Grace Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Hva velger du av reflex eller reima når det gjelder utedress til barn? Hvorfor?
Susan Sto Helit Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Ingen av delene... Har gått for Mikk-line fordi det er billigere og vi ikke merker noen forskjell på det og Reima. Ellers anbefales Troll. (Men jeg tror jeg ville hatt fast for...)
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Reima Tec anbefales varmt. For øvrig er det stor forskjell på dressene - ikke bare på prisen!
Lillemams Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Jeg hadde helt klart valgt reflex, like god dress til en tredjedel av prisen Vår gutt har kun hatt reflex, og han har aldri blitt våt eller kald. Jobber med småbarn i bhg, og der har det heller aldri vært forskjell på de som har hatt reflex eller reima.... tørre og varme med begge to
MarianneE Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 vi har kjøpt Reima. Dn var på salg i tidlig sommer til -70% tror ikke vi hadde valgt en så dyr dress ellers.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Velger alltid etter pris, uansett hva det gjelder. Har fire barn og alle skal ha nytt utstyr. Min erfaring er at stort sett er det billige like bra. Om det ryker utpå året så har man råd til å erstatte. De dyre tingene ryker like gjerne de, det handler mer om hva slags type barn man har! Og jeg har slike som SLITER på alt de har. Eks, joggesko. Åtte uker gamle og det er SLITT hull i dem alt. Uten at ungen har gått inn for det.
Impala Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Ingen av delene... Har gått for Mikk-line fordi det er billigere og vi ikke merker noen forskjell på det og Reima. Ellers anbefales Troll. (Men jeg tror jeg ville hatt fast for...) Vi hadde Troll-dress i fjor, og var superglade for det uttagbare foret. De som jobba i barnehagen syns også det var fint. Dressen er heller ikke slitt. Vet ikke hva slags dress vi kommer til å kjøpe neste gang (den passer enda), men at vi skal ha uttagbart for er jeg helt sikker på.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Det finnes så utrolige mange bra dresser til en rimelig penge at Reima velger jeg IKKE - selv om det er et kjent merkenavn. SÅ mye bedre - om noe - enn alle andre er det ikke. Her har jeg sett at Helly Hansen revner i ræva - ikke i sømmen - jeg har sett kalde unger i dyr Reima - og jeg har selv hatt hell med stort sett tørr og varm unge i dress fra Smart klubb og en arvedress fra Kappahl. En av grunnene til at jeg velger rimeligere er også at jeg liker å ha fler, en i barnehagen, en hjemme - og som en nevner, går de i stykker så er det greit å erstatte - og noen går i stykker, selv om man har betalt dyrt for dem. I fjor hadde jeg stort hell med to rimelige dresser av for meg ukjent merke, fra Sportsoutlet på svenskegrensen. Det var fjorårets modell, derfor billig, men du verden, det tror jeg virkelig en treåring tåler...
Susan Sto Helit Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 Vi hadde Troll-dress i fjor, og var superglade for det uttagbare foret. De som jobba i barnehagen syns også det var fint. Dressen er heller ikke slitt. Vet ikke hva slags dress vi kommer til å kjøpe neste gang (den passer enda), men at vi skal ha uttagbart for er jeg helt sikker på. Hos oss nektet/ønsket ikke barnehagen å ta ut og inn foret. Dessuten var knappene så små at de falt ut hele tiden. (For ikke å snakke om at de ikke satt godt nok festet, så vi mistet mange knapper.) Men som vår/høst-dress har den vært vår absolutte favoritt. Mikk-line-dressen med fast for var derimot langt mer praktisk når det var kaldt på vinteren.
Mirabella76 Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Eg vurderer å kjøpa Reflex-dress til jenta vår. Ho er 9 månader gammal, og veks så fort i den alderen ho er i no, at eg ikkje trur eg giddar å kjøpa ein dyr dress, som ho veks ut av etter kort tid. Er det nokon som har erfaring med dressane frå Reflex?
Susan Sto Helit Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 Eg vurderer å kjøpa Reflex-dress til jenta vår. Ho er 9 månader gammal, og veks så fort i den alderen ho er i no, at eg ikkje trur eg giddar å kjøpa ein dyr dress, som ho veks ut av etter kort tid. Er det nokon som har erfaring med dressane frå Reflex? Skal hun i barnehage, eller er dere hjemme en stund ennå? For jeg ville virkelig spart kjøp av dyr dress til barnehagestart. Hjemme har man gjerne mulighet til å gå inn eller justere hva ungen har på seg, om det blir vått/varmt eller kaldt. Vi brukte H&M-dress til småtassen så lenge han bare var ute sammen med oss, og var veldig fornøyd med den. Han ble aldri våt eller kald, og beveget seg fint i den.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 Hva velger du av reflex eller reima når det gjelder utedress til barn? Hvorfor? Måtte kjøpe en reflexdress i fjor da hun vokste ut av den hun hadde fra før. Den var varm og god, så den skal hun ha i år også håper jeg:) Har ellers kjøpt en reimatec + (veldig viktig den plussen visstnok) på salg nå, ellers hadde jeg nok bare satset på reflexen. Men da har hun en hjemme og en i bhg.
Lovis Skrevet 11. august 2009 #13 Skrevet 11. august 2009 Hos oss nektet/ønsket ikke barnehagen å ta ut og inn foret. Dessuten var knappene så små at de falt ut hele tiden. (For ikke å snakke om at de ikke satt godt nok festet, så vi mistet mange knapper.) Jeg har hatt reflex-dress med uttagbart for til mine unger i 5 år, og har aldri festet foret i dressen. De tar på seg ulldressen først, og så ytterdressen etterpå. Fungerer kjempefint, og barnehagen er strålende fornøyd.
Gjest imli Skrevet 11. august 2009 #14 Skrevet 11. august 2009 Vi har fått kjøpt en Reflex-dress til vår unge på salg, har ikke fått testa ut ennå. Ville aldri kjøpt dress til nærmere tusen kroner uansett merke... Og iflg tester er de billige ofte like bra som de dyre.
Impala Skrevet 12. august 2009 #15 Skrevet 12. august 2009 Hos oss nektet/ønsket ikke barnehagen å ta ut og inn foret. Dessuten var knappene så små at de falt ut hele tiden. (For ikke å snakke om at de ikke satt godt nok festet, så vi mistet mange knapper.) Jeg har hatt reflex-dress med uttagbart for til mine unger i 5 år, og har aldri festet foret i dressen. De tar på seg ulldressen først, og så ytterdressen etterpå. Fungerer kjempefint, og barnehagen er strålende fornøyd. Sånn gjorde de det i barnahagen vår også.
Musemor Skrevet 12. august 2009 #16 Skrevet 12. august 2009 Jeg har brukt Reflex-dress til gutten min i tre år, og er veldig fornøyd. Går for det nå i år også. De jeg har hatt har vært uten fór, har heller brukt ull/fleece under på kalde dager.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #17 Skrevet 13. august 2009 Vi bruker også Reflex og er kjempefornøyde. Vi har en tynn parkdress uten for og bruker ull under om det er kaldt.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #18 Skrevet 13. august 2009 Kjøp av dress kommer jo ann på bruk å behov! Jobber i bhg og ser at mange dresser blir fort gjennomvåte. Men ikke reima/reflex/hellyhansen. Kjenn etter på stoffet hva det er laget av. Fordelen med mange av reima og reflex dressene er at de kan brukes uansett vær. På finn.no kan du sikkert finne en fint brukt reima. Og på barnashus så jeg de hadde noen knallgode tilbus på reflex dress med fleece dress. En annen ting så har spar kjøp billige Janus ulldresser!!
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 13. august 2009 #19 Skrevet 13. august 2009 Vi har prøvt litt forskjellige dresser, HH reflex og reima. Reima var den KLART dårligeste av de tre. Jeg fikk anbefalt å kjøpe dress på europris av alle steder. De har et merke som heter boys&girls (B & G) og den er vi kjempefornøyd med! Jentungen blir ikke våt igjennom og hun er varm inni dressen!! De andre dressene var ikke like tette som denne spesielt reima dressen. Og JA det var av de aller beste fra reima. De fikk fort hull i ytterforet også. Neste gang hun trenger ny dress kommer jeg til å kjøpe dress fra europris. Løp og kjøp!! På europris har de også rimelige "barnehage pakker" tror jeg de kaller det. Det er en regndress (jakke og bukse) og eit sett med fleece klær. har ikke prøvt dette men er et alternativ neste gang hun trenger nye regnklær.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2009 #20 Skrevet 14. august 2009 Tror vi går for reflex, hørt mange skrøyter av den. Men når begynner de å bruke vinterdress? fordel med eller uten for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå