Gå til innhold

informasjon om borgerlig navnefest

Klips

Anbefalte innlegg

Er så dårlig på å finne frem på nettet, noen som vet hvor jeg skal lete etter informasjon om borgerlig navnefest?

Noen som har hatt dette i Oslo og kan fortelle litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan du finne mer info.

http://www.human.no/oslo/

Hvis det er noe spesielt du lurer på kan du bare spørre meg, evt på PM. Jeg synger i koret som alltid er med på seremoniene og jeg har deltatt på "ørten" seremonier i årenes løp så dette vet jeg masse om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Her er sidene til Human etisk forbund.

Navnefest

Navnefesten finner sted i rådhus, kultur- eller samfunnshus. Seremoniene, som inneholder musikk, sang, diktlesning og tale for dagen, varer ca én time. Barnet får en vakker minnetavle illustrert med Edvard Munchs maleri "Solen". Slektninger og venner er velkommen til å delta.

Borgerlig navnefest er åpen for alle. Ingen blir medlem i Human-Etisk Forbund ved å delta i navnefest.

Human-Etisk Forbund har utarbeidet forslag til privat navnefest, der familie og venner samles for å ønske den lille velkommen.

Folkeregistrene har i dag ansvar for fødselsregistrering. Barnets navn skal være registrert senest seks måneder etter fødsel. Dåp i kirken er en religiøs seremoni og innebærer at barnet blir innmeldt i Statskirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...