk og selvgod. Det tenner ingen. Idiot. Du er ikke god nok, men det betyr ikke at hun skal senke kravene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 18. august 2009 #62 Del Skrevet 18. august 2009 Det er fordi en skremmende stor majoritet av disse kvinnene er nettop det. Jeg blir like satt ut de få gangene jeg treffer en vakker kvinne som er jordnær. Går mer enn et år mellom hver gang. En har opplevd så mye hårreisende fra vakre kvinner over årenes løp at når en ser en vakker kvinne så orker en rett og slett ikke å ofre henne mer oppmerksomhet enn et blikk. (Muligens et småkåt blik må innrømmes...) Rett og slett fordi en ikke forventer noe positivt fra den kanten. En mann som dømmer meg for utseendet ville være helt uinteressant for meg. Uintelligent vil jeg kalle det. Hvordan ville du selv sett på en dame som dømte deg for utseendet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 18. august 2009 #63 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann36 Skrevet 18. august 2009 #64 Del Skrevet 18. august 2009 Er stort sett av samme meining som lommerusk...og gjør akkurat det same. Og har nok opplevd det same. På jobben i dag var det ei jente som spurde meg om eg ikke skulle finne meg noen snart (som det er ein enkel sak pffff). Sa at eg har gitt opp å få meg dame for lenge siden, men eg såg på facebook at ein barndomsvenn hadde funne seg ei filipinsk ei. Sa at eg får gjøre det same tenker eg og gliste. Kom noen andre forbi og dei diskuterte seg imellom. At eg måtte da finne meg ei norsk ei, osv. Og at det måtte da finnes noen der ute for meg osv. Nei det trudde eg ikke. Fekk beskjed at eg er kresen....trur ikke dei veit at eg har blitt avist av damer heile livet mitt . Har eigentlig bare 2 stk kriterier på damer dei må være ordentlige og hygglige. (og det er ikke alle som er det ) Det er ikke alle som har utømlig selvtilit...PS fekk vite av ein kompis for mange år siden at alle jentene i den dalen eg veks opp (flyttet til), var forelsket i meg og eg ante ingenting. Trur nok ein del jenter i norge blir avstandsforelsket og gjør ingenting med det. Og får nok oppmerksomhet fra gutter uten å gjøre noe ut av seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann36 Skrevet 18. august 2009 #65 Del Skrevet 18. august 2009 Bare so det er sagt eg har ikke tenkt å finne meg ei filipinsk dame. Det var ein spøk. (oppgitt spøk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 18. august 2009 #66 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 18. august 2009 #67 Del Skrevet 18. august 2009 Det er jo nettopp det som er "trist" for kvinner som blir sett på og omtalt som over snittet pent. Vi får ikke sjansen til å vise det som er på innsida. Og jeg skal love at det som er på utsida bare er glasur, og det hjelper jo ikke om den er pen (glasuren altså) dersom kaka er sur og dårlig... Må tørre å smake på kaka, BM... Jeg ville bli meget, dog positivt, overrasket om noen skulle finne på å by på et stykke En mann som dømmer meg for utseendet ville være helt uinteressant for meg. Uintelligent vil jeg kalle det. Hvordan ville du selv sett på en dame som dømte deg for utseendet ditt? Jeg ville blitt glad for det. Det er bedre enn i dag, der en bare blir vurdert etter kontoutskriften. Aller helst ville en jo blitt vurdert i kombinasjonen utseende og personlighet. Dessverre er personligheten til menn totalt underordnet når en kvinne aller nådigst tar til seg en mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indignert Skrevet 18. august 2009 #68 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg ville bli meget, dog positivt, overrasket om noen skulle finne på å by på et stykke Det fordrer da at mannen er i stand til å forsyne seg og å spise. Kakestykket kan ikke gjøre hele jobben for ham, selv om han er norsk, feig og lat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. august 2009 #69 Del Skrevet 19. august 2009 Til Lommerusk, Det er vel typisk her på forumet at når kvinner sier noe negativt om menn, generelt, så sier menn noe negativt om kvinner generelt. Jeg er forøvrig HELT enig med deg, kravspesifikasjonslister er det VERSTE jeg vet. Jeg har dog truffet menn med samme listene. Og blitt eliminert med bakgrunn i dem. Når det er sagt, min liste? "Han må ha evnen til å gjøre meg forelsket i seg." Er det ikke kjemi eller følelser så betyr det jo ingen verdens ting om han er høy og mørk, liten og lys, hårete eller skallet, med eller uten barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 19. august 2009 #70 Del Skrevet 19. august 2009 ... til den over... Nå vil jeg ikke ha en sånn, "Ja hva med deg da, hva skal du ha evne til?" Jeg skal ha evnen til å gjøre ham forelska i meg, ved å være akkurat den jeg er. Capice? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 19. august 2009 #71 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 19. august 2009 #72 Del Skrevet 19. august 2009 Det som gjør at temperaturen hos Kvinneguiden kanskje er litt høyere enn andre steder ligger jo faktisk i navnet. Kvinneguiden har jo profil som en kjønnsbasert nettside, og at den med denne tittelen og i denne konteksten, og i tillegg med et åpent forum, også tiltrekker seg reaksjonære elementer som ønsker å lufte sine meninger er kanskje ikke så rart. I og med at debatter på nett gjerne foregår mellom ytterpunktene, så tar det heller ikke lang tid før skittkastingen er i gang. Jeg tror nok at slike lister som oftest spiller veldig liten rolle når alt kommer til alt, for hvem vi ender opp med handler like mye om tilfeldigheter som helt bevisste valg. Jeg tror med andre ord at de aller fleste vil skrote en slik punktliste dersom de forelsker seg eller av andre årsaker går inn i et parforhold. Selv om vi ønsker å tro annerledes, så er disse tingene nemlig ikke alltid som i romantiske Hollywoodfilmer. Det eneste disse listene egentlig bidrar til er å påvirke den innstillingen du selv har i en innledningsfase til de menn eller kvinner du møter, samt, i den grad du tilkjennegjør disse kravene, begrense utvalget av de menn eller kvinner som i det hele tatt gidder eller våger å ta kontakt med deg. Dersom du ønsker størst og best mulig utvalg og å gjøre egne erfaringer, så er slike lister i grunnen ganske kontraproduktive. Ved å for eksempel liste opp diverse krav på en profil på et nettsjekkested, så er det faktisk ikke du som siler ut beilerne dine, men beilerne som siler ut seg selv - og da gjerne på helt andre premisser og med helt andre forutsetninger enn du tror og ønsker. Ellers er jeg jo helt enig med deg. Jeg har heller ikke lyst til å avvise noen på bakgrunn av helt arbitrære krav allerede fra starten av, men jeg vet jo at jeg dessverre går i den fella en gang i blant jeg også. I det hele tatt er det mange ulike faktorer og mekanismer som virker inn på hvem vi gir en sjanse og hvem vi ender opp med, og sånn bør det nok kanskje være også. Det skal ikke være lett, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2009 #73 Del Skrevet 19. august 2009 Det er nok i hovedsak et resultat av det faktum at menn og kvinner har litt vanskelig for å forstå hverandre - eller rettere sagt: ikke ønsker å forstå hverandre. En annen ting er en gjennomgående mangel på evne til selvransakelse på begge sider. Mitt inntrykk er også at den kjønnskampen som har foregått de senere årtier snarere har befestet de mer dyptgående kulturelle skillene mellom kjønnene enn visket dem ut. Det at menn og kvinner har blitt satt opp mot hverandre i en svært polarisert debatt gjør også at mer reaksjonære holdninger stadig får mer fotfeste. Dette ser man jo drøssevis av eksempler på både her i dette forumet og i media (jeg tenker da blant annet på denne Hanne Nabintu Herland). Summen av alt dette er at det er enklere å skylde på den andre parten og "systemet" enn å gå i seg selv og finne levedyktige og konstruktive løsninger. Det som gjør at temperaturen hos Kvinneguiden kanskje er litt høyere enn andre steder ligger jo faktisk i navnet. Kvinneguiden har jo profil som en kjønnsbasert nettside, og at den med denne tittelen og i denne konteksten, og i tillegg med et åpent forum, også tiltrekker seg reaksjonære elementer som ønsker å lufte sine meninger er kanskje ikke så rart. I og med at debatter på nett gjerne foregår mellom ytterpunktene, så tar det heller ikke lang tid før skittkastingen er i gang. Jeg tror nok at slike lister som oftest spiller veldig liten rolle når alt kommer til alt, for hvem vi ender opp med handler like mye om tilfeldigheter som helt bevisste valg. Jeg tror med andre ord at de aller fleste vil skrote en slik punktliste dersom de forelsker seg eller av andre årsaker går inn i et parforhold. Selv om vi ønsker å tro annerledes, så er disse tingene nemlig ikke alltid som i romantiske Hollywoodfilmer. Det eneste disse listene egentlig bidrar til er å påvirke den innstillingen du selv har i en innledningsfase til de menn eller kvinner du møter, samt, i den grad du tilkjennegjør disse kravene, begrense utvalget av de menn eller kvinner som i det hele tatt gidder eller våger å ta kontakt med deg. Dersom du ønsker størst og best mulig utvalg og å gjøre egne erfaringer, så er slike lister i grunnen ganske kontraproduktive. Ved å for eksempel liste opp diverse krav på en profil på et nettsjekkested, så er det faktisk ikke du som siler ut beilerne dine, men beilerne som siler ut seg selv - og da gjerne på helt andre premisser og med helt andre forutsetninger enn du tror og ønsker. Ellers er jeg jo helt enig med deg. Jeg har heller ikke lyst til å avvise noen på bakgrunn av helt arbitrære krav allerede fra starten av, men jeg vet jo at jeg dessverre går i den fella en gang i blant jeg også. I det hele tatt er det mange ulike faktorer og mekanismer som virker inn på hvem vi gir en sjanse og hvem vi ender opp med, og sånn bør det nok kanskje være også. Det er flott du gjør ditt for å senke temperaturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cynthia Skrevet 19. august 2009 #74 Del Skrevet 19. august 2009 Kanskje du rett og slett er for desperat. Slapp av, og nyt hverdagen som singel. Jeg hadde store planer om det, og det er akkurat derfor ting har utviklet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 22. august 2009 #75 Del Skrevet 22. august 2009 Ja, her var det mye interessant. Kjekt å lese i en lørdags kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #76 Del Skrevet 23. august 2009 Jeg tror TS er i feil aldersgruppe. 35-40 er en alder hvor det 'haster' for oss kvinner å få barn - og menn på samme alder, som ennå ikke har fått barn, er også ute etter barn. Mennene vil da satse på damer som er mye yngre, for å være sikre på å få disse barna sine - av biologiske grunner. Menn på samme alder som har fått barn, er mindre interessert i få noen flere og skyr derfor 35-40 fordi det ligger et stort press der om å få barn. Mye yngre menn, i 20-30 årene, er ennå ikke klare for noe etablering og vil bare melde seg for sex og moro med en dame på 35->. Da sitter TS igjen med menn på 45 og oppover. Men her konkurrerer hun med oss som nå er blitt 45, har fått de barna vi vil ha og uansett stort sett ikke kan få flere om vi ville heller. Vi er både attraktive og 'trygge' alternativer for menn på 40 og oppover som ikke vil ha barn. Jeg har vært der hvor du er jeg også. Min 'trøst' til deg er at det blir mye bedre om 10 år. Da er mennene fra de skilsmissene de gjennomgikk i 30-40 alderen kommet over de verste sårene sine også, og mer klare for å satse igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PatheticGirl43 Skrevet 23. august 2009 #77 Del Skrevet 23. august 2009 Neppe. Men TS er ekstremt overfladisk og har et bilde av seg selv som ikke henger på greip. Hun trenger rett og slett å få kontakt med planeten jorden. Signerer.. menn sier de synes jeg er chic, søt og også vakker. Hvis mennene sier at du er chic så er de homo, problem solved. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #78 Del Skrevet 23. august 2009 Signerer.. Hvis mennene sier at du er chic så er de homo, problem solved. Hey, hey....det ser vel ikke ut som om du selv er såkalt "chic", og for alt du vet er TS dødssøt. Det er mange heterofile kule menn som bruker ordet chic, de har bare reist veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2009 #79 Del Skrevet 23. august 2009 Mulig TS har rett i at hun er attraktiv, eller ikke, men det endrer lite uansett. Som tidligere sagt, er markedet for hennes aldersgruppe snevert. Dette lille markedet snevrer hun ytterligere inn ved å være kresen og ha en lang kravliste. Det er godt mulig at hun faktisk selv stiller i den klassen hun har definert at mennene skal ha, men dette endrer også lite. For de mennene som tilfredsstiller kravlista hennes, har selv en kravliste som er minst like lang! Og selv om hun skulle tilfredsstille denne lista deres, så er det sikkert 9 andre damer som også gjør det, og mange av dem er YNGRE enn TS. Menn i denne klassen har mye godt å velge i, og er i en alder hvor etablering av familie er lite interessant, så mest sannsynlig vil de ikke velge seg EN dame blant de vakre 10. Hvorfor skulle de det, når de kan få alle når det passer dem? Synes ikke det er noe å utsette på det en gang. De har mulighetene og bruker dem. Denne typen menn har jeg 'truffet' på nettet rett som det er. De har typisk ordet 'kresen' i profilteksten sin og en lang liste med krav. De er kjekke (tror de i hvert fall selv), de er framgangsrike, de eier både det ene og det andre og ikke minst en livsstil og de tjener mer enn millionen i året. De gidder som oftest ikke en gang å svare på henvendelser fra meg - selv om jeg 'oppfyller' kravene deres. Er jeg så 'heldig' at jeg får chatte med dem, så blir det et langt intervju om hvordan jeg kler meg ved forskjellige anledninger, min dannelse og mitt utseende. Jeg skyr nå slike profiler som pesten, og ikke F... om jeg vil være sammen med noe sånt - og ikke minst - konkurrere med en haug med andre babes til stadighet. Undrer meg ikke det minste om menn tenker tilsvarende om tilsvarende damer! Så fra å ha et LITE markedet, ender TS opp med et marked som er ikke-eksisterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. august 2009 #80 Del Skrevet 23. august 2009 Dette høres komplisert ut. Jeg vet ikke helt hvor det går galt. Men det er klart at om Celina Midelfart gikk single et helt liv, mens tilbudene strømmet på til Magnhild Meltveit Klepp, så er noe galt et sted. Jeg vet bare ikke hvor det skjærer seg. Men noe må det jo være. Nå er jeg verken Celina eller Magnhild, bare så det er sagt. Men noen må man jo bruke for å eksemplifisere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå