Gå til innhold

Hva gjør jeg galt? Blir ikke forhold

Gjest 35+ og single attraktiv

Anbefalte innlegg

Gjest 35+ og single attraktiv

Er 35+, single kvinne og får jevnlig bekreftet fra menn på gaten, på utesteder, på jobb, i hverdagen og på reiser at de synes jeg er attraktiv. De sier:

- bra kropp

- snill

- hyggelig

- vakker

- fornuftig

- av og til morsom

- stram og fast i kroppen...:-)

Vel, vel....jeg har venner, er sosial, har hatt forhold før jeg: vært samboer og greier- men det funket jo tydeligvis ikke så bra: det ble jo tross alt slutt etter et par år.

Jeg er selvsagt på ingen måte perfekt, og det er heller ikke noe mål. Hr sunne interesser som fjell, gåturer, løping og sjøliv ved siden av at jeg jevlig er ute og spiser lunch og middag med en venninne eller en date. Jeg har lest og hørt råd fra andre, og erfarer også selv. De mennene som jeg "kaprer" for treff er ressurssterke, vet hva de vil, har høyere utdanning, ganske så bra jobber, og de er vel samtlige fra Oslo vest området. Selv bor jeg i en annen by for øyeblikket, men vil gjerne flytte tilbake til Oslo snart innen de neste par årene.

Jeg treffer skilte trebarnsfedre: som har nydelige små barn som det ikke hadde vært meg i mot å være "reservemor" for, og tobarnsfedre som nylgi har blitt skilt (så litt tidlig å bli annet enn rebound) og til og med gifte menn (men holder meg i prinsippet unna de).

Det blir bra sex med attraktive menn som absolutt ikke "tar alt som beveger seg og puster" - men de ser, som meg, etter kvalitet, ellers kan det være det samme.

Alt ser bra ut: vi liker hverandre og gjør alt. Har forsøkt alt fra å være kostbar og å vente med sex til å gi meg hen og leve det ut, slik menn liker og dermed tolker som at "da liker de meg". Like greit for meg det. Har aldri hatt kjønnssykdommer og har aldri vært løs på tråden heller, det er først nå i de siste årene at jeg har levd mer livet på den fronten.

Så: hva er galt?

Det blir ikke forhold.

De skilte fedrene sier ikke "vil du være sammen med meg"?

De single uten barn eller forholdserfaring er ikke så aktuelle for meg. Jeg vil ha de med erfaring som er "lært opp".

Har dere råd til meg?

Jeg tror jeg kan behøve noen råd fra dere.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er med største sannsynlighet ikke "mors-typen".

For en mann med ansvar for egne barn, er det førsteprioritet, så han slipper å måtte ta seg av dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35+, single kvinne og får jevnlig bekreftet fra menn på gaten, på utesteder, på jobb, i hverdagen og på reiser at de synes jeg er attraktiv. De sier:

- bra kropp

- snill

- hyggelig

- vakker

- fornuftig

- av og til morsom

Vel, vel....jeg har venner, er sosial, har hatt forhold før jeg: vært samboer og greier- men det funket jo tydeligvis ikke så bra: det ble jo tross alt slutt etter et par år.

Jeg er selvsagt på ingen måte perfekt, og det er heller ikke noe mål. Hr sunne interesser som fjell, gåturer, løping og sjøliv ved siden av at jeg jevlig er ute og spiser lunch og middag med en venninne eller en date. Jeg har lest og hørt råd fra andre, og erfarer også selv. De mennene som jeg "kaprer" for treff er ressurssterke, vet hva de vil, har høyere utdanning, ganske så bra jobber, og de er vel samtlige fra Oslo vest området. Selv bor jeg i en annen by for øyeblikket, men vil gjerne flytte tilbake til Oslo snart innen de neste par årene.

Jeg treffer skilte trebarnsfedre: som har nydelige små barn som det ikke hadde vært meg i mot å være "reservemor" for, og tobarnsfedre som nylgi har blitt skilt (så litt tidlig å bli annet enn rebound) og til og med gifte menn (men holder meg i prinsippet unna de).

Det blir bra sex med attraktive menn som absolutt ikke "tar alt som beveger seg og puster" - men de ser, som meg, etter kvalitet, ellers kan det være det samme.

Alt ser bra ut: vi liker hverandre og gjør alt. Har forsøkt alt fra å være kostbar og å vente med sex til å gi meg hen og leve det ut, slik menn liker og dermed tolker som at "da liker de meg". Like greit for meg det. Har aldri hatt kjønnssykdommer og har aldri vært løs på tråden heller, det er først nå i de siste årene at jeg har levd mer livet på den fronten.

Det blir ikke forhold.

De single uten barn eller forholdserfaring er ikke så aktuelle for meg. Jeg vil ha de med erfaring som er "lært opp".

Har dere råd til meg?

Takk.

Hmm..Kanskje bare uflax? Kanskje du treffer feil type menn? Eller at du ikke bør avskjære single folk uten barn og ikke så mye forholdserfaring? Kan jo hende du går glipp av noe der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tine_*

Kan det at du får så masse komplimenter fra fremmende menn på gaten være fordi du muligens kler deg utfordrende, og dermed tiltrekker deg menn som i utgangspunktet kun er ute etter en ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... De mennene som jeg "kaprer" for treff er ressurssterke, vet hva de vil, har høyere utdanning, ganske så bra jobber, og de er vel samtlige fra Oslo vest området. Selv bor jeg i en annen by for øyeblikket, men vil gjerne flytte tilbake til Oslo snart innen de neste par årene.

Tja virker nå litt rart at du måtte presisere hvor de bor da ... Er de en egen rase ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, hvilke verdier har disse mennene? bra kropp? what ever..

en mann som faller for deg lar deg vite det raskt, du har ikke møtt han ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Tja virker nå litt rart at du måtte presisere hvor de bor da ... Er de en egen rase ?

Neppe. Men TS er ekstremt overfladisk og har et bilde av seg selv som ikke henger på greip. Hun trenger rett og slett å få kontakt med planeten jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de ikke det da?

Dessuten er det mange som flytter til Oslo. Skulle tro det gav mere mangfold....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de ikke det da?

Dessuten er det mange som flytter til Oslo. Skulle tro det gav mere mangfold....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Fix_*

- bra kropp

- snill

- hyggelig

- vakker

- fornuftig

- av og til morsom

Det blir ikke forhold.

Har dere råd til meg?

Takk.

Jeg må ærlig henge meg på Brutal_Mann her og synes du virker overfladisk og en smule falsk. Dersom du har hengt deg opp i at de med masse forholdserfaring kun er de rette for deg begrenser du for det første søket ditt kraftig, men du besitter dermed også verdier som veldig mange menn anser som dårlig kjærestematriale.

Du kan jo tenke deg selv, jeg er en flott kjekk mann på 33, som kun vil ha vakre damer, som har bra jobb og mye penger. I det jeg sier det, blir jeg veldig uattraktiv i de aller fleste jenters øyne, for de skjønner hvor overfladisk og grunn jeg fremstår.

Om du er løs på tråden eller ikke spiller ikke store rollen. Det er holdningene dine bak som spiller noe rolle. Og de virker for meg som rimelig langt ute på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TS her:-)

Er i grunnen ikke enig i at jeg har begrenset meg, jeg er åpen for mange ulike og treffer også ulike.

At jeg sikter for høyt blir jo veldig feil, i og med at de jeg liker og treffer er kompatible med meg selv: jeg eier, jeg har bra jobb og utdannelse, og kvalmt nok: menn sier de synes jeg er chic, søt og også vakker. De sier og at jeg er hyggelig, koselig og trivelig å være sammen med.

Jeg sikter ikke for høyt - det er jo de mennene som tok initiativ og likte meg. Så det blir feil å si.

"Å sikte for høyt" betyr vel at man går over den standarden man selv er: men det gjør jeg altså ikke...

Jeg er kanskje forretningsorientert, men er ærlig om at jeg ønsker familie (når de spør).

Så egentlig forstår jeg ikke hvorfor det ikke blir forhold snart..

Kanskje jeg har dårlig karma for tiden.

Takk for innspillene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TS her:-)
en mann som faller for deg lar deg vite det raskt, du har ikke møtt han ennå

Håper virkelig det. Syns bare det tar lang tid.

Jeg har til og med erfaring som lærer i barneskolen og har erfaring med barn selv om jeg ikk ehar noen selv ennå. Jeg liker barn og har til og med attester på at jeg var en strålende voksenperson for barn ved ulike anledninger. Barna selv likte meg de også...så kan ikke virke så veldig avskrekkende som morsperson, skulle en tro. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de er redd for at du snart vil ønske deg egne barn? Og de selv er kanskje ikke klar for flere barn?

Det er absolutt en relevant problemstilling du nevner der. I begynnelsen traff jeg på et par menn som tenkte slik du sier her. Da avklarte vi det tidlig, slik at vi ikke fortsatte, fordi de var ferdige med barn og ønsket ikke flere.

De mennene jeg treffer nå er skilt men er positive og klare for "runde nummer 2", eller de er single uten noen barn (der det ennå er uvisst om de vil ha, fordi vi har ikke kommet så langt ennå at det har vært et tema).

Så er flink til å styre unna de som ikke vil på "runde nr 2".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TS her :-)
Kan det at du får så masse komplimenter fra fremmende menn på gaten være fordi du muligens kler deg utfordrende, og dermed tiltrekker deg menn som i utgangspunktet kun er ute etter en ting?

Haha...nei, det kan nok ikke være mulig.

Jeg kler meg snarere ordentlig, sporty, feminint og av og til på grensen til "prippent" og klassisk. Stilrent som en brud.

Får jo ikke "masse" komplimenter hver dag...men av og til slår de til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hmm..Kanskje bare uflax? Kanskje du treffer feil type menn? Eller at du ikke bør avskjære single folk uten barn og ikke så mye forholdserfaring? Kan jo hende du går glipp av noe der....

Ja, kanskje det, du...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

Du sier at du er 35 år ++ og har fortsatt ikke greid å få til et lengre seriøst forhold. For meg er dette et typisk eksempel på kvinner som sikter for høyt. Veldig mange kvinner har litt problemer med å forstå at seksuell oppmerksomhet fra menn ikke nødvendigvis har noen sammenheng med hva som er et attraktivt kjæresteemne. Feks når Dorthe Skappel på 47 år viser seg fra sin beste side på "God kveld Norge" setter hun fantasien i sving hos mange yngre menn, men tviler på at de samme mennene kunne tenke seg henne som kjæreste. Menn som du beskriver, attraktive, høyt utdannede, kjekke og ressurssterke har som regel mulighet og velger kvinner som er yngre og pene. Selv de som er 35-40 år. I min omgangskrets ( menn fra 30-35) får jeg inntrykk av at de fleste ønsker seg en kjæreste som er i begynnelsen til slutten av 20 årene, og helst pen. Bare se deg rundt deg på gata. Svært ofte ser man menn menn traske rundt med en kjæreste som er både "et og to hakk" penere enn de selv. Vi menn er stort sett mye mer visuelle en kvinner og forelsker oss i det vi ser i form at ungdommelig og skjønnhet. Kvaliteter som feks høy utdannelse, humor, intelligens, status er som regel underordnet dette og ikke spesiellt viktig for en mann i motsetning til kvinner. Desverre men slik et verdens gang. Når en mann sier til deg at du er flott, pen, morsom osv kan man ikke ta det som et tegn på at han er interessert i et forhold. Veldig ofte kan det være et bantanke med det, utroskap, han ønsker å ha noe på si eller ute etter kun sex. De fleste av oss har uflaks eller velger feil med partnervalg en gang i ny og ned, men når man nærmer seg 40 og mislykkes gang på gang kan det ikke kalles uflaks lengre. Da mener jeg at man bør gå inn i seg selv og lete etter, hva er det jeg gjør galt? Dersom en person begynner på det samme studiet år etter og og stryker hver gang, tror jeg de fleste vil forstå etterhvert at " dette var kanskje litt i overkant for meg" og skylde på seg seg selv og egne evner og ikke studiet. Det merkelige er at personer som dater år etter år og aldri får det til har en tendens til å skylde på omgivelsene. Feil mann, feil type, det er ingen her som passer for meg, alle menn er drittsekker eller han var bare interessert i sex. Mitt råd er ihvertfall senk kravene dine så vil det dukke opp flere menn med ærlige hensikter. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi menn er stort sett mye mer visuelle en kvinner og forelsker oss i det vi ser i form at ungdommelig og skjønnhet. Kvaliteter som feks høy utdannelse, humor, intelligens, status er som regel underordnet dette og ikke spesiellt viktig for en mann i motsetning til kvinner. Desverre men slik et verdens gang.

Snakk for deg selv. Jeg, og de fleste av min venner, kunne ikke tenke oss en bimbo uten utdannelse, humor og intelligens. Hun trenger heller ikke være filmstjernepen, men det er selvfølgelig en fordel om hun ser ganske bra ut.

Hvis ts har beskrevet seg selv ganske riktig, tipper jeg det ordner seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" damer får komplimenter fra menn! så det er ingen garanti for at du ser så veldig bra ut ;)

selv er jeg 30+ og singel (ny date på fredag.. he he) og tenker at det er jo bare tillfeldigheter om og når man møter en man vil dele livet med.

Kanskje du møter han når du blir mer tilfreds med å være singel???

...eller blir du desperat så send en mail til Steinar40 (var det vel?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...